annlovinda Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har kjøpt brudekjolen min i en brudesalong. Regna egentlig med at jeg skulle få med meg en ren kjole hjem uten å måtte betale ekstra for det, men det viste seg at jeg må betale 500 kr ekstra for at de renser den for meg!!! Er dette vanlig praksis??? Syns liksom at når man først betaler i dyre dommer for en kjole bør man kunne forvente at den er ren også uten at man må betale for det i TILLEGG lissom..... Men nå har nå ikke jeg akkurat gifta meg før heller da, så kanskje dette bare er en ekstra kostnad man må regne med! Eller?
Wildy Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Aner ikke hva praksisen er, men om jeg kjøper en ny kjole forventer jeg faktisk at den er ren.......
Eivór Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Vet ikke hva som er vanlig, men jeg måtte ikke betale for rens. Kjolen min ble bestilt fra utlandet, så den var helt ny da jeg fikk den. Den ble pakket rett opp av esken og var krøllete da jeg prøvde den så det eneste jeg må betale ekstra er 200-300kr for å få den strøket. Så for meg høres det litt rart ut at din kjole må renses først, for trodde ikke man sku trenge det med en helt ny kjole.
annlovinda Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2008 Vet ikke hva som er vanlig, men jeg måtte ikke betale for rens. Kjolen min ble bestilt fra utlandet, så den var helt ny da jeg fikk den. Den ble pakket rett opp av esken og var krøllete da jeg prøvde den så det eneste jeg må betale ekstra er 200-300kr for å få den strøket. Så for meg høres det litt rart ut at din kjole må renses først, for trodde ikke man sku trenge det med en helt ny kjole. Ser at jeg kunne bli litt misforstått her Kjolen er ikke ny, det er en leiekjole som jeg fikk kjøpe.... Men uansett så bør man vel kunne forvente at de betaler rensen???
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Da må du nok betale rensen selv ja. Kjolen blir jo solgt til under normal pris og de vil nok ikke tape for mye på det tenker jeg.
Wildy Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Hmmm.... synes nå nesten at den burde selges renset jeg da....
Possibly Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Pleier de ikke rense leiekjoler etter at de har vært brukt, da? Jeg kjøpte en kjole som de hadde hengende i butikken. Siden den var blitt prøvd en del ganger (ikke leid ut), fikk jeg 10% rabatt i forhold til hva det ville kostet om de hadde bestilt til meg rett fra produsenten. I tillegg betalte butikken rens, selv om jeg ikke tror den var spesielt skitten.
Mul@n Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Merkelig at de selger en kjole uten å rense den først, det syns jeg er dårlig service.
Fun Light Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Det syns jeg er dårlig service!! Har du mulighet til å "true" med å trekke deg, og takke pent nei til kjøp av kjolen hvis ikke rens blir gjort uten at du trenger å betale?
Jade Skrevet 8. juni 2008 #10 Skrevet 8. juni 2008 Det virker VELDIG merkelig at kjolene ikke renses med det samme de er levert tilbake etter leie. Vil det si at kjolene henger skitne i butikken til neste gang de blir brukt? Dumt hvis det er flekker på dem da. Og ellers veeeeldig ekkelt! Jeg tipper at kjolen allerede er renset, og at de bare prøver å tyne ekstra penger ut av deg.
Shabana Skrevet 13. juni 2008 #11 Skrevet 13. juni 2008 jeg fikk kjolen min renset før jeg fikk den med hjem, emn det måtte jeg ikke betale for, så det der synes jeg er tull!
*Emma* Skrevet 14. juni 2008 #12 Skrevet 14. juni 2008 Jeg kjøpte kjole som hadde vært brukt til utleie og jeg betalte ikke noe for at den skulle være ren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå