Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan en god og enkel oppskrift på smoothie nå i varmen eller??? :)

Skrevet

En håndfull frossen banan, en håndfull frosne bringebær, en håndfull frosne jordbær, litt melk. Evt. kan man tilsette fiberhusk og litt protein, så har man et helt måltid :)

Skrevet

Jeg lager ofte smoothies. Ungene er veldig glade i det. Har ikke noen bestemt oppskrift - varierer litt etter hva slags frukt jeg har i hus. Men som oftest gjør jeg det slik at jeg bruker godt moden banan - helst frossen, (Når bananene har ligget for lenge til å spise er de perfekte - da skreller jeg og brekker i biter, legger i pose og fryser) og jus. Som oftest har jeg i jordbær som jeg har kjøpt frosne, men noen ganger bringebær eller blåbær. I tillegg bruker jeg ofte yoghurt. Men ikke om mannen min skal få for han syns ikke det blir godt. Så det er en smakssak hva man har i. Her er det egentlig bare å prøve seg frem. Du kan ha hva slags frukt/bær du har lyst til oppi. Bare vær litt forsiktig med å mose for lenge om du bruker kiwi. De små svarte førene smaker pepper (jepp - trodde ikke på det da jeg hørte det første gang jeg heller) når de hakkes i stykker.

Skrevet

Biola, friskpresset appelsinsaft, en håndfull frosne bær, banan, mango, en blanding av forskjellige meloner samt evt. ananas. Yummi!

Vi skjærer opp masse frukt om ganger så vi har til et par dagers produksjon i kjøleskapet. Derfor gidder vi å lage smoothie af såpass mange frukter.

Skrevet

En dæsj frossen frukt som feks jordbær, banan, skogsbær e.l, en god dæsj naturell yoghurt og eplejus.! Helt knall i varmen!

Skrevet

Min favoritt er en frossen tropisk blanding (melon, papaya, mango, ananas), en dæsj med frosne jordbær og litt banan, melonyoghurt og eplejuice.

Gjest Frosk
Skrevet

Har smoothies til frokost omtrent hver dag - har alltid i banan, og så varierer jeg med frosne jordbær, blåbær, røde stikkelsbær... og gjerne mango, ananas, nektariner...

I tillegg en dæsj juice, og yoghurt. (Og så har jeg i en liten dæsj linfrøolje, for omega3)

Syns det enkle faktisk ofte er det beste når det gjelder smoothie, syns det funker best med bare et par frukter i. Men det meste blir jo godt, har aldri laget en dårlig smoothie! ;) (Eneste er kiwi, som ikke funker så bra i smoothie syns jeg - i allefall ikke hvis du kjører den i blenderen så lenge at frøene knuses, de gir en litt bitter smak)

Gjest Gjest
Skrevet

Mange gode tips her, men er det noen som har noen gode oppskrifter UTEN yoghurt? Syns det er best uten det i denne varmen, men har ikke helt funner ut hvordan jeg lager sånne! Noen som kan hjelpe??

Skrevet
Mange gode tips her, men er det noen som har noen gode oppskrifter UTEN yoghurt? Syns det er best uten det i denne varmen, men har ikke helt funner ut hvordan jeg lager sånne! Noen som kan hjelpe??

Du kan fint bruke bare jordbær og/eller bringebær og banan(for konsistens og søtsmak) og litt melk/fruktjuice. Forsøk med en dæsj kokos i. Det fikk vi på en restaurant i Danmark og det smakte alldeles nydelig.

Gjest *Mim*
Skrevet

Vi bruker ofte en ferdig frossen smothie-blanding vi får kjøpt på Mega (liker beest den med banan, jordbær og bringebær). Blander med vanlije yoghurt og eplejus. Nam!

Gjest Gjest
Skrevet

Tidligere har jeg bare lagd med vaniljeyoghurt og frosne jordbær, men så hadde jeg lyst til å lage uten youghurt;

Jeg kjøpte frossen blanding på Mega før helga - med jordbær, bringebær og banan. På pakken sto det oppskrift, både med og uten yoghurt - jeg lagde av halve pakken med bær og ca 3 dl eplejuice, det ble helt knall! (kanskje litt lite søtt, men det kan man jo gjøre no med.. )

Nå har jeg kjøpt bananer, frosne jordbær og bringebær - fordi de pakkene med bare en sort er rimeligere enn blandingen. Så det blir nok smoothie til kvelds også!

Skrevet

Jeg har aldri yoghurt oppi, synes ikke det er noe godt, men bruker stort sett det samme som allerede er nevnt her av frukt. Jeg er glad i bringebær, bjørnebær og mango ved siden av banan, men det meste blir godt. Bruker eplejuice til å tynne smoothien, synes det er bedre enn appelsinjuice (med mindre jeg har nypresset/hjemmelaget av sistnevnte).

Skrevet

Pleier å lage en slags frossen juice oftere enn jeg lager smoothie:

Har i litt av en frossen fruktblanding med jordbær og banan, evt annen frukt jeg har og kjører det sammen med appelsinjuice. Enkelt og greit :)

• 2 uker senere...
Gjest Smoothiewoman
Skrevet

Jeg lager veldig ofte smoothies, og har vel laget de fleste av smoothiene på denne siden, Smudi.com:

http://www.smudi.com

Det som er kult her er at du kan søke på de ingrediensene du har, og så kommer svarene opp ettersom hvor mange treff du får, rimelig oversiktlig.

Mange av oppskriftene har ikke yoghurt heller (selv om mange har det da).

Sjekk den ut (den er noe treg til tider, men det går greit synes jeg). Du kan også sende inn oppskrifter selv så lager de smoothien og legger den ut hvis de synes den er bra nok.

Noen andre som har noen gode tips til smoothie-oppskrift sider?

Gjest LANGA
Skrevet

HER ER SUPER OPPSKRIFTEN: 12 FROSNE JORDBÆR, 1-2 DL NYPRESSET APPELSINJUICE, 1-2 SS MELON YOUGHURT, EN DÆSJ RIPSBÆR.

KAN OGSÅ HA I LITT BANAN.

TIPS: ANANAS OG DRUER FOR SØTERE SMOOTHIE.

Annonse
Skrevet

Er det viktig at bærene eller at noen av de er frossne?

• 1 måned senere...
Gjest Diana Grace
Skrevet
Er det viktig at bærene eller at noen av de er frossne?

Ja, man bør ha i frossne bær/frukt. Men hvis de ikke er frossne, kan du bare ha i noen isbiter.

Skrevet

Du kan lage s,oothie av alle slags bær du liker. Ta ca 500 gr. frosne bær, 2 dl youghurt. Og eplejuice. Viss du vil kann du også ha i en banan. Mix det sammen i en blender, smak etter hvert får a få den akkurat slik du vil ha den. =)

Skrevet

Bytt ut yoghurt med en dæsj vaniljeis, nam nam

• 1 år senere...
Gjest ukjent begrep
Skrevet

Må man ha i juice? Jeg jar ikke juice, men jeg har blåbær, banan, bringebær og youghurt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...