Gjest june Skrevet 27. april 2010 #41 Skrevet 27. april 2010 Her tror jeg det er en misforståelse angående det som ble tolket som ufrivillig av en av leserne. Jeg tror alle er enige om at det må foreligge en ENIGHET hvis man skal bruke ris. Hvis enigheten ligger i bunn (dvs at man er enige om at man kan løse konflikter, holde seg til forholdets grunnregler osv ved hjelp av ris) Når man da HAR brutt en regel, så BLIR det ris, og da kan man ikke påberope seg retten til å nekte, hvis man i utgangspunktet er enig. Angående legning eller ikke. Detfinnes bare legninger forhva slags kjønn man foretrekker, alså hetero, homo, bifil osv. Når det gjelder, ris, DD eller BDSM er det mest nærligende å kalle dette preferanser.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2010 #42 Skrevet 27. april 2010 Her tror jeg det er en misforståelse angående det som ble tolket som ufrivillig av en av leserne. Jeg tror alle er enige om at det må foreligge en ENIGHET hvis man skal bruke ris. Hvis enigheten ligger i bunn (dvs at man er enige om at man kan løse konflikter, holde seg til forholdets grunnregler osv ved hjelp av ris) Når man da HAR brutt en regel, så BLIR det ris, og da kan man ikke påberope seg retten til å nekte, hvis man i utgangspunktet er enig. Angående legning eller ikke. Detfinnes bare legninger forhva slags kjønn man foretrekker, alså hetero, homo, bifil osv. Når det gjelder, ris, DD eller BDSM er det mest nærligende å kalle dette preferanser. Amen til beskrivelsen av frivillighet. Men det du skriver i siste avsnitt er nok ikke nødvendigvis helt riktig. Man kan godt snakke om legning i andre sammenhenger enn plassering på homo-hetero-aksen. Det er bare at de homofil har kommet vesentlig lenger enn sadomasochister og andre legninger i kampen for politisk aksept og juridiske rettigheter. Så foreløpig er det bare homofili som er anerkjent på samme måte som heterofili.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #43 Skrevet 28. april 2010 Likegyldig for meg om det er det ene eller det andre forsåvidt. Jeg tenner på å gi ris og tenner på å bli tatt over kneet til fruen og få buksa trukket ned etterfulgt av en god omgang ris på blanke messingen. Uansett er den ingen som har rett til å kritisere andres seksuelle preferanser.
Gjest A Skrevet 28. april 2010 #44 Skrevet 28. april 2010 Likegyldig for meg om det er det ene eller det andre forsåvidt. Jeg tenner på å gi ris og tenner på å bli tatt over kneet til fruen og få buksa trukket ned etterfulgt av en god omgang ris på blanke messingen. Uansett er den ingen som har rett til å kritisere andres seksuelle preferanser. Men jeg mener ikke å kritisere noen andre sine seksuelle preferanser. Jeg spurte bare om hvorfor dere liker det. Men jeg tenker at: dere kan ikke forklare det. Dere bare blir kåt med det. Så da vil dere få litt bank av kjæresten på grunn av å få extra god sex... Og jeg tenker at når som dere skriver at det er en regel som dere har som den andre oxo liker. Da blir det mere spenning for dere. Så jeg tenker ikke å kritisere akkerat det. Men-noen får bank hjemme og der blir dem helt ødelakt. Dem kan bli usikker og redd.Dem kan bli veldig trist og nervøs hele tida. Og det vil jeg kritisere (!) Når noen som er sadist slår på en person som er redd og gråter- så tenner jo den personen og blir kåt. Men den personen missshandler og utnytter en annen som blir redd og får det vondt. Og det liker jeg ikke og vil ikke akseptere det. Men jeg skjønner jo at hvis som en person blir kåt når dem har glømt bokklubben og kjæresten sier at det blir bank å få -da er det jo egentli som en slaks lek. Og det må dem bare gjøre. (Kanskje dem glømmer bokklubben sin litt ekstra mye og byner å glede seg til at kjæresten skal skjønne det... Dem må bare kose seg med det..) Men det er ikke ok når man slår den som ikke liker det. (!) En person skrev at det var en legning. Og noen andre var ikke enig i det-fordi det bare var hvem kjønn man tenner på som skulle være en legning. Min mening er at det er ikke bare kjønn som er en legning. Fordi zoofili er en legning (når noen liker geiter...)Og noen er pedofil- som faktisk er en psykh legning syns jeg (!) Men det heter ikke sadofili. Så jeg veit ikke om det kvalifiserer som en legning. Men det kan gjøre det. (?) Jeg kjenner en som liker at dama tar på seg sko og tråkker på marker og små biller og edderkopper... Og jeg kjente en dame som sa hun ble aller mest kåt av å se på at noen blir tvinget til å holde seg til dem ikke greier det. Så jeg bare lurte...på bjørkeris. Og hva det var... Så visst det er sadism så har jeg vel egentli skjønt det. Men man bør ikke tvinge eller slå noen- som ikke syns det er en avtalt lek.
Gjest A Skrevet 28. april 2010 #45 Skrevet 28. april 2010 Men man bør ikke tvinge eller slå noen- som ikke syns det er en avtalt lek. Det var bare det jeg ville si. Pga at det her ligger faktisk ute på nettet sånn at alle kan lese det. Og noen kan få feil ideer inn i huet av å lese noen som sier det er vanlig at andre oxo liker å slå noen med blokkfløyte. Hvis den personen slår noen personer som ikke vil bli slått på... Dere burte tenke på det før dere skriver at det er aller best når det er ekte straff.
Gjest A Skrevet 28. april 2010 #46 Skrevet 28. april 2010 Det var bare det jeg ville si. Pga at det her ligger faktisk ute på nettet sånn at alle kan lese det. Og noen kan få feil ideer inn i huet av å lese noen som sier det er vanlig at andre oxo liker å slå noen med blokkfløyte. Hvis den personen slår noen personer som ikke vil bli slått på... Dere burte tenke på det før dere skriver at det er aller best når det er ekte straff. Noen som leser her kan lese det som står i tråden og tro det er ok det dem gjør...Når det faktisk ikke er ok.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2010 #47 Skrevet 28. april 2010 Noen som leser her kan lese det som står i tråden og tro det er ok det dem gjør...Når det faktisk ikke er ok. Om noen har problemer med å skille avtalt spill fra mishandling så vil ikke denne tråden ha stort å si fra eller til..
Cuckold Skrevet 28. april 2010 #48 Skrevet 28. april 2010 Men jeg mener ikke å kritisere noen andre sine seksuelle preferanser. Jeg spurte bare om hvorfor dere liker det. Men jeg tenker at: dere kan ikke forklare det. Dere bare blir kåt med det. Så da vil dere få litt bank av kjæresten på grunn av å få extra god sex... Og jeg tenker at når som dere skriver at det er en regel som dere har som den andre oxo liker. Da blir det mere spenning for dere. Så jeg tenker ikke å kritisere akkerat det. Men-noen får bank hjemme og der blir dem helt ødelakt. Dem kan bli usikker og redd.Dem kan bli veldig trist og nervøs hele tida. Og det vil jeg kritisere (!) Når noen som er sadist slår på en person som er redd og gråter- så tenner jo den personen og blir kåt. Men den personen missshandler og utnytter en annen som blir redd og får det vondt. Og det liker jeg ikke og vil ikke akseptere det. Men jeg skjønner jo at hvis som en person blir kåt når dem har glømt bokklubben og kjæresten sier at det blir bank å få -da er det jo egentli som en slaks lek. Og det må dem bare gjøre. (Kanskje dem glømmer bokklubben sin litt ekstra mye og byner å glede seg til at kjæresten skal skjønne det... Dem må bare kose seg med det..) Men det er ikke ok når man slår den som ikke liker det. (!) En person skrev at det var en legning. Og noen andre var ikke enig i det-fordi det bare var hvem kjønn man tenner på som skulle være en legning. Min mening er at det er ikke bare kjønn som er en legning. Fordi zoofili er en legning (når noen liker geiter...)Og noen er pedofil- som faktisk er en psykh legning syns jeg (!) Men det heter ikke sadofili. Så jeg veit ikke om det kvalifiserer som en legning. Men det kan gjøre det. (?) Jeg kjenner en som liker at dama tar på seg sko og tråkker på marker og små biller og edderkopper... Og jeg kjente en dame som sa hun ble aller mest kåt av å se på at noen blir tvinget til å holde seg til dem ikke greier det. Så jeg bare lurte...på bjørkeris. Og hva det var... Så visst det er sadism så har jeg vel egentli skjønt det. Men man bør ikke tvinge eller slå noen- som ikke syns det er en avtalt lek. Jeg tror egentlig du har misforstått litt her. Det finnes mange ting sadomasochister kan tenne på akkurat som det er mange forskjellige ting homofile tenner på. Noen sadomasochister tenner på tvang. Da avtaler de på forhånd hvordan de vil ha det og blir enige. Og så føles det kanskje som tvang når det skjer, men det er også meningen og det man har bedt om og ønsker. Jeg tror ikke det er noen her som mener man skal kunne utøve tvang på noen som ikke ønsker det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #49 Skrevet 28. april 2010 Det er ikke så lett å diskutere med noen som har sterke meninger om et område de egentlig ikke har satt seg skikkelig inn i. Sadomasochisme er en legning uavhengig av hva folk som ikke har denne lengingen måtte mene om det. Legning betyr at det trolig er medfødt og at man har det hele livet. At det for noen føles opportunt å omtale SM som en "preferanse" endrer ikke på det. Det er ikke mange år siden Homofile ble omtalt som en preferanse av folk som ikke liker homofili. Det er det rene nonsense å sammenligne SM med ulike former for vold. Jeg er i tvil om personen som stadig vekk gjør det her inne er i god tro. Jeg tror vedkommende egentlig vet bedre.
Gjest A Skrevet 29. april 2010 #50 Skrevet 29. april 2010 Jeg tenker at "vedkommende" er meg. Og "vedkommende" vil vise deg at fex her står det: Jeg skrev det innlegget for en stund siden. Det er ganske dekkende. Får faktisk ris på ordentlig hvis jeg gjør noe virkelig feil. For de fleste høres det sikkert litt rart ut, men det er et greit triks for å unngå konflikter. Den risende parten får ut frustrasjonene uten at det blir varig uenighet ut av det. Mange krangler stopper også av seg selv. Hvordan man kan organisere noe slikt er sikkert litt individuellt. Tror det er viktig at ris ikke blir en seksuell greie og at det ikke er frivillig. Man må ta det man faktisk får. Dette er misshandling. Jeg vet det for det ble gjort mot meg. Det står oxo det som "pela" skriver 4 oktober 2008: at kvinner må lære seg at makt og snillhet går hånd i hånd. Syns dere at lillesøstern deres må lære seg det når hun gråter??Og at derfor er det bra at: "Mange krangeler stopper også av seg selv"... Det er ikke akseptabelt og jeg kan skrive det så mye jeg vil. Og hvis du ville hatt bare svar om at der er heelt supert så fikk du finne deg et nettsted med folk som er enig med deg. Men det er et nettsted for kvinner med bilder av hårspray og sjokoladekake og artikkeler hvor man kan kjøpe ny kjole til våren. Og det er forum for diskusjoner om alle mulige ting om hobby, og barn og famile, og hus og hage, og bryllup. Det står skrevet i tråden om vold- og jeg viser fram ett eksempel. Og dere sier jeg har misforstått det. Men jeg vet at jeg misforstod ikke det som står over her.Det står at det er viktig at det ikke bilr en seksuell greie og at det ikke er frivillig. Så kan dere prøve å påstå at det ikke står der. Folk som slår andre mot dems vilje er flink til å juge til seg sjøl om hvor bra det er. Og dem som liker å bli slått skjønner jeg ikke at liker det. Og det står som mitt første spørsmål. Hvorfor liker dere det egentlig? Så det var det jeg spurte om. Jeg har oxo faktisk prøvd å vært grei og sakt at "Ok så er det din legning." For jeg kan respektere når noen har en aen legning enn meg.Men det trengs ikke å kritisere om min tro med å skrive i tråden. For det jeg ikke ville akseptere er vold mot andre personer som noen her skrev at var greit. Og jeg har vist ett eksempel på hva jeg sier. Det er ett vanelig svar i en tråd og det må folk nesten tåle at jeg svarte til dem på et forum som har alle mulige diskusjoner. Og diskusjon betyr ikke at jeg må bli enig med den andre personen.
Gjest A Skrevet 29. april 2010 #51 Skrevet 29. april 2010 Om noen har problemer med å skille avtalt spill fra mishandling så vil ikke denne tråden ha stort å si fra eller til.. Det er sikkert sant at dem som syns det er ok å slå uten at den andre vil det er en lost case. Pga dem vil ha makt. Men da burte ia lle fall noen si at det er ikke ok for visst ingen sier noe er det i alle fall en lost case. Skal man ikke si nei til pedofile personer heller da pga at pedofile ikke blir forandret av å høre at det dem gjør er ikke ok?? Sadistiske personer som ikke er interessert i hva som den andre syns -og som bare vil ha makt og føle seg bra.Dem bør man si noe til. De personene som er i et forhold som liker å være submissive eller dominant- dem kan bare gjøre som dem vil for meg- og jeg skal ikke kritisere det. Men jeg kan si at det er ikke bra når den andre ikke vil bli utnyttet. Og svare på en tråd når jeg leser at det står at det er ok å tvinge en person til å bli slått med kvister.Og at det er best når det er tvang.
Cuckold Skrevet 29. april 2010 #52 Skrevet 29. april 2010 Vi har prøvd å rise hverandre litt og funnet ut litt av hvert. - Bjørkeris er bra selv om det gjør veldig vondt. Stumpen er stort sett like fin dagen etterpå. - Den som skal rises bør bindes fast til sengen. Man slipper ikke løs før den som riser synes det er passe. Det blir veldig realistisk sånn. - Menn som er tøffe og store i munnen har ekstra godt av ris, gjerne jevnlig. En avtale om at den ene parten kan rise den andre når den har lyst gir forholdet en egen dimensjon. Er man den underlegne part kan man ikke nekte. Dette er slett ikke skummelt hvis man kjenner hverandre godt og vet hva man gjør. Mener du som en seksuell greie eller som som en "domestic discipline"-greie? Bra spørsmål som jeg egentlig ikke vet svaret på. Det er først og fremst spennende! hvis jeg f.eks får beskjed om å plukke et ris på vei fra jobb og at det skal brukes klokken 9 samme kveld. Men først spiser man middag sammen og begge parter later som ingen ting. Så begynner klokken å nærme seg 9.... Poenget er at det ikke skal være en frivillig kose-greie men noe man faktisk må. Det gjør det mye mer spennende. Man kan kanskje knulle etterpå.. men man kan også sende den som har fått ris rett i seng med sår bak og forbud mot å stå opp før neste morgen. Jeg skrev det innlegget for en stund siden. Det er ganske dekkende. Får faktisk ris på ordentlig hvis jeg gjør noe virkelig feil. For de fleste høres det sikkert litt rart ut, men det er et greit triks for å unngå konflikter. Den risende parten får ut frustrasjonene uten at det blir varig uenighet ut av det. Mange krangler stopper også av seg selv. Hvordan man kan organisere noe slikt er sikkert litt individuellt. Tror det er viktig at ris ikke blir en seksuell greie og at det ikke er frivillig. Man må ta det man faktisk får. Jeg tenker at "vedkommende" er meg. Og "vedkommende" vil vise deg at fex her står det: Dette er misshandling. Jeg vet det for det ble gjort mot meg. Det står oxo det som "pela" skriver 4 oktober 2008: at kvinner må lære seg at makt og snillhet går hånd i hånd. Syns dere at lillesøstern deres må lære seg det når hun gråter??Og at derfor er det bra at: "Mange krangeler stopper også av seg selv"... Det er ikke akseptabelt og jeg kan skrive det så mye jeg vil. Og hvis du ville hatt bare svar om at der er heelt supert så fikk du finne deg et nettsted med folk som er enig med deg. Men det er et nettsted for kvinner med bilder av hårspray og sjokoladekake og artikkeler hvor man kan kjøpe ny kjole til våren. Og det er forum for diskusjoner om alle mulige ting om hobby, og barn og famile, og hus og hage, og bryllup. Det står skrevet i tråden om vold- og jeg viser fram ett eksempel. Og dere sier jeg har misforstått det. Men jeg vet at jeg misforstod ikke det som står over her.Det står at det er viktig at det ikke bilr en seksuell greie og at det ikke er frivillig. Så kan dere prøve å påstå at det ikke står der. Folk som slår andre mot dems vilje er flink til å juge til seg sjøl om hvor bra det er. Og dem som liker å bli slått skjønner jeg ikke at liker det. Og det står som mitt første spørsmål. Hvorfor liker dere det egentlig? Så det var det jeg spurte om. Jeg har oxo faktisk prøvd å vært grei og sakt at "Ok så er det din legning." For jeg kan respektere når noen har en aen legning enn meg.Men det trengs ikke å kritisere om min tro med å skrive i tråden. For det jeg ikke ville akseptere er vold mot andre personer som noen her skrev at var greit. Og jeg har vist ett eksempel på hva jeg sier. Det er ett vanelig svar i en tråd og det må folk nesten tåle at jeg svarte til dem på et forum som har alle mulige diskusjoner. Og diskusjon betyr ikke at jeg må bli enig med den andre personen. Skjønner at det kan være lett å misforstå, men når det gjelder sadomasochisme er det mange som nettopp synes det er mer spennende når det skjer utenfor soverommet og uten at det nødvendigvis er noen som får orgasme av det. Jeg tror vi bør legge merke at det er den underdanige part som skriver at dette er en flott ordning. Det hadde vært mer urovekkende om det var den dominante som skrev at det ikke skal være frivillig og ikke en seksuell greie. For da kunne vi jo ikke vite om den underdanige ønsket det slik. Men det går jo veldig tydelig frem av innleggene at dette er noe vedkommende liker. Og det hele er jo skrevet i en tråd under temaet "Seksualitet". I de to første innleggene i tråden blir problematikken illustrert veldig godt: TS vet ikke helt om hun/han skal kalle det en seksuelle greie, men jeg tror nok det ligger en seksuell drivkraft under uansett, enten de ender opp med å knulle eller hun/han sendes i seng uten å bli tilfredsstilt.
Gjest MikeWaters Skrevet 29. april 2010 #53 Skrevet 29. april 2010 (endret) Feil Endret 29. april 2010 av MikeWaters
Gjest MikeWaters Skrevet 29. april 2010 #54 Skrevet 29. april 2010 (endret) Sadomasochisme er en legning uavhengig av hva folk som ikke har denne lengingen måtte mene om det. Legning betyr at det trolig er medfødt og at man har det hele livet. At det for noen føles opportunt å omtale SM som en "preferanse" endrer ikke på det. Det er ikke mange år siden Homofile ble omtalt som en preferanse av folk som ikke liker homofili. Å, er det det legning betyr Fra Wikipeda: "Seksuell orientering, også kalt seksuell legning eller bare orientering eller legning, er en persons seksuelle og romantiske preferanse" Endret 29. april 2010 av MikeWaters
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #55 Skrevet 30. april 2010 Fra Wikipeda: "Seksuell orientering, også kalt seksuell legning eller bare orientering eller legning, er en persons seksuelle og romantiske preferanse" Det viser i hvert fall at Wikipedia nok ikke er en kilde som kan tas alvorlig i alle sammenhenger. Konsekvensen av det som du siterer er at Heterofili er en "preferanse", altså en seksuell orientering du selv har valgt. Du kunne altså like gjerne valgt Homofili. Da ville du vært Homofil. Føler du at det stemmer for deg ? Altså at Heterofili er noe du har valgt aktivt ?
Gjest MikeWaters Skrevet 30. april 2010 #56 Skrevet 30. april 2010 Det viser i hvert fall at Wikipedia nok ikke er en kilde som kan tas alvorlig i alle sammenhenger. Konsekvensen av det som du siterer er at Heterofili er en "preferanse", altså en seksuell orientering du selv har valgt. Du kunne altså like gjerne valgt Homofili. Da ville du vært Homofil. Føler du at det stemmer for deg ? Altså at Heterofili er noe du har valgt aktivt ? Jeg er bifil og det er selvvalgt, og jeg tror heller ikke at legning er medfødt i særlig stor grad. Jeg tror vi fødes med visse disposisjoner, men at miljøet er en sterkere pådriver for hvordan du ender opp.
Gjest Henry Kent Skrevet 5. juli 2010 #57 Skrevet 5. juli 2010 Kona mi liker av og til å gi meg ris. Foreløpig har dette vært kun en lek som et vorspiel. Jeg har imidlertid foreslått at hun bør begynne å gi meg ris regelmessig som straff fordi jeg fortjener det. Jeg er en snill ektemann, men av og til når jeg blir sint blir jeg uforskammet mot kona mi, og da mener jeg at hun bør ta affære og gi meg en ordentlig omgang slik at jeg virkelig angrer og bærer meg under risingen. Jeg kunne tenke meg en fast plass, god stol og noen redskaper som ligger ferdig i et skrin som tas i bruk etter at hun har varmet meg opp med den gode høyrehånda si. Det svir skikkelig med hånda også, og jeg ønsker vel egentlig at hun stopper der, men når jeg har vært slem bør jeg få som fortjent. Av og til tenker jeg at man burde hatt et "spankotek" der en kunne stikke innom for å få en straff (og intet annet enn dét). Jeg misunner dere kvinner fordi det er nok langt enklere å finne menn som vil rise enn å finne slike kvinner. Jeg håper på et snarlig gjennombrudd med denne idéen hos min kone. Noen av innleggene her var forresten svært pirrende, men jeg forstår ikke at noen av dere gidder å kaste bort tiden med å diskutere med en "utenforstående" som tydeligvis kun ønsker å diskutere.
Gjest Javel Skrevet 29. oktober 2010 #58 Skrevet 29. oktober 2010 Gjensidig rising i forholdet kan anbefales, vi har en avtale om at vi gir hverandre ris når det er fortjent.. Det blir en kombinasjon av domestic disipline og som forspill til sex, iallfall blir sexen fantastisk etterpå. Men det er også en måte å holde forholdet vårt harmonisk på. I steden for å krangling og kritikk bruker vi ris. Hva sier man til den man riser når man riser? Kjefter man eller foregår risingen i stillhet?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #59 Skrevet 29. oktober 2010 Hva sier man til den man riser når man riser? Kjefter man eller foregår risingen i stillhet? Jeg vil man tro at man skjenner litt. Blir vel veldig kjedelig ellers blir det ikke?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #60 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg har skikkelig lyst til at kjæresten min skal rise meg, men jeg aner ikke hvordan jeg skal spørre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå