kooala82 Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Isj,nå har jeg fått en ganske synlig mørk pigmentflekk midt på nesa!-PLAGSOMT!!Ser ut som en mega fregne...Har noen litt mindre på ene kinnet og.. Ikke noe gøy i det hele tatt..Synes det er litt rart i grunn,siden jeg ikke soler meg så mye,bruker faktor 15 og ikke bruker p-piller... Noen som har noen tips til evt produkter jeg kan bruke hjemme for å fjerne denne?..Eller funker ikke det!? Har hørt folk fjerner sånne flekker med IPL laser eller frysing..men jeg er noe skeptisk ..Noen som har erfaring med dette?? Plis,hjelp meg..
Essie_ Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Tror ikke det er noen produkter som kan hjelpe deg. Man kan forebygge gjennom å bruke høy faktor (15 er vel karkterisert som middels).
Freckles Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Gå på parymeriet og spør. Det finnes kremer med lett blekende effekt. Hudlegen kan også skrive ut kremer på resept for dette. Uansett hva du velger så må du bruke sunblock på flekken uansett vær hver dag så vil den bli mindre framtredende på sikt. Bruk selvbruningskremer isteden for å få sol i ansiktet !
Gjest Gjest_Henriette_* Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Pigmentforstyrrelser kommer som regel mange år etter en gammel solskade. IPL laser fungerer best på pigmentflekker, laseren kan også brukes til å fjerne uønsket hårvekst og couperose. Det beste du kan gjøre på sommeren er å bruke så høy faktor som mulig på flekken, den bør ikke fjernes på sommeren da en slik behandling gjør huden så sensitiv for sol at du høyst sannsynlig vil ende opp med flere flekker enn du startet med. Ta en laserbehandling i oktober eller november, og husk å påfør høy faktor, ca spf 40-50 på nesen en god stund i etterkant. Hudpleieklinikken på vinderensenteret utfører behandlingen og jeg har hørt mye positivt om laseren ved bruk på bigmentflekker. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Vet du om det er vanlig å måtte ha flere omganger med laser, og i så fall hvor mange?
Gjest Alvebruden Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 No7 sitt serum skal visstnok være fin for det. Det inneholder c-vit syre som bleker. :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå