Gå til innhold

Grønnplante tips

Anbefalte innlegg

Gjest pilly
Skrevet

Jeg har ikke grønne fingre. Ikke i nærheten engang. Jeg har gang på gang fått planter i gave, med beskjed om at "denne er så enkel at den klarer du ikke å ta livet av selv om du prøver". Et halvt år etterpå henger planten der, brun og veldig død.

Nå har jeg og sambo i fellesskap klart å holde liv i en yuccapalme i fire måneder!!! :klappe:

Og den ser ut til å trives, grønn og fin. Så nå tar vi sjansen på å utvide familien litt med flere grønnplanter. (Kan blomstre litt, men er ikke så glad i sånne fruepotteplanter ;) )

Er det noen som har tips? Gjerne noe som trenger vann like ofte/sjelden som en yucca. Tror vi blir forvirret om vi skal forskjellige vannetider å forholde oss til!

Dessuten er det flott med sånne grønnplanter som henger litt med hodet når den er for tørr, for så å kvikne til igjen når den får tilført litt vann. Nesten som om de snakker til oss og ber om vann selv!

Videoannonse
Annonse
Gjest -diddeline-
Skrevet
Jeg har ikke grønne fingre. Ikke i nærheten engang. Jeg har gang på gang fått planter i gave, med beskjed om at "denne er så enkel at den klarer du ikke å ta livet av selv om du prøver". Et halvt år etterpå henger planten der, brun og veldig død.

Nå har jeg og sambo i fellesskap klart å holde liv i en yuccapalme i fire måneder!!! :klappe:

Og den ser ut til å trives, grønn og fin. Så nå tar vi sjansen på å utvide familien litt med flere grønnplanter. (Kan blomstre litt, men er ikke så glad i sånne fruepotteplanter ;) )

Er det noen som har tips? Gjerne noe som trenger vann like ofte/sjelden som en yucca. Tror vi blir forvirret om vi skal forskjellige vannetider å forholde oss til!

Dessuten er det flott med sånne grønnplanter som henger litt med hodet når den er for tørr, for så å kvikne til igjen når den får tilført litt vann. Nesten som om de snakker til oss og ber om vann selv!

Kjøp fredslilje! :)

Du kan ikke unngå å se når den trenger vann! Men den trenger vann litt oftere enn Yukkaen... Fredsliljen kommer med hvite vakre liljer.

-husk at de fleste av oss vanner faktisk grønnplantene våre for mye.-

Lykke til!

Skrevet

Jeg har mange grønne planter, og vanner de ca hver 14 dag. Noen ganger er det lengre i mellom også.

Det kommer ann på om det er mye lys der du har plantene og Fredslilje liker ikke å få sol på bladene. De fleste grønnplanter kan stå uten direkte lys, er min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...