Gjest unni1958 Skrevet 19. mai 2003 #1 Del Skrevet 19. mai 2003 jeg er en 44 år gammel kvinne som har vært gift i 23 år. Jeg lever i et forholdsvis godt og stabilt ekteskap, men de siste 12 år har jeg med jevne mellomrom hatt sidesprang. for å gjøre en lang historie kort.... Saken er den at jeg i jobben min reiser en del i det fylket jeg bor. Det blir en del hotellbesøk og under slike omstendigheter kan det skje ting. Jeg ser heller ikke at det skulle by på noe bråk ettersom jeg har mine sidesprang langt i fra der jeg bor. Må også tilføye at jeg har sterkere behov enn min ektemann og dette tror jeg han har innsett for lenge siden. Jeg mener selv at jeg ikke gjør noe galt ettersom vi ikke helt klarer å utfylle hverandre på det seksuelle området Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. mai 2003 #2 Del Skrevet 19. mai 2003 Hvis han er helt enig med deg at dette er greit, og du godtar at han gjør det samme, er vel saken biff.... Odsen for at dette er tilfelllet er vel imidlertid liten, og isåfall er det IKKE greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. mai 2003 #3 Del Skrevet 19. mai 2003 I Bibelen står: Herren sa til meg: "Gå enda en gang bort og elsk en kvinne som har en elsker og bryter ekteskapet, likesom Herren elsker israelittene, enda de vender seg til andre guder og elsker rosinkaker" (Hosea 3,1) Jeg synes dette er opprivende! Utroskap er ikke noe en skal legalisere, samme hvordan forholdene er. (Om det står i Bibelen, eller det er andre "formildene" omstendigheter) Hvordan tror du din mann hadde reagert om han viste dette? Og hvordan hadde du reagert om det var din mann som var utro? Du skriver at dere ikke klarer å utfylle hverandre på det seksuelle området. JOBB MED DET! Ikke velg den enkleste løsningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 19. mai 2003 #4 Del Skrevet 19. mai 2003 Må si meg enig med Donpedro. Hvis mannen din er klar over dine sidesprang og dere har en avtale dere i mellom er det greit. Hvis ikke, synes jeg du burde slutte med en eneste gang... Eller i hvertfall fortelle mannen din hva du driver med på foretningsreisene dine.. Man går ikke bak ryggen på dem man elsker! :evil: Du og mannen din er voksne mennesker og burde virkelig klare å ordne opp i problemer, uten å gjøre som Chiquita sier, ta den enkle løsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 19. mai 2003 #5 Del Skrevet 19. mai 2003 Selvfølgelig skader det! Vet mannen din om dette? HVordan ville han reagert? Blitt såret, sint? Slike egoistiske mennesker som deg gjør meg kvalm. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 19. mai 2003 #6 Del Skrevet 19. mai 2003 Når man er i et forhold, så går man ikke rundt med andre og roter. Og det skader jo. Selv om du har mer behov for det enn mannen din, så gir ikke det deg automatisk rett til å gjøre det du gjør. Du er i et forhold. Enten bør du fortelle mannen din det og kutte ut å "rote" med andre menn eller så bør du ende forholdet med din mann. Noe er tydeligvis galt siden du er med andre menn. Hvis din mann vet dette allerede og det er greit for han, så gjør det vel ingenting, men hvis ikke, da bør du si det og stoppe denne "rotingen". Man gjør ikke sånt når man er i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #7 Del Skrevet 19. mai 2003 Det man ikke vet, har man ikke vondt av..... Så hvis du mener at mannen din har tilgang på å gjøre akkurat det samme som du, så er vel saken klar da. :oops: Og det gjør han nok også,,,i skjul....slik som du..... Men du har ikke vondt av det, for du vet jo ingenting..så da så..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest unni1958 Skrevet 19. mai 2003 #8 Del Skrevet 19. mai 2003 jeg har ikke sagt noe til min mann direkte, men jeg tror han aner noe. Jeg har sterkere seksuelle behov enn ham og derfor mener jeg at det er ok (jeg kjenner dessuten min mann ganske godt). Jeg vil ikke oppgi denne spenningen det gir meg og hvis han hadde gitt meg et ultimatum så hadde jeg trolig skilt meg fra ham. Jeg kan også opplyse om at jeg ikke har noe følelsesmessig forhold til disse mennene - det er kun snakk om knulling (litt salt i hverdagen hvis du vil). for å være direkte her så blir jeg i bedre humør av et sidesprang i ny og ne og da er det vel også positivt for min mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 19. mai 2003 #9 Del Skrevet 19. mai 2003 et sidesprang i ny og ne skader vel ikke? Det hadde nok blitt bedre for alle parter om du gjorde dette enda oftere enn i ny og ne. Medalje utrekkes fra meg til deg for din imponerende evne til refleksjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 19. mai 2003 #10 Del Skrevet 19. mai 2003 Selvfølgelig skader det. Det skader så mye at hadde han visst det ville du kanskje ikke hatt noen mann lenger. Egentlig håper jeg at du ikke hadde hatt noen mann lenger - med mindre han godtar det og du ikke skjuler det da. Det er utrolig egoistisk å gjøre noe slikt bak ryggen på noen som stoler på deg. Det verste jeg vet nesten. Hadde det vært et engangstilfelle og at du lot deg rive med. Men å gjøre det gjennomført fordi du mener at du har rett til å ha sex med andre menn bak ryggen på mannen din - hvordan kan noen rettferdiggjøre slikt????????? Nå ble jeg helt sjokka her jeg. Er dette et tulleinnlegg mon? Gå fra mannen din og gi han en mulighet til et verdig liv eller slutt å behandle ham som en verdiløs fluedritt da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #11 Del Skrevet 20. mai 2003 Det slutter aldri å forbause meg hvor fordømmende enkelte her inne kan være. Så dere syns det er bedre med et engangstilfelle?? jaja, rettferdiggjør det nå bare med å si at det var et uhell!!! Akkurat her må jeg dessverre si at mine medsøstre er noe korttenkt. Og til deg som skrev dette innlegget , hvis du er ute etter forståelse og sympati, så er du nok dessverre kommet til feil sted. Jeg skal ikke moralisere over dine valg. Det er jo du som må leve med det du gjør. Pass deg nå bare så ikke det du tror er helt feil. Jeg ville ikke være for sikker på at mannen min visste hva jeg drev med ...og aksepterte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. mai 2003 #12 Del Skrevet 20. mai 2003 Enig med de andre - aksepterer dere hverandres sidesprang og vet om det - for all del - kjør på. Vet han ingen ting og du ikke ville synes det var greit om han hadde damer rundt omkring, så får du knipe igjen og vente til du kommer hjem. Og hvorfor spør du, forresten? For å få en bekreftelse på at det er ok å være utro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 20. mai 2003 #13 Del Skrevet 20. mai 2003 Hvis du skjuler sidespranget så er det jo en grunn til det.At du vet det er uriktig og sårende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #14 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg tror sånne sidesprang gjør noe med deg. Beklager og måtte si det ,men jeg tror du risikerer å bli følelsesmessig avstumpet av det. Jeg tror ingen er i stand til å skille så klart mellom sex og andre følelser. Dessuten tipper jeg at din mann egentlig ikke vet hva du driver med. Jeg kjenner et par der de begge er enige om at sidesprang i ny og ne ikke betyr noe. Jeg tror ikke de er lykkeligere enn oss andre, heller tvert imot. Det er ikke lett for oss mennesker å skulle dele på det kjæreste vi har . Vonde følelser, sjalusi følger ofte i kjølevannet. Man kan jo egentlig spørre seg om hvorfor sånne folk absolutt blir i et forhold når det de egentlig vil er å knulle rundt med forskjellige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 20. mai 2003 #15 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg mener selv at jeg ikke gjør noe galt ettersom vi ikke helt klarer å utfylle hverandre på det seksuelle området Dårlig unnskyldning. Har du større behov? Javel. Men hvor vanskelig er det å tilfredsstille seg selv i ny og ne istedetfor å være utro? Kanskje han også er utro? Kanskje det er derfor han har mindre behov enn deg, fordi han får stilt sine behov på andre beiter? Hvordan hadde du taklet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 20. mai 2003 #16 Del Skrevet 20. mai 2003 Det slutter aldri å forbause meg hvor fordømmende enkelte her inne kan være. Så dere syns det er bedre med et engangstilfelle?? jaja, rettferdiggjør det nå bare med å si at det var et uhell!!! Akkurat her må jeg dessverre si at mine medsøstre er noe korttenkt. FULLSTENDIG UENIG!!!!! Hun lurer på hva VI syntes her.. Ja, da må man tåle at noen er fordømmende.. Når hun er notorisk utro mot mannen sin og skylder på mer sexlyst enn han blir det FOR dumt. Hun skal rettferdiggjøre sine egne sidesprang. I mitt hode, er det INGENTING som rettferdiggjør noe slikt. En engangsgreie er faktisk bedre, selv om hos meg er det en null-toleranse for utroskap. En engangsaffære KAN tross alt være ett "uhell". Misforstå meg rett her, jeg liker ikke den "fylla har skylda" frasen, men ting KAN skje en gang. Når det skjer flere ganger og omtrent er planlagt, ja da har jeg INGEN sympati med andre enn den stakkars mannen hennes. Å at han har en mistanke???? Stakkars, stakkars mann.. HVOR vondt må ikke han ha det? Å gå å lure på om kona di er notorisk utro mot deg, å vite at hun har "mer sexlyst enn deg". Å vite at han kanskje ikke utfyller deg, som du sier. Ja, da lider han mest sannsynlig i stillhet. INGEN mann liker å ha det slik.. Men du velger den mest RÅTTENDE måten også. Hva med å prate sammen, gå til ekteskapsrådgivning? Sexolog??? Skader da ingen?????? JO, det skader forholdet ditt, og ikke minst mannen din! Det er HAN som er mest skadelidende her... Jeg håper du får som fortjent.. Virkelig! Fy skam deg!!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. mai 2003 #17 Del Skrevet 20. mai 2003 Unni1958: Tenk deg settingen litt annerledes da: Du har ei bestevenninde du er kjempeglad i, du vet at hun elsker mannen sin, men du vet at han har "større seksuelle behov" en det hun har, ville du syntes det var helt på sin plass at han gikk bak hennes rygg å lå med forskjellige kvinnfolk på reisene sine med jobben? Dersom du hadde visst at din bestevennindes mann gjorde dette, og at dersom hun fant det ut og ikke likte det, så ville mannen ha skilt seg fra henne, hva ville du da ha følt og ment om situasjonen? Ville det fremdeles vært helt ok? rettferdig fordi han hadde større behov en henne, og ikke var glad nok i henne til at han ville respektert hennes følelser dersom hun ikke likte hans sidesprang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 20. mai 2003 #18 Del Skrevet 20. mai 2003 De aller fleste reagerer negativt på utroskap. Men det er jo klart at dersom den som er utro selv ville godtatt at mannen var det så går det vel ikke å si så mye på det. Der er noen som liker å leve slik. Men når man spør om andres meninger så får man andres meninger. Og dersom man er utro og ikke forteller det til partneren og syns det er greit, syns jeg det er en litt merkelig holdning. For i Norge er det liksom litt generelt at utroskap er negativt, så det blir litt drøyt og tro at partneren ser annerledes på det uten å spørre ham først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 20. mai 2003 #19 Del Skrevet 20. mai 2003 Hva med faktisk å være litt voksen og GODTA at sånn er det bare? Han er sånn og du er sånn. Rett og slett prøve å slappe av med det at dere er forskjellig på mange områder. Jeg kunne ALDRI gått ut og hatt sex med en annen enn han jeg elsker pga seksuelle problemer. Man får ta de som de er så lenge det er bra på andre områder. Hva med kosing og kommunikasjon?Hva med en romantisk middag eller en tur? Hva med å ta vare på hverandre...... Snakke om hvordan man føler seg og hva man tenker.Jeg har hørt så for mange ganger folk som er løssluppen på byen si at "ja,men han vil ikke ha meg jo".Eller om menn som har en gift dame hjemme og er i byen med ringen av.For dum unnskyldning synes jeg.Da får dere KVITTE dere med han/hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 20. mai 2003 #20 Del Skrevet 20. mai 2003 Elsker man hverandre, er ikke sex alt. Det er viktig, men ikke avgjørende. Har den ene mindre lyst/ork, osv, har den andre seg selv, sine hender og andre leketøy man kan få fatt i rundt om. Kanskje du burde ta deg en titt på www.kondomeriet.no og www.beateuhse.no . Spør deg selv; "hvorfor har jeg sex med andre? Er det pga behov for nærhet eller behov for tilfredstillelse?" Hvis det er behov for nærhet, bør du ihvertfall snakke med din mann. Er det behov for tilfredstllelse, ta en titt på de sidene jeg har skrevet lenger oppe. Det finnes ting som gir deg tilfredstillelse way beyond hva en mann kan gjøre, + det er du selv som styrer, da får du det akkurat slik du vil. kanskje din mann tenner på å se deg leke med deg selv? Man vet jo aldri....virker ikke helt som dere har pratet så mye om det. Selvtilfredsstillelse er ikke i alle tilfeller like tilfredsstillende som et samleie med sin partner, men det døyver hungeret og behovet inntil man kan få utløp for det. Er man et par, er man to i en enhet, og da er det viktig å fungere slik. Hvis dette ikke er mulig, hvorfor fortsette dette forholdet? Å tenke over ting og å snakke sammen er viktig. Kommunikasjon hjelper på det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå