Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Eg har ei venninne som er veldig glad i dataspel, og hun brukte å vere med på såkalla LAN (sammenkomst kor mange vener sitt saman og spiller dataspel). Problemet er no at denne vennina ikkje berre er ei venninne lengre; ho har vorte kjærasten min. No kjem problemet: eg skal snart ha eit nytt LAN, men dei andre vennane mine vil ikkje at ho skal komme, sia ho er kjærasten min (me har alltid hatt ein slags avtale om "no hoes" :-)).

Er det nokon her som kan foreslå ein måte eg kan fortelje henne at ho ikkje kan komme på lanet, uten å såre henne?

Har ikkje veldig mye erfaring med jenter, så eg veit ærlig talt ikkje.

MVH

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Altså forstår jeg deg rett hvis hun har vært en del av LAN-gjengen før, men nå ikke få komme siden dere er sammen?

Hvorfor får du komme da?

Gjest Gjest
Skrevet

Ærlighet varer lengst, vet du.

Det beste er å fortelle henne litt forsiktig at de andre i gruppa har bestemt på forhånd - lenge før hun kom inn i bildet - at kjærester ikke er velkomne. Hun kommer nok til å synes at det er fryktelig kjipt å ikke få være med lenger, særlig tatt i betraktning at hun allerede har vært med før. Nå er hun plutselig ekskludert fordi hun er kjæresten din... Sikker på at du ikke kan få overtalt gjengen til å la henne være med? Som et unntak, siden hun først og fremst er der som spiller og ikke som kjæreste. Dere kan jo inngå en avtale om å ikke "være kjærester" akkurat mens dere spiller? Altså ikke klemme, kysse, flørte el.l. framfor de andre. Lat som om alt er som før. Kanskje de kan gå med på det?

Hvis ikke får du gjøre alt du kan for å overbevise jenta om at DU gjerne vil ha henne med, men at de andre nekter. Og få fram svært tydelig at det ikke har noe med henne som person å gjøre, bare en litt dum regel som ble laget for lenge sia.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Altså forstår jeg deg rett hvis hun har vært en del av LAN-gjengen før, men nå ikke få komme siden dere er sammen?

Hvorfor får du komme da?

Kanskje fordi det er HANS venner det er snakk om? :)

Gjest Elfrida
Skrevet
Mulig, det skriver ikke TS noe om. Mitt inntrykk er at det er hennes venner også, derfor virker det litt rart.
Skrevet

ja, det er mine vener.

Gjest Gjest
Skrevet

Litt kjipt å plutslig skule bli ekskludert fra hobbyen sin av vennene sine. Tror du kan forvente en såret dame som føler seg urettferdig behandlet.

Holder en knapp på å stå for at venninen fremdeles kan komme som gamer for kameratene dine. Og heller la være med kjærestegreiene. Ingen damer går vel mer på ingen tilskuere som forstyrrer gamingen.

Hvordan blir det om hun arrangerer neste LAN, blir du ekskludert da?

Skrevet

Hva med en en gang med og en gang uten avtale?

Kjæresten min er også glad i lan.

Så innimellom er hun med, andre ganger ikke.

Noen ganger må vi ha boys-evening. Og andre ganger lar vi det være.

Dette fungerer veldig bra.

Bare husk at du IKKE må utelate henne hver gang!

Det blir for dumt bare..

Skrevet

Kan dere ikke svare på spørsmålet i stedet for å leke dumme?

1. Jenter arrangerer LAN?? Ok da, kanskje ikke hver dag. Men mitt spørsmål til dere, hvorfor skal kjæresten til en kar være med på LAN når arrangørene sier "no hoes"???

2. Skal en gutt plutselig være med damekjæresten sin til venninnene hennes selv om hennes venninner har sagt jentevorspiel??

3. Når en jente er sammen med en gutt, er ikke hun sammen med han gutten og ikke alle vennene hans?

4. Hvis jenter er så jævlig interessert i data og lan, hvorfor lager ikke jenter egne lanpartier, i stedet for å bare hele tiden alltid henge seg på gutters egne opplegg?

Gjest Gjest
Skrevet

1. Jenter arrangerer LAN?? Ok da, kanskje ikke hver dag. Men mitt spørsmål til dere, hvorfor skal kjæresten til en kar være med på LAN når arrangørene sier "no hoes"???

2. Skal en gutt plutselig være med damekjæresten sin til venninnene hennes selv om hennes venninner har sagt jentevorspiel??

3. Når en jente er sammen med en gutt, er ikke hun sammen med han gutten og ikke alle vennene hans?

4. Hvis jenter er så jævlig interessert i data og lan, hvorfor lager ikke jenter egne lanpartier, i stedet for å bare hele tiden alltid henge seg på gutters egne opplegg?

Det kan jo diskuteres hvem som leker dumme her...

Jeg synes ts har fått mange gode råd. Det er sikkert ikke SÅ mange jenter som er interessert i LAN at det bare er å sette igang noe jentegreier. TS har ikke sagt at jenter ikke har adgang til lanene, jenta har jo vært med flere ganger før hun ble kjæresten hans! Dermed har de nok litt felles venner også.

Skrevet

1. den kan jeg forstå.. når det er snakk om ingen jenter, så er det ingen jenter

2. Selvfølgelig skal en gutt kunne være med om han selv har lyst til det.. Han finner fort ut når han har vært med et par ganger at det kansje ikke er så morsomt..

3. Når en jente er sammen med en gutt blir hun en del av livet hans, og det vil si at hun blir kjent med venene hans også, ikke bare han...

4. Det var bare et sinnsykt dumt spørsmål av deg... :roll:

Skrevet

Ok, hvis jeg var dama di kan jeg love at det ville nok ikke vaert noen som helst maate du kunne ekskludert meg uten at jeg ville blitt doedelig fornaermet og mest sannsynlig ville det forsuret forholdet i lang tid.

Altsaa, det er ikke slik at typen ikke faar gjoere noe paa egenhaand med sine kamerater, naar vi er i hjembyen hans lar jeg han vaere med dem alene en stund, og jeg lar han ogsaa game med sine kamerater uten at jeg maa vaere med til enhver tid. Men om det skulle vaere LAN party og jeg tidligere var velkommen, men plutselig ikke etter at vi ble sammen, saa ville jeg nok vaert pissed, for aa si det mildt.

Det greieste er om hun selv takker nei til aa vaere med, noe jeg fint kunne gjort for at min kjaere skulle faa tid alene med kameratene sine, for det er en stor forskjell paa aa bli eksludert og det aa selv velge aa ikke vaere med. Men hvordan du kan oppmuntre henne til selv aa velge aa ikke bli med, det vet jeg ikke, og uansett saa ville hun da oenske aa vaere med en annen gang.

Men aa ekskludere en kjaereste som tidligere har vaert med, det synes jeg blir for dumt og vil bare foere til at hun blir saaret (med mindre du har maks flaks).

Gjest Casey
Skrevet

Jeg synes mot min vilje at Waco har noen vesentlige poeng her. Er det ment å være for gutter bør hun ikke bli med.

Skrevet
Jeg synes mot min vilje at Waco har noen vesentlige poeng her. Er det ment å være for gutter bør hun ikke bli med.

Men hun var jo hjertelig velkommen før de ble kjærester?

Skrevet

Jenter har faktisk hatt LAN i flere år... , problemet er at det er mest gutter som har interesse av å våkne med tastaturmerker i panna og at man som oftest ikke har så mange i venninneflokken som er interessert.

Jenter finner både på ting selv og lar gutter være med på sine opplegg, det er ikke snakk om at jenter absolutt tvinger seg med, det er slik at jenter også er en naturlig del av omgangskretsen til mange gutter/menn.

Men, det må jo nesten gå an en gang iblant å si at: denne gangen har vi bestemt oss for å ha en ren guttekveld. Man må kunne gjøre litt ting på egenhånd også. Min oppfatning av problemet er at det først bare ble sagt at det skulle være LAN og så ble det sagt at de ikke ville ha damer med, fordi hun skulle komme. Jeg synes at det er temmelig sært dersom hun har fått være med før hvis det er slik at den eneste grunnen til at hun blir ekskludert og ikke får bli med denne gangen er at hun har blitt kjæresten til TS og at gutta ikke vil ha noen kjæresterier.

Skrevet

Jeg hadde blitt så sur at du kunne skjært deg på meg om jeg blei servert dette her. Jeg hadde forventet at du heller ikke dro og hadde hatt null forståelse for at jeg plutselig ikke kunne komme fordi vi var kjærester. Det finnes ingen fin måte å fortelle dette på. Hvis dama var en av gutta før så er det bare for dumt.

Kunne sikkert svart deg det som er mest riktig og korrekt men i en slik problemstilling så er jeg redd du vil tråkke dama skikkelig på tærna og det gjør vondt!!!

Gjest Casey
Skrevet
Men hun var jo hjertelig velkommen før de ble kjærester?

Å, det fikk ikke jeg med meg...hvis hun var veldig velkommen før blir det kanskje noe merkelig om hun plutselig ikke er velkommen mer bare fordi en av guttene liker henne og de er sammen.

Skrevet

Hvorfor skal hun eksluderes nå som dere er kjærester? Fordi hun er jente?

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Hva hvis to av guttene hadde blitt kjærester? Hadde begge fått være med da?

Skrevet

Jeg synes rett og slett at det dumt hvis ikke hun kan komme nå bare fordi dere har blitt kjærester, for det er jo tydeligvis det som er problemet og ikke at hun er jente fordi hun har vært velkommen FØR dere ble kjærester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...