Gå til innhold

Hvordan holde motivasjonen oppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, titelen sier det meste. Hvordan greier dere å holde opp motivasjonen?

Jeg er nok en av de som trener litt, og som slutter like fort igjen :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn noe du liker, og gjerne som du ser fremgang i.

Styrketimer i sal er som regel veldig bra. Der går du gjennom de samme øvelsene sammen med alle de andre, og du kan legge på og faktisk se fremgang. Det var det som virkelig holdt motivasjonen oppe hos meg.

Hva du liker er det bare du selv som kan finne ut. Jeg tror den største drepen på motivasjonen er å gjøre noe du ikke liker i det hele tatt. Da blir trening bare et ork.

Gjest Raptuza
Skrevet

Meld deg på et kurs. Det gir støtte og er fleire i same båt.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Tren sammen med noen, gjerne en venninne eller venn som har ca de samme målene med treningen som deg. Avtal neste treningstime før dere går hjem fra den dere er på, og pass på at man MÅ følge det opp. Lag deg din egen spilleliste og ha med på mp3-spilleren din. Prøv noen andre timer enn det du vanligvis går på, variasjon hjelper for mange. Ser man ikke fremgang i treningen er det lett å miste motivasjonen, derfor er styrketrening gøy, da kan du se at du løfter tyngre og musklene blir mer definert. Kondisjonen er ikke alltid like lett å merke fremgang på, men etter hvert som du trener den vil du kjenne forskjell :)

Sett opp hva som er målene med treningen din. Klarer du å definere dem klarer du også å jobbe bedre for å nå dem :)

Gjest Gjest
Skrevet

Husk at trening er mye mer enn bare treningssentre.. Det virker som mange tror at man må gå på et treningssenter med saltimer og slikt for å trene. Dette er jo helt feil.

Finn noe du liker. Jeg for min del trivdes overhodet ikke på et treningssenter. Jeg trives mer med trening med mening, hvor man gjør noe som tilfeldigvis også er trening. Jeg trener kampsport. Det er kjempegøy. Ballspill er også gøy. Man leker, og samtidig er det trening.

Det er også fint å variere. Gå tur på fjellet (dette er god trening), svøm en dag det er fint vær, har du unger i umiddelbar nærhet kan du utnytte dette til å få hoppet strikk/tau/paradis/lekt sisten/bomgjemsel, osv.

Om du er konkurransemenneske, og evt liker å konkurrere mot deg selv, er det fint med ting hvor man kan måle fremgang. Kjøp en pulsklokke og lek med den, lag statistikker over hvor langt du løper, og gjennomsnittsfart, osv. Om du trener med vekter, så hold oversikt over fremgangen din. Skriv ned hver gang du øker, så ser du hvor mye du har klart å øke på et år, f.eks.

Det er slik jeg motiverer meg. Jeg må ha et mål med treningen, aerobic hvor man bare står og veiver med armer og bein blir helt meningsløst fo rmeg. Jeg må leke eller gjøre noe hvor jeg konkurrerer, helst mot meg selv.

Gjest Wildcat
Skrevet (endret)

.

Endret av Wildcat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...