Gå til innhold

Venninnes utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bambi_*
Skrevet

Hei.

Vår gode venninne skal gifte seg. Som forlover har hun valgt en barndomsvenninne fra hjemstedet sitt.

Denne forloveren har bl.annet sendt meg mail og spurt litt om hva jeg tror venninna vil like.

Jeg har svart som sant er: ikke noe utdriting, en sminketime, fotografering kanskje og en god middag / bytur med alle venninnene. IKKE stripping (hun hater det)

Har ikke fått svar på mailen....isteden har jeg fått planen over utdrikningslaget som innbefatter å synge offentlig i fæle klær for penger og stripper!!!!!!

Hva KAN jeg gjøre???

Venninna mi har engasjert meg mye i planleggingen av bryllupet og jeg har spåurt henne om hva hun drømmer om i et utdrikningslag- og nå får hun det hun absolutt IKKE ønsker seg.

Brudgommen har prøvd å snakke med forloveren- men hun er helt bestemt på å gjennomføre planen sin- uansett.....

jeg blir helt oppgitt.....hva gjør jeg nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som ei skikkelig knipe... jeg synes du har mest ansvar ovenfor bruden, ikke forloveren hennes.

Ring forloveren og forklar at du har snakket med bruden og at det hun har planlagt er alt bruden IKKE vil ha.

Hvis hun fortsatt ikke forstår det så fortell at du føler at du må fortelle bruden om opplegget.. Bruden selv vil vel kunne snakke vett i forloveren sin?

Skrevet

Uff, så kjipt!

Da kan snakke med brudgommen, og høre om dere rett og slett skal involvere venninna di i planene, slik at hun i det minste er forberedet på det som kommer...

Gjest Gjest
Skrevet

Huff huff...

Jeg hater sånne utdrikningslag der det er om å gjøre å drite bruden mest mulig ut. Synes rett og slett synd på alle de som smiler tappert og gjør det som vennene har funnet på. Man må jo liksom være sporty og ta ting på strak arm.

Jeg synes utdrikningslaget skal være en minnerik dag for bruden på en god måte. En dag hun kan tenke tilbake på med glede. Da er det jo veldig kjipt av forloveren å planlegge ting hun VET bruden ikke liker.

Jeg synes du skal snakke med forloveren om dette. Men pass på å legge fram budskapet ditt på en pen måte, sånn at forloverene ikke går helt i vranglås av selvforsvar.

Og nekter forloveren plent, så synes jeg du faktisk bør snakke med bruden om det. Du trenger jo ikke legge fram planene i detalj, men si at du vet at det planlegges ting hun ikke liker, og at hun kanskje burde ta en prat med forloveren sin om hvilke ting som vil føles ubehagelig for henne.

Man skal riktignok ikke planlegge sitt eget utdrikningslag, men når forloveren tar så lite hensyn som i dette tilfellet så må man ha lov til å si ifra.

Skrevet

Huff,hadde jeg vært bruden som ble overrasket med slik hadde jeg nektet å kle meg ut, heller sagt come on vi går istedet på en cafè... jeg nekter utdriting og det håper jeg forloveren min har og SKAL ha fått med seg... og om ikke så håper jeg at de som vet det godt at jeg ikke vil ha det slik vil kjempe for meg... så snakk med brudgom om det skal sladres til bruda, eller snakk mer med forlover.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Lotta80_*
Skrevet

Ser det er lenge siden denne tråden var aktiv, men skriver litt allikevel siden jeg er i samme knipe. Har ei venninne som skal drikkes ut i sommer og forloveren ha laget den planen som er så og si uten ting bruden vil. Jeg har prøvd å komme med andre forslag og å si at det er ting bruden ikke ønsker seg, men ingen gehør for det. Har snakket med mannen om det og han sier at det er slik forloveren er og at de ikke regnet med hun ville høre på andres forslag. Bruden gruer seg og venter seg det værste, men det skal jo ikke være slik. Hun sier hun kommer til å nekte dumme ting og det støtter jeg henne i. Jeg har sagt at jeg skal være edru og kjøre, kan jeg da ta henne med å reise dersom det er ting hun absolutt ikke vil? Jeg vet det er ting hun frykter VELDIG. Evt komme tilbake til neste aktivitet?

Gjest Gjestfrid
Skrevet
Ser det er lenge siden denne tråden var aktiv, men skriver litt allikevel siden jeg er i samme knipe. Har ei venninne som skal drikkes ut i sommer og forloveren ha laget den planen som er så og si uten ting bruden vil. Jeg har prøvd å komme med andre forslag og å si at det er ting bruden ikke ønsker seg, men ingen gehør for det. Har snakket med mannen om det og han sier at det er slik forloveren er og at de ikke regnet med hun ville høre på andres forslag. Bruden gruer seg og venter seg det værste, men det skal jo ikke være slik. Hun sier hun kommer til å nekte dumme ting og det støtter jeg henne i. Jeg har sagt at jeg skal være edru og kjøre, kan jeg da ta henne med å reise dersom det er ting hun absolutt ikke vil? Jeg vet det er ting hun frykter VELDIG. Evt komme tilbake til neste aktivitet?

Dette kan du sikkert, men burde du ikke spørre den kommende bruden om det er noe hun vil, i stedet for oss? Det høres jo ut som en grei plan, men det er vel opp til henne?

Forøvrig lurer jeg på hvorfor bruden(e) har valgt akkurat de(n) forloveren(e).. De har jo tydeligvis ikke så mye felles. Det kunne aldri falle meg inn å velge en venninne som jeg ikke stolte 110% på at ville mitt beste som forlover!!

Skrevet

Uff, håper alle brudene det er snakk om her får en fantastisk dag til tross for dårlig planlegging fra forlovere:)

Snart er det min tur å drikkes ut, og jeg GLDER meg. Har en fantastisk forlover som jeg vet ikke blir å drite meg ut mer enn jeg tåler;) ÅÅÅÅÅhhh som jeg gleder meg.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Dette kan du sikkert, men burde du ikke spørre den kommende bruden om det er noe hun vil, i stedet for oss? Det høres jo ut som en grei plan, men det er vel opp til henne?

Forøvrig lurer jeg på hvorfor bruden(e) har valgt akkurat de(n) forloveren(e).. De har jo tydeligvis ikke så mye felles. Det kunne aldri falle meg inn å velge en venninne som jeg ikke stolte 110% på at ville mitt beste som forlover!!

Nå er det faktisk langt fra alle som har noen de stoler 110% på i livet sitt i det hele tatt - hverken venner eller familie...

Skrevet

Jeg ble drukket ut i går, og det var helt fantastisk. Forlover har spurt meg flere ganger om hvilke ting jeg absolutt ikke kunne tenke meg, og også hva jeg kunne tenke meg. Som hun visste fordi hun kjenner meg, ønsket jeg ikke total utdritning. Heller ikke stripper, jeg synes bare de er ekle. Stolte fullt og helt på henne, og det gjorde jeg med rette. Slik ble mitt utdrikningslag:

-jeg ble hentet hjemme av faren til forlover på motorsykkel.

-traff forlover i sentrum, fikk på tiara med lilla "pels" og bind for øynene, og ført gjennom gladmatfestivalen

-kom fram til et bord i et av gladmatens telt, og der satt alle de andre og hadde klar et glass musserende til meg :)

-fikk på meg et blått "bånd" (sånn "miss world"-aktig), med bilde av meg på, og det stod: "mitt navn + hans navn = sant", og så hadde alle i utdrikningslaget signert. Alle hadde kroner eller tiara på :)

-der satt vi et par timer, drakk og spiste og koste oss.

-så møtte vi broren til forlover og hadde fotosession.

-ble kjørt ut et sted hvor vi skulle spille laserspill (Fantastisk morsomt!!)

-kvelden ble avsluttet hjemme hos ei venninne, hvor vi ble vertet opp av samboeren hennes som lagde mat (indisk som jeg elsker) og drinker til oss, og skar opp frukt til oss, og ryddet etter oss :)

Gjest bryllupsgjest
Skrevet

Hei, skjønner du bare vil det beste for venninnen din, og det er bra. Er jo synd hennes forlover ikke hører på brudens ønsker for dagen, og heller gjør ting hun ikke vil. Klart du kan ta henne med deg så lenge det er det hun vil. Men er det "farlige" ting som skal foregå, eller er det sånne ting som bare er å drite ut mest mulig? Er litt forskjell på det også...

Gjest Gjestfrid
Skrevet
Nå er det faktisk langt fra alle som har noen de stoler 110% på i livet sitt i det hele tatt - hverken venner eller familie...

Forhåpentligvis stoler de så mye på sin tilkommende brudgom/brud, hvis ikke er det fryktelig dumt å gifte seg... Jeg hadde heller droppet utdrikkingslaget enn å risikere å bli driti ut av såkalte "venninner" som ikke kjenner meg godt nok til å vite hvor grensen går.

Gjest Neferet
Skrevet

En venninne av meg giftet seg for et par år siden, og hun var ikke helt sikker på om hun kunne stole på sin forlover. Hun hadde imidlertid gitt beskjed til forloveren om at alt som skulle foregå på utdrikningslaget MÅTTE godkjennes av meg og hennes søster, så hun visste at det ikke kom noen aktiviteter som hun ikke ville være med på. Det fungerte ypperlig.

Skrevet

Enig.

Syns forøvrig det er litt tullete å planlegge å ta med bruden derfra som om bruden skulle vært et barn. En voksen dame trenger vel ikke å bli reddet? Hun sier vel i fra hvis det er ting hun absolutt ikke tør/vil selv om forloveren sier hun skal? Det kan jo hende en del bruder syns det er litt gøy å bli "tvunget" til ting de egentlig ikke tør (eks hoppe i falskjerm osv) og at noen av disse brudene syns det er morsomt/ok å ikke ha full kontroll over utdrikningslaget sitt?

Man velger vel ikke nødvendigvis den forloveren man tror vil arangere det beste utdrikningslaget? Å være forlover handler vel om litt mer enn å arangere tidenes utdrikningslag?

Og: Hvorfor kan ikke bare brudene begynne å arangere utdrikningslaget sitt selv? Så får de det perfekt og 170% (minst!!) som de selv vil...

Gjest Chrissy82
Skrevet

Jeg skal være forlover og jeg har med vilje spurt hun jeg er forlover for om hun har noen ønsker og ikke ønsker om hva som skal gjøres i utdrikningslaget hennes. jeg vil gjerne at det skal bli en bra dag for henne, sammen med vennene hennes. Gjerne en dag som hun husker som en bra dag senere.

Skrevet (endret)
Jeg skal være forlover og jeg har med vilje spurt hun jeg er forlover for om hun har noen ønsker og ikke ønsker om hva som skal gjøres i utdrikningslaget hennes. jeg vil gjerne at det skal bli en bra dag for henne, sammen med vennene hennes. Gjerne en dag som hun husker som en bra dag senere.

Samme her...

Når jeg vet at min venninne er livredd for krypdyr og høyder, er det direkte slemt (og derfor uaktuelt) å dra henne med til en reptilpark for å klappe slanger eller dytte henne utfor en bro med strikk rundt foten!

Hun har også sagt at hun ikke ønsker å sprade rundt i byens gågate, iført bikini og brudeslør, mens hun synger svensktopper og selger kyss til fremmede. Det er også ting jeg føler at man bør respektere. Men, det er klart... man kan jo gjøre litt mer ut av det, enn å feire med saft og boller :)

Jeg mener at en slik dag bør legges opp litt etter hvem som skal drikkes ut. Særlig siden det gjerne er mye stress for bruden de siste ukene før bryllupet, har jeg valgt å legge opp til en kosedag for henne og oss venninner :)

Jeg hadde selv aldri valgt en forlover som jeg ikke følte kjente meg godt nok!

Endret av Nettepett
Gjest *Mim*
Skrevet
Enig.

Det kan jo hende en del bruder syns det er litt gøy å bli "tvunget" til ting de egentlig ikke tør (eks hoppe i falskjerm osv) og at noen av disse brudene syns det er morsomt/ok å ikke ha full kontroll over utdrikningslaget sitt?

Noen syns kanskje det, for meg hadde det vært bare forferdelig og traumatisk om noen skulle ha meg til å hoppe i fallskjerm. Brud og forlover bør ta en prat om dette, synes jeg.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

Vår gode venninne skal gifte seg. Som forlover har hun valgt en barndomsvenninne fra hjemstedet sitt.

Denne forloveren har bl.annet sendt meg mail og spurt litt om hva jeg tror venninna vil like.

Jeg har svart som sant er: ikke noe utdriting, en sminketime, fotografering kanskje og en god middag / bytur med alle venninnene. IKKE stripping (hun hater det)

Har ikke fått svar på mailen....isteden har jeg fått planen over utdrikningslaget som innbefatter å synge offentlig i fæle klær for penger og stripper!!!!!!

Hva KAN jeg gjøre???

Venninna mi har engasjert meg mye i planleggingen av bryllupet og jeg har spåurt henne om hva hun drømmer om i et utdrikningslag- og nå får hun det hun absolutt IKKE ønsker seg.

Brudgommen har prøvd å snakke med forloveren- men hun er helt bestemt på å gjennomføre planen sin- uansett.....

jeg blir helt oppgitt.....hva gjør jeg nå?

Partyet er sikkert overstått nå, men ville bare si at det kan jo hende at disse planene inngår i opptakten til partyet og er ment å gjøre bruden litt smånervøs? En "feilsendt" mail med fake planer kan virkelig få fart på fantasien! Ellers er jeg enig med dere; utdriting er ikke artig!

Skrevet
Noen syns kanskje det, for meg hadde det vært bare forferdelig og traumatisk om noen skulle ha meg til å hoppe i fallskjerm. Brud og forlover bør ta en prat om dette, synes jeg.

Vel, jeg tenker at det er forskjell på å "pushe grenser" og å bli tvunget til å gjøre "forferdelige og traumatiske ting". Samtidig: Gjestene i utdrikningslaget er brudens nærmeste venninner, de kan vel ikke tvinge bruden til å hoppe fallskjerm hvis bruden er hvit av skrekk, kaster opp og hylgråter? Den vordende brud kan da si nei hvis ting er over hennes grenser?

Det er forskjell på å bli bedt om å gjøre noe man aldri ville valgt frivillig men som det er litt gøy at man turde i ettertid og å bli tvunget til å gjøre ting man frykter og/eller ikke kan stå inne for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...