Husfrua Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Vi skal gite oss borglerlig i august. Det blir et beldig enkelt formiddagsbryllup og det skal ikke gå så mye penger. Dt blir middag og kaffe med søsken, foreldre, besteforeldre og forlovere. Har svært liten tid å planlegge og skal ikke gjøre alt for mye ut av det, men ønsker allikevel å ha en kjøreplan sånn at både vi og gjestene har en fin dag. Noen som har erfaring med et sånt bryllup eller vært i ett og kan fortelle hvordan de gjorde det??
Saeria Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Mitt søskenbarn hadde et sånt bryllup. Jeg var ikke invitert da. De tok med seg sine foreldre, søsken og forlovere på restaurant umiddelbart etter vielsen. Etterpå hadde de rett og slett åpent hus hjemme hos seg, invitasjoner sendt ut til alle venner på facebook . Paret er litt bohem, hippie, bofellesskap av seg, så det var ingen overraskelse at de gjorde det slik. Hva med å sette opp et program som inkluderer f.eks.: Vielse kl. xx Middag kl. xx Kaffe og kaker kl. xx Nå vet ikke jeg om dere skal til fotografen, og om de inviterte skal være med. Hvis de ikke skal det, kunne det kanskje være noe å finne på ett eller annet de kan gjøre i mellomtiden. Er det en utstilling eller noe annet som skjer den dagen? Skal dere gå eller kjøre til stedet hvor dere skal spise? Går dere, kan dere jo skrive at dere går samlet etter vielsen til stedet middagen avholdes. Kjører dere, er det greit at f.eks. foreldre eller forlovere tar regien og får følget til spisestedet samlet. Det er jo ikke uvanlig at de nygifte vil ha den lille kjøreturen for seg selv. Dette er bare tanker jeg har. Enkle bryllup trenger ikke nødvendigvis det store programmet. Når en har et lite bryllup kjenner de fleste hverandre, paret får tid til alle gjestene sine og de fleste vil nok kose seg bare med å være sosial og pratsomme med hverandre. Vil noen tale, gis det lettere rom for å ta dette spontant når det er få mennesker med, så en trenger ikke nødvendigvis ha stålkontroll på dette heller. Kanskje forlover kan få en liten beskjed av de som ønsker å si noe, slik at en vet hvor mange det er som vil meddele paret noen gledens ord på dagen?
Gjest M@ms Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Hei. Kan jo gi en liten oversikt over vår foreløpige plan i samme type bryllup i august. Vielse 11.45 Vi går rett til restauranten etterpå, regner med å være der ca 12:30. Spiser og koser oss til klokken 16:00 hvor brudeparet drar for å skifte og klokken 17:00 reiser brudeparet på bryllupsreise (weekendtur UTEN barn Jippi) og blir borte hele helgen!!!! Gjestene kjenner hverandre godt, så jeg regner ikke med at det er noe problem angående underholdning, og kommer det en tale eller to, så er jo det koselig, men jeg forventer det ikke. Vi gleder oss, og håper det blir koselig for både oss og gjestene våre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå