Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Jeg jobber i en kiosk et par dager i uka, og føler èn dag på jobben ødelegger hele opplegget med at jeg skal være sunn osv. Overspiser meg totalt på sjokolade, chips og smågodt. Vi snakker flere sjokoladeplater, chipsposer osv. Har kjempedårlig samvittighet når jeg går der i fra. Hva skal jeg gjøre? Er ikke så vanskelig å holde seg borte i fra slikt når man ikke er på jobb. I butikken kan du liksom gå forbi hyllene raskt, mens her står jeg liksom oppi det. Noen tips? Har vært sånn hver dag på jobb i 2 år nå.
*Enigma* Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Jeg jobber i en kiosk et par dager i uka, og føler èn dag på jobben ødelegger hele opplegget med at jeg skal være sunn osv. Overspiser meg totalt på sjokolade, chips og smågodt. Vi snakker flere sjokoladeplater, chipsposer osv. Har kjempedårlig samvittighet når jeg går der i fra. Hva skal jeg gjøre? Er ikke så vanskelig å holde seg borte i fra slikt når man ikke er på jobb. I butikken kan du liksom gå forbi hyllene raskt, mens her står jeg liksom oppi det. Noen tips? Har vært sånn hver dag på jobb i 2 år nå. Prøv å ha med sunn snacks, druer, peanøtter med skall slik at de ikke er fulle av fett og salt, babygulrøtter/knaskerøtter, eplebiter o.l. Sørg også for at du spiser skikkelig mat, både til frokost og lunsj slik at du ikke er sulten. Kanskje det kan hjelpe litt?
Wildy Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 Ta med matpakke, og ikke spis annet enn det. Vanskelig til å begynne med, men etterhvert blir det en vane.
Involvert Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 peanøtter med skall slik at de ikke er fulle av fett og salt Jeg anbefaler Nøtti Frutti fra Den Lille Nøttefabrikken. Fåes i 250 g, og 600 g poser. Disse posene inneholder peanøtter, cashewnøtter, rosiner, tørka papaya og annen tørka frukt. Helt uten salt Jeg pleier å ha med en sånn pose på skolen
La Luna Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Jeg anbefaler Nøtti Frutti fra Den Lille Nøttefabrikken. Fåes i 250 g, og 600 g poser. Disse posene inneholder peanøtter, cashewnøtter, rosiner, tørka papaya og annen tørka frukt. Helt uten salt Jeg pleier å ha med en sånn pose på skolen Men husk å ikke spise så veldig mye av dette heller, en 250g pose inneholder 1100 kcal...
Gjest Lacuna Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Spis deg ordentlig mett på mat før du drar på jobb, så unngår du problemet.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Men husk å ikke spise så veldig mye av dette heller, en 250g pose inneholder 1100 kcal... Ja, det forundrer meg ikke. Men er ikke bekymret for kaloriinnholdet, for vekten min viser altfor lite (46 kg). Skal prøve å ta med meg sunn (men god) mat neste gang jeg er på jobb. Merker også at det er litt lettere å holde seg på matta hvis jeg skriver opp en plan over hva jeg skal spise da og da. Motivasjonen er ikke helt på plass, men jeg skal gå virkelig inn for å klare det nå. Takk for tips.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 Er det bare å ta på den jobben din, eller må du betale for det? Jeg bare begynte å lure... Har det vært sånn på jobb hver gang i 2 år, ville jeg nesten foreslå at du bytter jobb til en butikk der de ikke selger noe spiselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå