Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Jeg har overtatt/lånt en gammel sofa fra mor & far til den nye leiligheten, men vurderer alvorlig om jeg klarer å leve med trekket i uviss tid. Sofaen er fra midten av 70tallet, men er trukket om til et hvitt stoff med store rosa og lilla blomster. Under dette trekket er det et brunt og orange et, som antagelig er orginalen. Selve sofaen og stolene er trukket om ved hjelp av stiftemaskin og litt enkel søm, putene er trukket om ved å sy trekk. Jeg må trekke den om, men trenger å gjøre det billigst og enklest mulig. Noen som har noen tips til hva som er den enkleste og rimeligste måten å gjøre det på? Hvaslags stoff er lettest å bruke, og kan jeg unngå å bruke symaskin? Help.
Suzy Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Om du skal trekke den om så den holder mer enn fjorten dager så må du kjøpe skikkelig stoff som er beregnet på møbler og du MÅ ha symaskin. Ta av de trekkene som er på - kopier dem over på det nye stoffet og sy i veg. Prøv ofte, pass på å sy slik at trekkene passer strammest mulig (om stoffet blir skjøvet frem og tilbake så blir det slitt fortere) og bruk lange, solide stifter slik at stoffet ikke løsner igjen. Alternativ to er å kaste over et sengeteppe o.l. som kan skjule det du ikke liker. Alternativ tre er å bestille et delvis formsydd trekk fra f.eks Ellos eller La Redoute til å slenge over. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå