Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg på en ENKEL måte å få spilt av Flac filer i WMP???? Jeg har masse flac filer jeg så gjerne skulle hørt på, men vil ikke installere en ny spiller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...ja, det gjør det sikkert, men det er på min samboer sin pc, og jeg vet ikke helt om jeg har et alternativ..:) bruker wmp til alt, men hvis du har et bedre alternativ, bring it on!!! :)

Skrevet

Foobar og Winamp er de to jeg har brukt, begge funker greit for de fleste ting.

Gjest Infralove
Skrevet

Viss du søker på convert flac mp3 i google, så finner du eit program som kan gjere om filene. Det enklaste er nok å bruke winamp eller liknande.

Skrevet (endret)
Viss du søker på convert flac mp3 i google, så finner du eit program som kan gjere om filene. Det enklaste er nok å bruke winamp eller liknande.

men da taper jo man i kvaliteten ganske kraftig! Flac er jo lossless (regner som en av de beste, komprimert til 60% av CD-størrelse), mp3 er mye mye mer komprimert (komprimert til rundt 10% av CD-størrelse).

Endret av mrs_bond
Gjest Gjest
Skrevet
men da taper jo man i kvaliteten ganske kraftig! Flac er jo lossless (regner som en av de beste, komprimert til 60% av CD-størrelse), mp3 er mye mye mer komprimert (komprimert til rundt 10% av CD-størrelse).

Lossless format har ikke noe bestemt komprimering av størrelsen. Hva de kan ta bort før kvaliteten forsvinner, varierer ut i fra type musikk og lyd. En typisk Queen-låt vil bli større siden den har mye "highs and lows", mens en monoton Leonard Cohen-låt kan komprimeres litt mer.

Skrevet (endret)
Lossless format har ikke noe bestemt komprimering av størrelsen. Hva de kan ta bort før kvaliteten forsvinner, varierer ut i fra type musikk og lyd. En typisk Queen-låt vil bli større siden den har mye "highs and lows", mens en monoton Leonard Cohen-låt kan komprimeres litt mer.

Ja, men hvis du komprimerer til FLAC, da blir det runt +/- noe 60% som oftest.

I det minst det ble de med alle CD-ene vi har lagret nå.

(Vi lagret hele kolleksjonen på dataen da vi fikk Squeezebox en stund siden - og det er en god del forskjellig musikk der)

Endret av mrs_bond
Gjest StockDama
Skrevet

hah, posta link til en kodek til wmp som tillot bruk av flac..men det var visst ikke lov, jaja.

Gjest Gjest_Transmogrifier_*
Skrevet
hehe...ja, det gjør det sikkert, men det er på min samboer sin pc, og jeg vet ikke helt om jeg har et alternativ..:) bruker wmp til alt, men hvis du har et bedre alternativ, bring it on!!! :)

Hvis du er åpen for alternativer, så er VLC en velkjent spiller som kommer med de fleste codecene som trengs for å spille av filmer og musikk, og har de i sin egen mappe istedenfor å klusse med system 32 filene i windowsmappa til samboeren sin. Det er en kjent spiller som også fins for linux. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...