Gjest Gjest_Maya_* Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 For å ikke kuppe den andre tråden om hengekøye så lager jeg min egen. Jeg har så lyst på hengekøye og aller mest en av type Maya fra www.laidback.no Ser at det står beskrivelse om hvordan henge den opp. Hva gjør man dersom man ikke har trær på de "rette stedene" hvor man helst vil ha hengekøya. Jeg vet det finnes stativ, men er det noe som funker sammen med Mayahengekøyene. Hvordan har du hengt opp hengekøya di?
Gjest Gjest_Astrid_* Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Hei, Vi har en terrasse hvor ene veggen er tregjerde og andre "veggen" er berg/fjell, og vi festet hengekøyen i hjørnet mellom disse. I tregjerde-vegge brukte vi en kraftig jernkrok som vi skrudde inn i treverket, og i fjellveggen fant vi en sprekk i passelig høyde og kilte inn en jernkrok (skru og hamre og lirke). Dette gjorde vi i to sprekker slik at den ene kroken fungerer som sikkerhet, hvis den første kroken svikter, så vil den andre kroken hindre at man faller ned. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Vi har festet kraftige kroker, som jeg kjøpte på Clas Ohlsson i sin tid, i taket. Han som driver Laidback kan hjelpe til med konkrete anbefalinger om hvor stor belastning krokene må tåle, hva slags materiale du kan feste i, og sikkert foreslå stativ også om du bestemmer det for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå