Gå til innhold

Gjesteliste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må begynne å tenke på gjestelista, selv om jeg kvier meg litt fordi jeg er så usikker på hvem som skal bes, og ikke..

Både jeg og min forlovede har stor familie og slekt. Hvis familie og slekt, som søskenbarn, skal bes blir det rundt 120 stykker, og vi vil ikke ha noe stort bryllup. Jeg vl ha min nærmeste familie og venner tilstedet, og jeg trooor ikke det skal bli noe sure miner av det. Min forlovedes familie er litt annerledes - jeg tror de vil se på det som en selvfølge at alle skal bes, og det skal feires med stor fest på familiegården. Vi har tenkt på å ha bryllupet på den alldeles nydelig gården, men da med mindre fest og færre gjester. Min forlovede "tør" desverre ikke si fra, og da er jeg som må ta støyten. Familien hans er ikke så altfor glad i meg, og jeg må "skylda" hver gang vi ikke danser etter deres pipe.

I og med at jeg vurderer å kun invitere min nærmeste familie og venner, synes jeg det blir litt feil hvis han inviterer hele slekta - det blir litt ujevnt om dere forstår. Men jeg kan jo heller ikke nekte han å invitere hvem han vil..

Men hvis jeg vil invitere noen tanter og onkler jeg har god kontakt med, må jeg da invitere de andre onklene og tantene som jeg aldri ser? Eller er det ikke lov å gjøre slik forskjell? Og går det fint å ikke invitere søskenbarn, selv om jeg inviterer alle tantene og onklene mine?

Huff, synes det er så mye surr med dette her. Hadde det vært opp til meg så hadde vi invitert dem vi ville og ferdig med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke ønsker alle disse gjestene, og ikke din forlovede heller, så får han sette foten ned og snakke med slektningene sine. Ikke gjemme seg bak deg, og la deg ta støyten!

Det er helt greitt å invitere tanter/onkler og ikke søskenbarn. Ganske vanlig også. Men det blir litt annerledes hvis dere ender opp med å invitere hele hans slekt. Jeg synes det høres fornuftig ut å invitere "nære" tanter/onkler, og droppe de du ikke har kontakt med (de hadde gjerne takket nei uansett?). Men det kan jo tenkes at de blir fornærmet. Kommer an på hvordan de er.

Uansett... han kan ikke invitere hvem han vil. Dere blir enige om hvem dere inviterer, og så inviterer dere de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...