Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_leona_*
Skrevet

dere som bruker solfaktor 25-50+, får dere i det hele tatt farge?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg bruker 15 på kroppen og 30+ på steder jeg lett blir solbrent. Og jeg får farge. Det er enten smøre seg, holde seg i skyggen, eller bli solbrent, så det valget er i grunnen veldig enkelt. Men jeg blir brun altså.

Gjest StockDama
Skrevet

Bruker 60+, får ikke farge, men så ligger jeg ikke akkurat å soler meg heller =)

Gjest Lacuna
Skrevet

Jo, så absolutt spf 30 blokkerer vel 97% av strålene, og man blir brun allikevel. I Hellas i fjor brukte jeg spf40 i ansiktet, og ble akkurat like brun som jeg pleier.

Det er dessuten stort sett uva-strålene som er ansvarlige for fargen, og de blokkeres ikke ute i like stor grad. SPF er kun et mål på hvor lang tid du kan være i sola før du blir brent (i forhold til uten beskyttelse), og ikke et mål på UVA-beskyttelse. Men som en tommelfingerregel kan du dele spf-tallet på 3 og få cirka UVA-beskyttelse. Nye regler sier at dette er minimumsbeskyttelsen for europeiske solkremer.

Skrevet

Ja, jeg blir like fregnete og tenderer til å være brun, selv om jeg bruker solfaktor 40 på varme soldager. Det tar litt lengre tid, men handler bare om å være utenår været er bra.

Skrevet

Jeg bruker faktor 20-25, litt avhengig av hva jeg for tiden har i skapet. Og jeg blir brun. I år har jeg vært en uke i syden i påskeferien, og har jobbet mye ute i hagen i godværet som har vært siste uka. Smører meg alltid og ofte, og har nå ganske mørk farge, vil egentlig ikke bli mere brun nå.

Jeg sliter med å ligge å sole meg, synes det er uhorvelig kjedelig. Kan til nød ligge litt på magen om jeg har lesestoff med meg, men blir fort varm,klam og ekkel, så det blir aldri lange tiden jeg klarer. Men med å jobbe i hagen i bikinitopp og kort skjørt blir det da rikelig med farge allikevel, og kanskje også jevnere enn å ligge pal?

Skrevet

Bruker 50 i ansiktet pga pigmentflekker og blir faktisk ikke brun

Gjest *lucky*
Skrevet
Bruker 50 i ansiktet pga pigmentflekker og blir faktisk ikke brun

Sporer litt av.. Men hvilken krem bruker du? Jeg liker nemlig ikke å få farge(har også pigmenflekker) og jeg er stadig på søken etter en passende solkrem for ansiktet.

Skrevet

Jeg bruker en fra biotherm men er ikke så veldig fornøyd. Synes det blir så klissete og seigt! Tenkte å teste den fra cosmica eller hva det nå heter,det er halv pris på apoteket på det merket til 14.juni

Skrevet
Jeg bruker en fra biotherm men er ikke så veldig fornøyd. Synes det blir så klissete og seigt! Tenkte å teste den fra cosmica eller hva det nå heter,det er halv pris på apoteket på det merket til 14.juni

Jeg er ganske fornøyd med den fra Cosmica. Vichy var derimot ikke tingen for meg, selv om den trakk raskere inn.

Skrevet

Jo høyere solfaktor jo dypere må strålene gå for at de skal gjøre deg brun, har jeg lest. Fargen skal i tillegg holde mye lengre da, siden fargen går dypere og du dermed ikke flasser den så lett vekk. Hehe, så sånn er det:P

Gjest Gjest
Skrevet

Får farge dersom jeg bruker under 25. Rød, så hvit igjen.

Skrevet

Jeg er vel ikke den eneste her som IKKE bruker solfaktor? Helt normal hud, men blir sjeldent brent. Og der er jo når du blir brent du skader huden og det kan gi opphav til hudkreft (og rynker?)?

Gjest Lacuna
Skrevet

Du skader huden når du ikke blir brent, også. Det er først og fremst UVA-strålene som skader huden, men det er UVB-strålene som gjør deg rød og brent.

Skrevet

Jeg bruker 20.

Det tar lengre tid å bli brun med høy solfaktor, men fargen sitter bedre. Itillegg minsker man faren for hudkreft, og får mindre rynker.

Skrevet (endret)

hei, Leona, ja man blir brun, det tar litt legner tid, og du beskytter samtidig kroppens største organ, HUDEN. Ikke glem lepper, solbriller og beskyttlse av håret...

Om du vil freshe opp fargen til kveldstid, velg krem med litt skimmer, med litt gylden glød. Så ser man litt brunere ut enn hva man er.

Endret av Wonders
Skrevet
Bruker 60+, får ikke farge, men så ligger jeg ikke akkurat å soler meg heller =)

Hvor finner du det? Jeg finner ikke høyere enn 25 jeg og det er barnesolkremen. tåler nemlig sol veldig dårlig og blir jeg brun så klør det enormt (rar? Ja da) så jeg vil helst få minimalt med farge.

Gjest Lacuna
Skrevet

Etter de nye reglene er 50+ det høyeste som er å få kjøpt i Europa, og du finner det i hvertfall blant apotekmerker som Avene, Vichy eller La Roche Posay, men også i parfymerier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...