Gå til innhold

Til dere som er gift eller forlovet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Bare lurte om det var du eller partneren som fridde og hvordan du/ han fridde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fridde :)

Skrev ett dikt på ett kort som han fikk.

Skrevet

Han gikk ned på kne og fridde en nyttårsaften mens vi var ute og så på fyrverkeriet. :)

Gjest Danielle
Skrevet

Jeg spurte: er det ikke bare å få gifta seg da?

Han svarte: joda

Vi pleier å si at vi ble enige :fnise:

Skrevet

Vi lå i sengen og snakket om fremtidsplanene våre, og han sa: "...også skal vi gifte oss i 2009."

"Åja, skal vi det?" svarte jeg.

"Ja, det skal vi." sa han.

Gjest Danielle
Skrevet
Vi lå i sengen og snakket om fremtidsplanene våre, og han sa: "...også skal vi gifte oss i 2009."

"Åja, skal vi det?" svarte jeg.

"Ja, det skal vi." sa han.

Åhh så koselig :rødme:

Skrevet

Han gikk ned på kne og fridde 17. mai 2000, dog vi var enige på forhånd at vi ville forlove oss, så uventet var det ikke. ;)

Etter nesten 8 års venting på bryllup, spurte jeg han om han kunne tenke seg å gjøre meg til en "ærbar kvinne" i år. Det ville han. Han trengte bare et spark i rævva, så var vi i gang. :ler:

Skrevet

Jeg fridde til han etter 8 år som kjærester og 5 år som samboere. Under frokosten på skuddårsdagen sa han "Det er skuddår i dag, har du tenkt å fri, eller?" og jeg svarte at det hadde jeg tenkt, og så spurte jeg og han sa ja. Dagen etter kjøpte vi ringer sammen :) Skal gifte oss i 2010 :rødme:

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Vi lå i senga og snakket om framtid og slikt etter en herlig runde i sengehalmen. Og vips spurte jeg uten å tenke noe over det: Vil du gifte deg med meg? Og han sa ja.. og så dro vi og så på ringer sammen et par dager etter - Valentines Day helt tilfeldig og. Hehe.

Skrevet
Vi lå i senga og snakket om framtid og slikt etter en herlig runde i sengehalmen. Og vips spurte jeg uten å tenke noe over det: Vil du gifte deg med meg? Og han sa ja.. og så dro vi og så på ringer sammen et par dager etter - Valentines Day helt tilfeldig og. Hehe.

He,he. Nesten det samme hendte oss...

Etter ei herlig hotell-helg med masse tid for hverandre :fnise: :rødme:

sa jeg : " vet du hva jeg synes vi skal gjøre neste år?? - Gifte oss, sa han.

Ja, sa jeg.... - så vi pleier også å si at vi var enige.

Skrevet

Flotte historier:-)

Håper samboer frir snart;-)

Skrevet

Vi sto ved domkirken i byen 7 juli 2007, og søkte ly for en voldsom regnbøye, og kommenterte hvor vittig det var at sååå mange ville gifte seg akkurat denne datoen (var flere par som skyndtet seg forbi oss i regnværet med forlovere stressende etter), og mens vi snakket om det så snudde jeg meg, og pekte gjennom vinduet på en gullsmed (som eide halvtaket vi sto under) å sa "men den ringen der var FIN, og ikke sååå dyr".. han snudde seg, kikket inn gjennom vinduet også på meg og sa "Nei, var fin den.. Skal vi ta en tur inn på mandag å bestille??"

He he.. så da var det gjort...

Skrevet

Skal vi ikke gifte oss snart? Jo..., sa han. Ja,men da blir det i 2010 da, sa jeg. Ja!, sa han! :ler:

Skrevet

Han fridde til meg på en grå fredags kveld for en del år siden. På ettermiddagen ville jeg finne på noe, gå på kino eller noe, men han sa han ikke kunne, for han hadde altfor mye skolearbeid han måtte gjøre (han var student da). Jeg var sliten, og orket ikke å ordne opp i det forferdelige rotet og skitten som var i leiligheten, den så helt bombet ut, så jeg endte opp med å dra på kino, uten ham. Men han fikk meg til å love å sende en melding til ham når jeg var på vei hjem. Som sagt så gjort. Da jeg låste meg inn til leiligheten, møtte kjæresten meg rett innenfor døra. Det var helt mørkt, bortsett fra et telys som sto på gulvet i gangen, og han hadde hengt et forheng foran inngangen til stua. Og så duftet det nydelig av min favorittrøkelse. Han ba meg lukke øynene og geleidet meg inn i stua. Da jeg åpnet øynene, var det fullt av tente stearinlys der (vi telte dem dagen etter og det var 120 stk! Det var derfor jeg måtte sende melding til ham da jeg var på vei hjem - så han visste når han skulle tenne dem på). Og hele leiligheten var strøken - ryddet og rengjort. Han sa noen aldeles nydelige ord til meg som ingen av oss husker nå lenger, desverre, før han gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham... veldig nydelig og romantisk gjort, midt i en sliten fredags kveld...

:hjerte:

Skrevet

Jeg visste at han ville fri, jeg visste bare ikke når.

Men da han en dag sa han ville ha med meg på middag før jobb, skjønte jeg det ville skje.

Så veldig romantisk var det vel ikke. Vi var på Majorstua og han sa:

Der borte er restauranten og der borte er en gullsmedbutikk.

Da bare gliste jeg og kysset han midt på fotgjengerfeltet.

Etter at vi spiste, og vi sto i en gang, sa jeg at her kunne han gå ned på kne. Det gjorde han og sa "vil du?".

Så bestilte vi ringer før jeg måtte haste på jobb.

Gjest Gjest_smiley_*
Skrevet
Han fridde til meg på en grå fredags kveld for en del år siden. På ettermiddagen ville jeg finne på noe, gå på kino eller noe, men han sa han ikke kunne, for han hadde altfor mye skolearbeid han måtte gjøre (han var student da). Jeg var sliten, og orket ikke å ordne opp i det forferdelige rotet og skitten som var i leiligheten, den så helt bombet ut, så jeg endte opp med å dra på kino, uten ham. Men han fikk meg til å love å sende en melding til ham når jeg var på vei hjem. Som sagt så gjort. Da jeg låste meg inn til leiligheten, møtte kjæresten meg rett innenfor døra. Det var helt mørkt, bortsett fra et telys som sto på gulvet i gangen, og han hadde hengt et forheng foran inngangen til stua. Og så duftet det nydelig av min favorittrøkelse. Han ba meg lukke øynene og geleidet meg inn i stua. Da jeg åpnet øynene, var det fullt av tente stearinlys der (vi telte dem dagen etter og det var 120 stk! Det var derfor jeg måtte sende melding til ham da jeg var på vei hjem - så han visste når han skulle tenne dem på). Og hele leiligheten var strøken - ryddet og rengjort. Han sa noen aldeles nydelige ord til meg som ingen av oss husker nå lenger, desverre, før han gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham... veldig nydelig og romantisk gjort, midt i en sliten fredags kveld...

:hjerte:

Ååååå, det var det mest romantiske frieriet..........må innrømme jeg håper på noe slikt, synes ikke det blir helt det samme å "bli enige" liksom (no offense folksen), men jeg er litt slik rumlemantisk av meg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...