Gå til innhold

Wb kamera, finner det ikke.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Har nettopp innstalert skype og sjekket at web kameraet virket. Joda det gjorde det første gang.

Men da jeg skulle skru det på under en samtale kom det opp at det ikke var tilgjengelig at muligens et annet program brukte kameraet. Jeg slo av og på maskinen igjen, men nå finner jeg ikke web kameraet i det hele tatt.

Ikke har jeg særlig peiling på dette så det er sikkert en såre enkel ting jeg gjør galt.

Hvor på maskinen kan jeg sjekke om kameraet er skikkelig innstallert? Det er et integrert kamera på en ny HP bærbar maskin.

Og hvordan kan jeg få det til å funke på skype?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og tre av mine venner som har hp har samme problemet. Kameraet mitt funket i noen dager, så datt det ut, samme med deres. En venn lastet ned ett eller annet på hjemmesiden til hp for å få det til å fungere igjen. Jeg har ikke orket og gjøre det (vet ikke helt hva som skal gjøres), så mitt funker fortsatt ikke.

Sier ikke at det er dette som har skjedd på din pc, men det er tydligvis noe som går igjen. Kjenner ingen med nyere hp-laptop som ikke har dette problemet.

Gjest Gjest
Skrevet

Først kan du starte Quickplay, klikke på ikonet med note, kameria og filmrull, og så se om du finner HP-webkamera i menyen til venstre etterhvert. Hvis det er der, dobbeltklikker du på det og ser om kamerabildet ditt spretter opp på skjermen etter noen sekunder. Hvis du får feilmelding da, bør du avinstallere kameradriveren din og finne den på HPs hjemmesider for reinstallering. Det måtte jeg gjøre etter å ha brukt kameraet mitt et par ganger, men etterpå har det gått så det suser.

Lykke til! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Jeg sjekket flere ganger i går hvor bildet ikke kom opp. Litt senere på kvelden funket det, men jeg sjekket ikke om det virket i Skype samtidig. Når jeg sjekket igjen nå, virket den ikke igjen. Så jeg skal følge rådet ditt og prøve å avinnstallere og innstallere på nytt via HP sine hjemmesider.

Hvis ikke må da det være grunn til å klage, maskinen fungerer jo ikke tilfredstillende når det er slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...