Gå til innhold

Til dere som venter med sex

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet det finnes en liten minoritet her inne som venter med sex (samleie) til dere blir gift. Jeg og min tilkommende venter, men etterhvert som vi har blitt bedre kjent både med og på hverandre finner vi at dagene fram til bryllupet blir laange... Hvor setter dere "grensene" og hvor langt går dere som også venter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke den personen som har ventet med sex til brylluppet,men jeg må si jeg beundrer deg for denne avgjørelsen.

tror det er fåtall i norge i dag som venter.

jeg er sikker på att dere vil få en kjempefin bryllupsnatt.

lykke til.

klem fra tullemor.

Skrevet

Det krever en hel masse selvkontroll.... icon_eek.gif

Man kjenner seg selv ganske godt og vet når det er på tide å "stoppe", går man over den grensen er det liksom ingen vei tilbake.

12

Skrevet

Misty har ganske rett; det krever en del selvkontroll. Men min erfaring er at når vi først har bestemt noen grenser, tenker vi nesten ikke på dem. (Jeg sa nesten...)

Er heldig som har en kjæreste med kontroll, siden vi først har bestemt oss for å gjøre det slik.

Vi har innstilt oss på at det kanskje ikke blir en fantastisk bryllupsnatt, både fordi vi kommer til å være slitne og fordi vi ikke har erfaring. Men vi har jo en god stund å lære ting og tang på icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

hvorfor ha sex/samleie på bryllups natta? Hvorfor ikke sovne i armene til hverandre. Og vente til dagen derpå?

Dere er jo helt slitne etter dagen! icon_smile.gif

Sex er best når man er litt våken!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har ikke ventet med å ha sex. Jeg respekterer de som venter, men vi mener at det er viktig å elske med hverandre for å bli godt kjent for så å kunne vite om dette er den en vil dele livet sammen med. Jeg vet iallefall at sex er en viktig del av et samliv, og da er det jo greit å prøve det it før en gifter seg.....Men det er min mening, det er godt vi alle ikke er like.

Men vi skal gjøre bryllupsnatten spesiell uansett, for vi skal prøve å lage barn. Vi vet hvordan vi skal gjøre det (hehe), men det gjenstår å se om vi får det til.

Uansett: lykke til med nærkontakten med deres tilkomne (det er viktigere at det fungerer etter bryllupet enn akkurat denne bryllupsnatten)

Skrevet

Jeg og min kjære har vært sammen i 8 år så det hadde blitt lenge å vente synes jeg. Kanskje en ide å være "avholds" noen uker for oss som har tåkket over grensen icon_smile.gif

Det jeg egentlig lurte på var: Hvor lenge har dere vært sammen som ikke har hatt sex før bryllupet? Hadde ikke klart det jeg, beundringsverdig icon_smile.gif

Skrevet

Det blir litt rart å svare på hvor lenge. Enten kan det oppfattes som skryt, eller som dumskap...

Men vi har vært sammen i over 4 og et halvt år når vi gifter oss i juni. Det er ikke så utrolig beundringsverdig egentlig, vi har en motivasjon for å gjøre det slik. I tillegg går det helt greit nå når vi først har ventet så lenge.

Kan også nevnes at selv om begge har hatt kjærester før, har ingen hatt sex før, noe som også kan gjøre ting enklere i "venteperioden".

Er klar over at mange synes vi er litt naive som gjør det på denne måten...men foreløpig trives vi godt med situasjonen.

Skrevet

Til coda

Kan jeg spørre om dere er personlige kristne eller er det noen annet som gjør at dere vil vente?

Ikke noe negativt ment!

Skrevet

Ventet jo litt på det spørsmålet...icon_smile.gif Helt i orden at du spør!

Vi er personlig kristne, det var delvis det jeg mente med en motivasjon for valget vårt.

Det vil si; vi velger det på grunn av vår tro, men ser at det også fører mye godt med seg for vår del å gjøre det slik.

Skrevet

Må bare spørre hva dere legger i den avholdenheten. Hvor går grensen? Ved kyss og klem? Eller bare ved samleie? Sex er jo så utrolig mye mer enn samleie, så hvis det bare er akkurat det som gjenstår er jeg ikke så imponert. Men hvis dere derimot ikke har sex i det heletatt... Hvordan klarer dere det?12

Skrevet

Nå er kanskje ikke jeg den eneste på KG som kan svare på spørsmål. Andre har kanskje andre tanker enn meg, men kan jo forsøke å svare litt om våre refleksjoner.

Tja, hvor går grensen? Vi ble enige fra starten av at det er naturlig at det etter hvert blir mer enn kyssing. Hvis vi skulle gått rett fra tykke gensere til full pakke kunne det blitt litt mye...Så veien har blitt litt til mens vi har gått.

Men grensen går et stykke før sex, ja. Argh, det blir litt vanskelig å forklare med få ord for lille meg...icon_smile.gif Spør hvis jeg skal være mer konkret...er ikke helt komfortabel med å fortelle absolutt alt med en gang...

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter min mening er sex det å ta på hverandres kropper samtidig som man blir seksuelt opphisset. Sex betyr ikke nødvendigvis samleie, men hvis man allerede har berørt hverandres kjønnsorganer synes jeg dette kan karakteriseres som sex.

Skrevet

Jeg blir litt nervøs for å svare når jeg ser at det er en godt besøkt tråd...

Men for å svare siste anonym: Den som startet innlegget spurte om samleie. Det er grunnen til at jeg har svart, fordi jeg ønsker ingen debatt om hva som er sex og ikke. Alle har ulike tanker om det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er enig med deg! Det er nok lurt å avslutte debatten. Men jeg mener bare man ikke kan si at man har ventet med sex om man faktisk har hatt seksuell kontakt. Samleie er liksom bare en dle av sex. icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes dere er utrolig gode som klarer å vente - jeg hadde ikke den styrken selv, men jeg angrer jo heller ikke da.12

Skrevet

Hei!

Vi hadde egentlig tenkt å vente med å ha samleie, pga at vi er begge personlige kristne. Men etter som tida gikk så ble liksom grensene visket mer og mer ut- og til slutt føltes det helt naturlig å ha samleie. Så vi klarte det ikke...litt vemodig når vi begge hadde egentlig bestemt oss for å vente-men ingen av oss går rundt med dårlig samvittighet og angrer. Må bare understreke at det var ikke bare noe som skjedde- emn vi snakket om det i forkant å begge var av samme oppfatning.

Men jeg må si at jeg synes ikke, særlig med tanke på troen min, at jeg har gjort noe galt. Jeg gjorde det som var riktig for oss- men det er selvfølgelig ikke riktig for andre. Det finnes ingen fasitsvar! Det er fullstendig opp til hver enkelt par!

Men til dere som har klart å vente: dere er beundringsvredige!!!

Skrevet

jeg tror det ville holdt hardt å vente i 7 år.hehe Vi har vært sammen så lenge. Dessuten er vi samboere så det ville nok ikke funket. Men for meg er det viktig å kjenne han på den måten og før vi gifter oss. Og jeg angrer absolutt ikke på at vi ikke ventet med sex!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...