Gjest Gjest_Spent_* Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Jeg fant ikke noen bedre forumer for dette enn her. Jeg er vel i teorien en prøver, men føler meg ikke helt sånn. Jeg og Samboer hadde en prat i går og fant ut at nå var det på tide å slutte på pilla. Jeg har gått på den eller P-sprøyta i nesten ti år nå. Jeg regner ikke med jeg kan bli gravid før om en stund siden kroppen min har levd på falske hormoner så lenge, men jeg vil gjerne være forberedt. Vi skal ikke prøve aktivt men ta livet som det kommer nå. Blir det baby så blir det baby. Jeg er utrolig verpeklar selv, men vi ble enige om å ta det som det kommer, og ikke som en jobb med å telle dager og passe på eggløsning osv. Men... jeg har hørt noe greier om Folat? Jeg bør vel kjøpe det i dag. Men hva ellers? Er det noe jeg bør holde meg unna eller spise mer av? Holde meg unna kaffe og alkohol vet jeg. Men må jeg holde meg unna spekemat nå? Og trene vet jeg er bra, og Folat er bra hvis jeg skulle bli gravid. Men er det noe annet? Dette ble kanskje litt kaotiskt og rart, men jeg har så mange tanker som svirrer rundt i hodet mitt nå at det er vanskelig å holde dette kort og uhysteriskt Jeg vil så gjerne gjøre alt riktig, slik at hvis lykken skulle skje at jeg er en frisk og sunn mor til fosteret!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Ja der kan dere se! Jeg glemte helt det jeg skulle spørre om egentlig, som jeg lå og undret over i natt. Vi pusser opp huset. DVS. Maling og tapet lim og masse rart. Bør jeg holde meg unna mens vi "prøver" eller kan jeg fortsatt hjelpe til? Greit å holde seg unna hvis man blir gravid, men jeg vil jo gjerne hjelpe til her hjemme!
Gjest Mor til ei Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Først av alt: Gratulerer som prøvere! Jeg vet akkurat hvordan du har det. Det svirrer tusen tanker i hodet når man har tatt den ene skrittet frem og slutte med pillene. Veldig rart og spennende og skummelt på en gang. Vi gjorde det samme som dere, sluttet og tenkte at det ikke var noe stress. Det fikk bare skje når kroppen var klar. Jeg begynte å spise folat, men ellers endret jeg ikke noe. Jeg hadde lest at man fort kan bli så opphengt i dette, og at man samtidig kan regne med at det går laaaaang td fra man slutter til noe skjer, og man vil jo ikke slutte å leve heller.. Jeg spiste og drakk som vanlig, malte til og med møbler mens jeg ventet på at mensen skulle komme etter pilleslutt. Hadde endel vondt i magen + andre plager, og irriterte meg over at ingen hadde fortalt meg hvor mange "bivirkninger" som fulgte med denne endringen i hormonene. Ble mer og mer bekymret for at kroppen var ødelagt av år med p-pillebruk, og gikk tilslutt til lege. Han kunne konstantere at jeg var 4 måneder på veg Jeg ble altså gravid samme dag jeg sluttet på pillen, noe som forklarte den plutselige mangelen på mensen Dette bare for å fortelle at det KAN gå veldig fort, men det kan selvsagt også ta leng tid. (Vi jakter nå på nr 2, og det har vi gjort i 6 mnd..) Jeg ville ikke vært altfor opphengt i livsstil. Denne venteperioden kan tross alt vare lenge, men kos deg og gjør det DU føler deg bekvem med. Ikke drikk alkohol hvis du føler det ubehagelig, for det vil gi deg dårlig samvittighet senere. Dersom du derimot synes det er greit å ta et glass innimellom synes jeg personlig man skal gjøre det, men her er det selvsagt tusen formeninger. Du kan jo heller teste deg litt oftere enn jeg gjorde Jeg har tro på å leve som vanlig, slik kroppen er vant med. Den dagen du blir gravid kan du heller gå gjennom hva man bør og ikke bør spise. Det er faktisk svært få ting du kan gjøre helt feil slik helt i starten uansett. Og når det gjelder oppussing ville jeg spurt på malebutikken. De har vanligvis oversikt over hva man bør unngå som gravid. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå