Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Svanhild
Skrevet

Hei du!

Jeg har som oppgave å skrive kritikk til romanen "Alltid fleire dagar" av Ragnar Hovland. Har du lest boken og kan du hjelpe meg? Takk! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg klarer ikke dy meg... Hva om du leser boka selv, og gjør oppgavene dine selv???

Jada, jeg vet at jeg burde klare å holde meg fra å si det, men det gjør jeg altså ikke. Gjør leksene dine selv :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk Retz!

Vel, Fredagsbarn, jeg skal gjøre opp mine egne meninger (som jeg allerede har gjort) og høre med andres. Forstår ikke helt problemet, jeg.

Gjest Zalomine
Skrevet

Vel, "problemet" er bare at jeg har hørt akkurat den samme forklaringen som du gir fra sååååååå mange som bare kopierer en besvarelse og leverer den inn, at jeg dessverre har sluttet å tro på de som sier sannheten. Ikke ta deg for nær av dette. Min tiltro er bare ødelagt av alle de som jukser, dessverre.

Skrevet

Er det å jukse å høre om andres meninger?

Det visste ikke jeg. Da har jeg jammen jukset mye altså.

Gjest Zalomine
Skrevet

Nei, starfish, det er ikek å jukse å høre om andres meninger. Det ER å jukse det å kopiere og levere inn en annens besvarelse (som 90% av de som ahr sagt til meg at de "bare skal få andres synspunkter" gjør. Det er disse 90% som gjør at jeg dessverre har mistet tiltrorn til de rsterende 10%)

Det er også DEFINITIVT å jukse når man sitter på tentamen og diskuterer oppgavene (og søker hjelp) på irc, fordi lærerene hadde glemt av at denne muligehten fantes når de gjorde tentamen på pc....

Jeg sa at hun IKKE skulle ta seg nær av dette, dersom hun snakker sant, bare at min tiltro til slike utsagn er blitt ødelagt av de som jukser. Jeg sa ALDRI at å få innspill fra andre er juks. Les hva jeg skriver før du svarer :)

Gjest Svanhild
Skrevet
Det ER å jukse det å kopiere og levere inn en annens besvarelse

Jøss :o

Har jeg sagt at jeg skal kopiere og levere dette inn? Min oppgave er å høre med andre om deres meninger ang. boka og sammenlikne dette med mine egne oppfatninger.

Spar deg for slike utsagt så lenge du ikke har noe fornuftig å komme med!

Gjest Zalomine
Skrevet

Hallo, kan dere begynne å lese hva jeg skriver?

Jeg sa: "om du snakker sant her, så ikke ta deg nær av dette!" "min tiltro til slike utsagn er dessverre ødelagt av alle dem som lyver(jukser)"

Jeg har ALDRI sagt at du var en av dem, bare at jeg dessverre ikke klarer å tru på slike utsagn, grunnet så mange som regelrett lyver med AKKURAT de ordene.

Om det ikke blir noen store protester om det, så vil jeg gjerne slette alt jeg har skrevet, og de innleggene som er svar på det, fordi dette rett og slett utviklet seg i langt feil retning, og slett ikke slik jeg mente det.

(jeg ønsker ikke å slette dette fordi det rammer meg, men fordi det altså blir totalt feil, og jeg ønsker heller at tråden din holder seg til det du vil) Protesterer du (eller andre som har skervet her) på det, så sletter jeg ikke. akseptabelt?

Gjest Svanhild
Skrevet

Makan til hissigpropp! :o

Greit nok at du ikke har tiltro, men hva har det med denne tråden å gjøre? Så lenge du ikke vil dele dine synspunkter, har jeg ingen interesse av å høre om dine tidligere erfaringer!

Gjest Zalomine
Skrevet

Nettopp av den grun du nenver (i hovedsak fordi dette utviklet seg helt annereldes enn jeg mente det) så tenkte jeg at jeg like godt kunne slette alt som omhandlet dette.

Jeg er ingen hissigpropp, og jeg har ikke vært hissig eller sint i det hele tatt, men jeg innser at dette aldri ble tolket på den måten jeg mente det, og at det derfor skaper irritasjon. Nettopp derfor tilbyr jeg deg at vi kan slette det, slik at tråden din fremtsåt "fin og grei". Men bare dersom du vil det, siden det er mulig du ønsker at jeg skal fremstå som en "hissigpropp" (og siden jeg kan mistolkes så aksepterer jeg det i så fall). Jeg angrer på at jeg skrev ting som kunne tolkes på denne måten, enda jeg aldri mente det slik. m du vil, så forsvinner altså alt etter det andre innlegget (eller, beholder den delen av ditt andre innlegg som er "takk", og resten tas bort) Men, bare om du vil det. Dette mener jeg bare på en god måte, ok?

Gjest Poirot
Skrevet
Jeg klarer ikke dy meg... Hva om du leser boka selv, og gjør oppgavene dine selv???

Jada, jeg vet at jeg burde klare å holde meg fra å si det, men det gjør jeg altså ikke. Gjør leksene dine selv :)

Skjønner hva du mener Fredagsbarn.....

Og gjest: prøv å søk på romanen i div fora på nett, så kan du sikkert få frem div kritikeres mening.

Skrevet

Hvis det er noen trøst, Fredagsbarn - jeg skjønner også godt hva du mener. Da jeg tok engelsk på videregående, hadde vi en "velmenende" lærer som la ut gode besvarelser på nettet. Og etter noen uker fikk jeg høre at noen på en naboskole hadde blitt tatt for å kopiere min stil... Så at det er grunn til å være mistroisk i mange tilfeller, er jeg ikke i tvil om.

Når det er sagt, så er det selvsagt fullstendig legitimt å diskutere og få andres synspunkter, Svanhild!

Skrevet

Er enig med Fredagsbarn her egentlig jeg:

I det første innlegget ditt Gjest, så stod det jo ingenting om at du selv hadde lest boken - bare om at du ønsket hjelp til å skrive en kritikk av boken.

Så da må det jo være lov å reagere?!?!

Men det er jo ikke noe å hisse seg over, er det vel???

*klem*

Gjest Svanhild
Skrevet
Og gjest: prøv å søk på romanen i div fora på nett, så kan du sikkert få frem div kritikeres mening.

Kan du forklare meg forskjellen på det å bruke kritikeres meninger og dere her på KG?

Gjest Anonymous
Skrevet
Nettopp av den grun du nenver (i hovedsak fordi dette utviklet seg helt annereldes enn jeg mente det)

? Hva var det du mente at dette skulle utvikle seg til da? En vanlig diskusjon? Dette utvikler seg selvsagt til noe utenom tema når man kommer med slike utsagn.

Du er moderator, og burde skjerpe deg!

Skrevet
Kan du forklare meg forskjellen på det å bruke kritikeres meninger og dere her på KG?

Nå er ikke jeg Donpedro, men jeg håper at det ikke blir tatt ille opp at jeg kommer med ett svar ut fra mine tanker i denne saken:

Forskjellen på kritikeres meninger og våre meninger er vel gjerne nettopp det at kritikere er kritikere og at de fleste av oss er "vanlige folk". Slik jeg tolket Donpedro var poenget at du ved å søke i forskjellige fora der nettopp "kritikere" har skrevet kanskje kan få litt ..hm.. hva skal man si? ..hm.... litt dypere og bedre svar enn hva vi "vanlige" lesere har å by på. Andre som feks. har skrevet noe om boka har vel gjerne satt seg litt bedre inn i den en hva en som "bare" har lest den for hygge har gjort.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg har all rett til å være en "bruker", selv om jeg er moderator. Som du ser av andre innlegg her så er det andre enn meg som mener at mitt første innlegg faktsik ikke var så galt. (resten av utviklingen er andre som feiltolker meg fordi de ikke leser hva jeg skriver, og jeg som atter en gang må forklare hva jeg skrev, siden de ikke klarer lese det selv)

Debatten forsvant dessverre bort fra tema, fordi andre valgte å henge seg veldig opp i mitt lille utsagn, og hoppe rett i forsvarsposisjon uten engang å bry seg med at de forsvarte seg mot ting jeg aldri hadde sagt....

Jeg står for alt jeg har skrevet. Som BRUKER!

Gjest Poirot
Skrevet

Nå er ikke jeg Donpedro, men jeg håper at det ikke blir tatt ille opp at jeg kommer med ett svar ut fra mine tanker i denne saken:

Forskjellen på kritikeres meninger og våre meninger er vel gjerne nettopp det at kritikere er kritikere og at de fleste av oss er "vanlige folk". Slik jeg tolket Donpedro var poenget at du ved å søke i forskjellige fora der nettopp "kritikere" har skrevet kanskje kan få litt ..hm.. hva skal man si? ..hm.... litt dypere og bedre svar enn hva vi "vanlige" lesere har å by på. Andre som feks. har skrevet noe om boka har vel gjerne satt seg litt bedre inn i den en hva en som "bare" har lest den for hygge har gjort.

Neida, taes ikke ille opp :D

Nettopp noe slikt jeg tenkte, som samtidig fordrer litt egeninnsats. Dessuten var det jo ikke mange svar å få her....

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...