Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Noen steder på Kreta finnes det pene velstelte gravsteder for tyske soldater fra 2.verdenskrig. Så bilder av det i dag og et vennepar av meg har vært på ett av de. Tyskerne angrep Hellas... Og grekerne ble rammet hardt. Er det noe jeg ikke har fått med meg...?
Wildy Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Krigskirkegård? Er da ikke uvanlig det? Ei heller at det er velstelt.....
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Den lur-smileyen er stort sett god ironi. Krigskirkegårder finnes overalt.
Noorgie Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Tyske fallskjermjegere angrep Kreta 20 mai 1941 i det som var den første luftlandeoperasjonen hvor hele angrepsstyrken ble sluppet i fallskjerm. De tyske soldatene sloss mot greske partisanere og britiske, new zelandske og australske styrker. Tyskerne mistet over 4000 soldater under denne operasjonen. Derfor de tyske krigskirkegårdene, vi har mange av dem i Norge også. Tyskerne er generelt flinke til å stelle sine krigskirkegårder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå