Gå til innhold

Når jeg laster ned sanger på Kazaa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hender det av og til at sangene jeg laster ned ikke vil spilles, det er akkurat som om det ikke er noe der...noen som vet hva dette skyldes??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye som kan ha skjedd her:

Det ble feil i overføringa, og filen er korrupt.

Det ble feil i overføringa og filen har ikke innhold.

De du lastet ned fra har omdøpt filnavnet til å være en musikkfil, når det egentlig er en helt annen filtype.

Du har klart å omdøpe filnavnet til noe som ikke sier avspilleren din at dette er en musikkfil.

Du lastet ned en fil som, med vilje, er fylt med bare stillhet (plateselskaper har gjort dette flere ganger)

Beste "løsning":

Last ned musikkfila på nytt, fra en annen bruker enn den du lastet ned fra først. Pass på at fila ikke har nøyaktig samme filstørrelse, for da er det sannsynligvis den samme, tomme fila du laster ned på nytt.

Skrevet

Har faktisk ved flere anledninger lasta ned videosnutter fra Kaza. Har ikke oppdaga det før jeg gikk inn i mappa og så på filene. Kan det være noe sånt som har skjedd?

Skrevet

Det er selvfølgelig fult mulig. Særlig hvis du for eksempel prøver å spille av videofiler i en versjon før 3.0 av Winamp, noe den ikke støtter. Det kan også da hende at du har lastet ned en video, og ikke har den riktige codecen (driveren for å kunne se videofiler) for å kunne spille den av. Hvis du har en slik fil som ikke kan spilles av lett tilgjengelig kan du jo prøve dette (og gi tilbakemelding om informasjonen):

Finn filtypen.

MOV tilsier Quicktime, og AVI eller WMV tilsier Windows Media Player. Begge disse er videotyper.

MP3, WAV, AIF og OGG er forskjellige lydfiler, som alle kan spilles av i Winamp.

Du kan også høyreklikke på filen og velge "Egenskaper...". I en av menyene der kan det hende det står litt ekstra informasjon om filen, som kan være kjekt å ha med hvis man har problemer med avspilling.

Prøv litt på dette du, og gi tilbakemelding om hvordan det går :)

Gjest Admin'C
Skrevet

laster du ned divx ogg vorbis eller divx f.eks. så trengerdu en kodek for å spille dem av, ikke bruk NIMO for guds kyld ikke tenk på det en gang

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Jeg har óg vært borti at filer jeg laster ned ikke blir erklært mp3 eller video-filer etter nedlasting, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det er en aldri så liten bug i systemet. Irriterende, though.

Gjest Admin'C
Skrevet

blir filene endene på *.dat så er det et progg som fikser det, en løsnig noen ganger kan være å endre de til filtypen de skal være manuelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...