Gjest StockDama Skrevet 8. juni 2008 #41 Del Skrevet 8. juni 2008 jeg skjønner det veldig godt, har blitt kalt overlegen hore og flere verre ting gud veit hvor mange ganger fordi jeg sa takk for noe men begrenset ønsket om videre kontakt. tror som det ble nevnt over her at jenter oppfatter disse sidene på en helt annen måte en dere menn gjør. for min del så har det vel endt opp med at å ikke svare blir en slags selvbeskyttelse mot svada og bullshit pluss at jeg også sitter med inntrykk av at det er mindre "vondt" for motparten en å få et direkte svar tilbake. klarer ikke helt å se sammenligningen med det virkelige liv heller for det er jo mye lettere å lese kjemi og kroppspråk der. de fleste mennesker merker jo fort en avvisning ut i fra kroppsspråk og i tillegg så er det flere "retrettmuligheter" en på nett. Haha =D Jah, det med drittkasting fra menn som ikke tar et nei for et nei er det svarten meg mange av. Jeg er på nettby og blink, hvor det står svart på hvitt at jeg har samboer, fortsatt får jeg masse hendvendelser fra folk som er på jakt etter noen å ha seg med eller kjæreste, og jeg regner jo selvfølgelig med at de har lest profilen og antar disse folka bare er på jakt etter noen å prate med. Så jeg prater med de, kan snakke lenge, så plutslig så blir man lagt ann på eller bedt på date eller hva ellers de skulle finne på. Og når jeg da presiserer igjen at jeg har samboer, er lykkelig og bladiabla blir de forbanna, kaller en for hore, drittsekk og den pakka der. Er ikke noe jeg tar meg nær av nå, for jeg har mitt på det rene. Og ts, når du sier du skriver godt gjennomtenkte brev, så er det korte brev og ikke en hel bok, eller? For hvis noen skriver en hel bok og itillegg har lagt ved et personlig dikt blir jeg bare satt ut...for det første har man ikke anelse hva man skal svare på om det ikke er noen direkte spørsmål, så lurer man på om den som sendte brever forventer et like langt brev tilbake. Sender man bare et "hei (også svar på spørsmålene hvis det er noen)" når man har mottat en hel faktabok, så føler man seg litt frekk da også. Ooo...du burde teste. Lag deg en kvinnelig profil, så finner du fort nok ut hvordan det kan være =) (selv om det ikke er akkurat høfflig å lage falsk profil heller) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 8. juni 2008 #42 Del Skrevet 8. juni 2008 Joda, bortforklaringer er enkle. Til ts, et godt råd. Oppfører det det samme mot de! Rett og slett ignorer de som sender deg melding, og oppfør deg overlegen og uoppnåelig. Det samme gjorde mannen til Madonna. Han rett og slett ignorerte henne når de var på samme fest, og Madonna som får alt og alle, ville derfor prøve å fange han. Det samme fungerer fint med norske jenter. Bare oppfører deg ordentlig, dannet, pen (barber deg, kle deg) osv.. og når en jente kommer for å snakke med deg, avvise henne blankt. Ikke følg rådene til jentene her om å være en slave på nettet i massene. Det vil si, at hvem som helst jente kan få tak i deg, det gjør deg IKKE attraktivt for dem. OK? Håper du skjønte dette. Joda, selvfølgelig kan han ignorere alle brevene han får...menneh, da forsvinner litt av vitsen for han å være på datingsider, eller hur? Og du burde lære deg forskjell på bortforklaring og forklaring, jeg har ingenting å bortforklare for hverken deg eller ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. juni 2008 #43 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg kan faktisk mer eller mindre ignorere folk jeg ikke er interessert i å snakke med i det virkelige liv også jeg. Rett og slett fordi jeg gjentatte ganger har opplevd at det er umulig å bli kvitt enkelte personer hvis jeg ikke er interessert, eller jeg har fått slengt stygge kommentarer etter meg hvis jeg ikke vil gi fra meg tlf nummeret mitt. Det samme gjelder på nett. Som enkelte andre har nevnt så er det utrolig hva man kan bli kalt hvis man avviser noen, dette opplever jeg sjelden hvis jeg bare ignorerer dem. At du er en hyggelig fyr som ikke kom til å spamme meg og kalle meg stygge ting kan så være, men det kan jeg umulig vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sverre k Skrevet 8. juni 2008 #44 Del Skrevet 8. juni 2008 Joda, selvfølgelig kan han ignorere alle brevene han får...menneh, da forsvinner litt av vitsen for han å være på datingsider, eller hur? Og du burde lære deg forskjell på bortforklaring og forklaring, jeg har ingenting å bortforklare for hverken deg eller ts. Men er ikke det bra for dere dette da? Da går dere glipp av han som kanskje er drømmemannen deres, men at dere heller holder dere til de rundbrennerne som dere ellers henger sammen med, og komm inn hit på forumet på dagen og klager over at "jeg finner ikke drømmemannen min". Det er jo så latterlig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ove Skrevet 8. juni 2008 #45 Del Skrevet 8. juni 2008 En avvisning ville fått meg til å føle meg stemplet som uinteressant. (Ja, jeg er litt sensitiv, men det er kanskje flere jenter som er slik.) Ja, det er jo litt av poenget med en avvisning Jeg liker nå ikke å lure meg selv jeg da, og finner det helt naturlig at ikke alle passer sammen. Nå er det noen år siden jeg beveget med i nettdatingens verden, men dersom jeg skulle svart alle jeg ikke var interessert i å ha kontakt med, hadde jeg ikke fått gjort annet. Som sagt tidligere så er det mulig å svare med samme mynt. Hvis noen sender blåkopimeldinger så ignorerer du, men hvis det er en gjennomtenkt melding synes jeg det i det minste fortjener et svar. Forresten: et langt og gjennomtenkt brev som første melding er sjelden noen god taktikk, og det gjør ikke at man har "krav" på et svar. Inget svar er også et svar. Men jeg skriver heller ikke langt. Rundt fem setninger kanskje Jeg syns ikke høflighet på nett og i det virkelige liv kan sammenlignes. På nettet kan man ikke bruke kroppsspråk (som noen her var inne på), så man må være veldig direkte om avvisningen skal bli oppfattet. Det er ikke alle som er komfortable med det. Det er jo mulig å ignorere dem på det punktet og. Men helst burde det være en blokkeringsfunksjon på disse sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ove Skrevet 8. juni 2008 #46 Del Skrevet 8. juni 2008 Oppfører det det samme mot de! Rett og slett ignorer de som sender deg melding, og oppfør deg overlegen og uoppnåelig. Det avhenger litt av hvilke damer jeg vil ha da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ove Skrevet 8. juni 2008 #47 Del Skrevet 8. juni 2008 Og ts, når du sier du skriver godt gjennomtenkte brev, så er det korte brev og ikke en hel bok, eller? Jeg er da ikke dum Jeg holder meg som sagt til rundt fem setninger. Og det at det skal være kort bidrar til at det burde være gjennomtenkt. Er det virkelig mange som skriver langt? Ooo...du burde teste. Lag deg en kvinnelig profil, så finner du fort nok ut hvordan det kan være =) (selv om det ikke er akkurat høfflig å lage falsk profil heller) Så slem er jeg ikke Jeg foretrekker å spørre dem som vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 8. juni 2008 #48 Del Skrevet 8. juni 2008 Er det virkelig mange som skriver langt? Å ja...aldri vært et sjakktriks å skrive 2 A4 sider om seg selv ved første kontakt, men er ikke uvanlig heller. Er vel de som tar "fortell om deg selv" tipset hakket for langt =) De får som regel fra meg bare et "hei, hvordan går det?" tilbake, for å se om de tar hintet med å tone seg litt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 8. juni 2008 #49 Del Skrevet 8. juni 2008 Så slem er jeg ikke Jeg foretrekker å spørre dem som vet. Og det er jo en ærlig sak det =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ove Skrevet 8. juni 2008 #50 Del Skrevet 8. juni 2008 Å ja...aldri vært et sjakktriks å skrive 2 A4 sider om seg selv ved første kontakt, men er ikke uvanlig heller. Er vel de som tar "fortell om deg selv" tipset hakket for langt =) De får som regel fra meg bare et "hei, hvordan går det?" tilbake, for å se om de tar hintet med å tone seg litt ned. Tar de hintet da? Men det minner på en litt artig detalj Veldig mange jenter ber om å få meldinger i profilen. Som "Send meg en melding da vel ", "Lurer du på noe mer er det bare å spørre.", og "Jeg bare elsker meldinger, så bare ta kontakt.". Og så ignorerer de deg når du faktisk gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 8. juni 2008 #51 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg forstår ikke at du orker å kave deg opp for dette. Hvis du ikke forandrer regelen din bør du enten gi opp nettsjekking eller regne med å bli steikende fly forbanna rimelig ofte. Hvis alle damene på nett skulle svart på alle meldingene de fikk daglig hadde de antakeligvis ikke hatt tid til å leve livet sitt. Jeg har forresten et tips: komponèr en generell og morsom melding og send den til 100-200 stk. Ikke bare kommer du til å få kontakt med masse interessante kvinner, men du kommer også til å bli "stille avvist" av massevis av kvinner OG du kommer ikke til å bry deg siden du ikke har lagt hele sjelen din inn i alle disse kvinnene før de i det hele tatt vet at du eksisterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pjanola Skrevet 8. juni 2008 #52 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Ja, det er jo litt av poenget med en avvisning Jeg liker nå ikke å lure meg selv jeg da, og finner det helt naturlig at ikke alle passer sammen. Som sagt tidligere så er det mulig å svare med samme mynt. Hvis noen sender blåkopimeldinger så ignorerer du, men hvis det er en gjennomtenkt melding synes jeg det i det minste fortjener et svar. Inget svar er også et svar. Men jeg skriver heller ikke langt. Rundt fem setninger kanskje Det er jo mulig å ignorere dem på det punktet og. Men helst burde det være en blokkeringsfunksjon på disse sidene. Folk er forskjellige Jeg mener ikke at jeg foretrekker å lure meg selv, selvsagt er det naturlig at ikke alle passer sammen. Men jeg synes det er noe hovent over "beklager, ikke interessert"-meldinger. Derfor skriver jeg ikke slike selv. Ikke at jeg tror jeg er noen guru på dette, men fem setninger kan faktisk være litt mye. Hvis det virker som vedkommende har anstrengt seg veldig hardt for å være kreativ og interessant, mister i alle fall jeg interessen med en gang. Men nå vet jeg ikke hva du skriver, da. Det er noe i den rema-reklamen med "det enkle er ofte det beste". Tenk på hvordan samtalen starter når du blir kjent med mennesker ellers? Syns du det er bedre å ignonere noen etter å ha sendt et par-tre halvhjertede meldinger fram og tilbake? Det blir jo gjerne resultatet om man svarer kort og uinteressert. Fordi så mange er vant til ikke å få svar, tolker de et hvilket som helst svar som et tegn på interesse. Til slutt vil jeg ønske deg lykke til! Nettsjekking er en merkelig verden, og om man bare klarer å ikke ta det alvorlig, kan man sikkert oppleve mye interessant. (Selv har jeg gitt opp for en stund... ) Endret 8. juni 2008 av pjanola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 8. juni 2008 #53 Del Skrevet 8. juni 2008 Tar de hintet da? Men det minner på en litt artig detalj Veldig mange jenter ber om å få meldinger i profilen. Som "Send meg en melding da vel ", "Lurer du på noe mer er det bare å spørre.", og "Jeg bare elsker meldinger, så bare ta kontakt.". Og så ignorerer de deg når du faktisk gjør det De fleste tar hintet =) Og de fleste jeg har snakket med er jo hyggelige og verdt å ta en prat med. Er det virkelig det? Har ikke vært innom særlig med jenteprofiler, så har ikke lagt merke til det. Så utrulig tvetydig =D Skal si meg enig i at det blir for tullete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. juni 2008 #54 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Vel, jeg er på en del slike nettdatingssider - og ja, jeg innrømmer at jeg ikke svarer alle. Nå skal det sies: jeg svarer de aller fleste. Prøver alltid å være høflig, men noen ganger hender det at jeg får meldinger som er av en slik art at det i grunn ikke er noen vits å svare. F. eks når jeg som er 21 år har skrevet at jeg helst søker noen under 35 år (dog jeg prøver å være såpass liberal, at de eldre også får svar), men enda får meldinger fra menn på 55 år, så ja, da hender det at jeg lar vær å svare. Dette gjelder også de som kun søker en elsker o.l. (veldig forskjellig da, siden man kan jo også kun være venner, noe som er greit), da hender det at jeg ikke svarer, eller bare sier høflig i fra om at jeg ikke er interessert i det (som jeg også har ganske klart og tydelig sagt fra om i profilen hva jeg ikke søker). Men som en generell regel, så prøver jeg å være så høflig som mulig. Mvh Yvonne Endret 8. juni 2008 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ove Skrevet 8. juni 2008 #55 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg forstår ikke at du orker å kave deg opp for dette. Hvis du ikke forandrer regelen din bør du enten gi opp nettsjekking eller regne med å bli steikende fly forbanna rimelig ofte. Hvis alle damene på nett skulle svart på alle meldingene de fikk daglig hadde de antakeligvis ikke hatt tid til å leve livet sitt. Jeg får et inntrykk av at du ikke er så nyansert. Jeg er ikke fly forbanna, bare litt irritert. Og jeg er nysgjerrig og liker å forstå ting. Jeg har aldri sagt at jeg synes jentene burde svare på absolutt alt. Men det burde ikke være så vanskelig å filtrere ut blåkopimeldingene fra de som faktisk treffer noe i profilen. Og som jeg har sagt tidligere: "Det er en forholdsvis lik fordeling av menn og kvinner, og tidsbruken burde derfor være nogenlunde lik på begge sider. Svarer man da med samme mynt, burde det ikke være noe stort problem." Jeg har forresten et tips: komponèr en generell og morsom melding og send den til 100-200 stk. Ikke bare kommer du til å få kontakt med masse interessante kvinner, men du kommer også til å bli "stille avvist" av massevis av kvinner OG du kommer ikke til å bry deg siden du ikke har lagt hele sjelen din inn i alle disse kvinnene før de i det hele tatt vet at du eksisterer. For det første bidrar jeg da til problemet, og for det andre er jeg ikke interessert i alt som kan krype og gå. Jeg er ikke desperat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ove Skrevet 8. juni 2008 #56 Del Skrevet 8. juni 2008 Folk er forskjellige Jeg mener ikke at jeg foretrekker å lure meg selv, selvsagt er det naturlig at ikke alle passer sammen. Men jeg synes det er noe hovent over "beklager, ikke interessert"-meldinger. Derfor skriver jeg ikke slike selv. Jeg ville nok formulert meg litt annerledes, men jeg ville ikke tatt meg nær av den. Sleng på et smil på slutten så er du kommet langt. Ikke at jeg tror jeg er noen guru på dette, men fem setninger kan faktisk være litt mye. Hvis det virker som vedkommende har anstrengt seg veldig hardt for å være kreativ og interessant, mister i alle fall jeg interessen med en gang. Men nå vet jeg ikke hva du skriver, da. Det er noe i den rema-reklamen med "det enkle er ofte det beste". Tenk på hvordan samtalen starter når du blir kjent med mennesker ellers? Men samtidig må man skille seg ut. Det blir en balansegang. Syns du det er bedre å ignonere noen etter å ha sendt et par-tre halvhjertede meldinger fram og tilbake? Det blir jo gjerne resultatet om man svarer kort og uinteressert. Fordi så mange er vant til ikke å få svar, tolker de et hvilket som helst svar som et tegn på interesse. Hvis du har gitt tydelig beskjed i første melding, og de fortsetter, så ja. Til slutt vil jeg ønske deg lykke til! Nettsjekking er en merkelig verden, og om man bare klarer å ikke ta det alvorlig, kan man sikkert oppleve mye interessant. (Selv har jeg gitt opp for en stund... ) Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oveGjest Skrevet 8. juni 2008 #57 Del Skrevet 8. juni 2008 De fleste tar hintet =) Og de fleste jeg har snakket med er jo hyggelige og verdt å ta en prat med. Så bra Jeg synes det er fint at du gir dem en sjanse allikevel Er det virkelig det? Har ikke vært innom særlig med jenteprofiler, så har ikke lagt merke til det. Så utrulig tvetydig =D Skal si meg enig i at det blir for tullete... Javisst. Det er ikke akkurat uvanlig med slik dobbeltmoral hos jenter Sikkert ikke hos gutter heller, men det vet jeg lite om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest evo Skrevet 8. juni 2008 #58 Del Skrevet 8. juni 2008 Vel, jeg er på en del slike nettdatingssider - og ja, jeg innrømmer at jeg ikke svarer alle. Nå skal det sies: jeg svarer de aller fleste. Prøver alltid å være høflig, men noen ganger hender det at jeg får meldinger som er av en slik art at det i grunn ikke er noen vits å svare. F. eks når jeg som er 21 år har skrevet at jeg helst søker noen under 35 år (dog jeg prøver å være såpass liberal, at de eldre også får svar), men enda får meldinger fra menn på 55 år, så ja, da hender det at jeg lar vær å svare. Dette gjelder også de som kun søker en elsker o.l. (veldig forskjellig da, siden man kan jo også kun være venner, noe som er greit), da hender det at jeg ikke svarer, eller bare sier høflig i fra om at jeg ikke er interessert i det (som jeg også har ganske klart og tydelig sagt fra om i profilen hva jeg ikke søker). Men som en generell regel, så prøver jeg å være så høflig som mulig. Mvh Yvonne Sånn skal det være, ja Hvorfor er det ikke flere slike som deg? PS: Deg har jeg faktisk sett der inne, senest for et par minutter siden. (Jeg er bare alt for nysgjerrig ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. juni 2008 #59 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Sånn skal det være, ja Hvorfor er det ikke flere slike som deg? PS: Deg har jeg faktisk sett der inne, senest for et par minutter siden. (Jeg er bare alt for nysgjerrig ) Hehe, si det du. Nåvel, jeg vil ikke hevde jeg er mer høflig enn andre, men jeg prøver ihvertfall. Egentlig synes jeg det bare er hyggelig å få meldinger, så jeg heller ikke noe i mot å svare. Og nei, det betyr ikke at jeg er desperat, kun at jeg synes det er morsomt å komme i kontakt med andre mennesker. Og for meg, som kanskje kan være litt sjenert overfor gutter, så er det en fin måte å komme i kontakt med det annet kjønn på. Det være seg i romantisk forstand eller vennskapelig. Nå ble jeg i grunn litt nysgjerrig evo, hehe. Mvh Yvonne Endret 8. juni 2008 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ove Skrevet 8. juni 2008 #60 Del Skrevet 8. juni 2008 Hmm, det må vel være et tegn på at jeg begynner å bli trøtt når jeg skriver navnet mitt baklengs :gjeiper: Du finner meg under siste besøkende. Vi har en match på hele 88 poeng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå