Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #1 Skrevet 19. mai 2003 Jeg har brukt hårpleieproduktene til SP fra Wella en stund pga at jeg har tørr hodebunn. Men jeg har ikke vært så veldig fornøyd med det. Så gikk jeg over til Head & Shoulders jeg, og det funka bra veldig lenge, men nå er jeg skikkelig ille igjen. Jeg VET at man ikke bør vaske håret hver dag, men jeg har ingen annen mulighet. Håret mitt blir fett og ekkelt om jeg ikke vasker det hver dag. Håret mitt er dessuten veldig tjukt og tungt. Har dere tips på andre hårpleieprodukter som kan fungere bedre enn SP- serien??
starie Skrevet 19. mai 2003 #2 Skrevet 19. mai 2003 Har du prøvd Fungoral? Den får du kjøpt på apoteket.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #3 Skrevet 19. mai 2003 Nei jeg har ikke prøvd den før. Blir håret fett av den eller? Det er det som er noe av problemet mitt, håret blir fort fett også..i tillegg til at hodebunnen klør som søren. Men jeg flasser ikke da ihvertfall..
starie Skrevet 19. mai 2003 #4 Skrevet 19. mai 2003 Skyller du godt nok ut når du har vasket håret? Man må skylle mye lenger enn man tror. Håret mitt ble ikke fett av Fungoral, men jeg har ikke vært plaget med det. Det står på www.felleskatalogen.no at "Lokal irritasjon og varmefølelse, kløe. Fett hår, tørt og sprøtt hår, lett håravfall ved bruk av sjampoen." er hyppig. Stikk en tur på apoteket og snakk med dem.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #5 Skrevet 19. mai 2003 KMS flass-sjampo reklamerer med å være den beste shampo for hodebunnsproblemer og skal visstnok være for alle hårtyper. Men jeg vet jo ikke om den vil virke for deg. Om du vil lese om den kan du gjøre det her. Den kan f. eks bestilles for en 100 lapp hos denne nettbutikken. Ellers er det nok lurt å skifte sjampo etter en stund fordi håret venner seg til sjampoen. Kan jo være derfor head & shoulders ikke virker for deg lengre.
Gjest Poirot Skrevet 19. mai 2003 #6 Skrevet 19. mai 2003 Håret venner seg til å bli fett ettersom hvor ofte det blir vasket.
Gjest the imp Skrevet 19. mai 2003 #7 Skrevet 19. mai 2003 Håret venner seg til å bli fett ettersom hvor ofte det blir vasket. vel, joda...men på den annen side så begynnte jeg å vaske håret hver dag fordi det ble fett hver dag....
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #8 Skrevet 19. mai 2003 Nå er det ikke sånn at håret mitt er konstant fett. Men om jeg ikke vasker håret en dag, blir det fett oppe rundt hårfestet..og det er ekkelt, så da blir det heller til at jeg vasker det hver dag. Har bare brukt Head & shoulders i ca 3-4 mnd eller noe, men kanskje det er for lenge. Hvem vet..
Gjest KATTAstrofe Skrevet 19. mai 2003 #9 Skrevet 19. mai 2003 Jeg har aldri vært plaget med noe, og jeg bytter shampomerke/type hver gang jeg er fri.
Silfen Skrevet 19. mai 2003 #10 Skrevet 19. mai 2003 Jeg har seborreisk eksem og det klør no vannvittig i hodet når det er på sitt verste. Fungoral hjelper kjempegodt.
Lillebi Skrevet 19. mai 2003 #11 Skrevet 19. mai 2003 Har du prøvd Wella SP sensitive? Den hjalp for meg, for problemet mitt var sannsynligvis at jeg ikke får skylt ut shampoen godt nok og klør og får tørr hodbunn. Men jeg bruker den sjelden. Håret mitt trenger mer "næring". Jeg kan anbefale Kerastase. Den grønne shampoen som er beregnet for tørr hodebunn og meget tørt hår. (Har stripet håret) Dessuten vasker jeg sjelden håret med den samme shampoen mer enn to-tre ganger på rad.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #12 Skrevet 19. mai 2003 Har du prøvd Wella SP sensitive? Den hjalp for meg, for problemet mitt var sannsynligvis at jeg ikke får skylt ut shampoen godt nok og klør og får tørr hodbunn. Men jeg bruker den sjelden. Håret mitt trenger mer "næring". Ja det er den jeg har nå, men jeg er ikke så veldig fornøyd med den.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #13 Skrevet 19. mai 2003 Ja det er den jeg har nå, men jeg er ikke så veldig fornøyd med den. Faren min var forresten også plaget med tørr hodebunn tidligere, men det gikk bort etter at han begynte å bruke Wella SP Hydro shampoo. Han fikk også noe greier fra legen som heter Kenacort-T comp, men jeg tror ikke om han brukte det mye.
starie Skrevet 19. mai 2003 #14 Skrevet 19. mai 2003 Jeg kan anbefale Kerastase. Den grønne shampoen som er beregnet for tørr hodebunn og meget tørt hår. Den er god! Men den er for tørt hår da, så jeg vet ikke helt.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #16 Skrevet 20. mai 2003 For meg høres det ut som om du har tørr hodebunn p.g.a. for hyppig hårvask. Hodebunnen har lett for å klø hvis den blir "utvasket". Jo oftere du vasker håret , jo tørrere vil hodebunnen bli, og jo fortere vil håret bli fett. Dette skjer fordi hodebunnen får beskjed om at den er uttørket og må lage hudfett. Jo tørrere hodebunn jo mere hudfett lages det. Mitt tips til deg, er å vente så lenge du kan før du vasker håret. Bruk hestehale eller noe for å skjule hårrøttene som vil bli fete. Klarer du 2 dager mellom hårvaskene første gang og siden 3 dager så tipper jeg at kløen vil gi seg. Og håret vil ikke bli så fort fett. Til sist vil jeg henge meg på de som tidligere har skrevet at det er veldig viktig å få vasket ut all shampooen. Se evt. etter shampoo med kamille og/eller allantoin som virker beroligenede/kløestillende på huden. Til sist vil jeg nevne at enkelte reagerer med kløe på enkelte stylingprodukter. Så hvis kløen ikke gir seg kan det være greit å prøve andre stylingprodukter (hvis du bruker noe da) i en periode, og så om det blir mindre kløe. Lykke til! :D
Gjest Gjesta Skrevet 20. mai 2003 #17 Skrevet 20. mai 2003 head and shoulders er ikke noe bra for håret ditt heller forresten..spesielt om det er behandlet på noesomhelst måte..
Hello Kitty Skrevet 20. mai 2003 #18 Skrevet 20. mai 2003 Jeg brukte også Wella SP før, men det hjalp ikke noe særlig. Gikk over til KMS, og det fungerer kjempebra! Har tørr hodebunn som klør, men nå er det problemet så godt som borte. Den er veldig drøy, men du bør bruke den minst 3 ganger i uken til å begynne med - la den sitte i noen minutter før du skyller ut. Shampoen brukes på hudavd. på enkelte sykehus vet jeg, så det sier jo sitt
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #19 Skrevet 20. mai 2003 Hei igjen. Jeg bruker ikke stylingprodukter, kun når jeg skal noe spesielt. Jeg skyller håret leeenge, men kanskje jeg bør gjøre det enda lenger..? Håret mitt er heller ikke farget, bleket eller lignende. Det er bare veldig tjukt og tungt..Håret er nok litt tørt også, unntatt i hodebunnen. Jeg hadde en periode her hvor jeg gikk over til å vaske håret annenhver dag, men de dagene jeg ikke vasker håret, blir det som sagt fett ved hårfestet, og jeg blir sittende å klø meg til jeg får sår oppi der. Det klør enda mer de dagene jeg ikke vasker det. Men kanskje jeg ska prøve meg på KMS?
Hello Kitty Skrevet 20. mai 2003 #20 Skrevet 20. mai 2003 Jeg hadde veldig langt hår før, og det ble tungt og tett for hodebunnen. Nå som jeg har kortere hår som er litt oppklippet blir det litt mer luft til hodebunnen. Men er kanskje ikke så veldig fristende å klippe seg da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå