Gå til innhold

Bryllupskaka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel nå har det seg sånn at jeg vurderer og lage denne selv.

Tenker og lage en sånn som sitter oppå hverandre og ikke stativ

http://www.mauiweddingcakes.com/Gallery/Chocolate/ slik som disse er:)

Jeg trenger noen syn på om dere syns dette høres godt ut.

Selve kaken skal være sjokoladekake (dette er en kake som lages med kefir, så den blir sykt saftig og ganske tung. Men ikke kvalmende) Lager da tre slike-> en stor som blir bunnen en mellomstor som er midten og en liten som er toppen.

Den nederste delen og altså bunnen deler jeg i 2 slik at jeg kan ha fyll i den. Fyllet skal bestå av en sykt god sjokoladeglasur som lages fra bunnen av(ikke noe sånn juks:P) Lar den stivne. Har på et lag krem oppå glasuren og så friske jordbær eller mosa friske jordbær oppå kremen. Legger så den andre sjokolade delen av bunnen oppå. Og dekker dette med marsipan (eller noen andre gode forslag er supert) Dette gjøres med alle de tre etasjene.

Uff ble kanskje vanskelig og forstå alt dette :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet

Marsipanen vil bli gjennomsiktig med mindre du har på et lag med krem i mellom. Vi hadde også sjokoladekake med hvitt trekk, og der var det krem i mellom.

Syns foresten personlig at sjokoladekake bør matches med bær som er litt syrligere enn jordbær. Ville ha vurdert bringebær eller aprikos feks. Rabarbra og sjokolade er også spennende kombo.

Skrevet

Mmm, det hørtes veldig godt ut!!! :jepp:

Skrevet

Hørtes nesten ut som vår :)

VI likte den desverre ikke - - men det var fordi vi var i USA og de lager søte og ekle kaker :ler: + at ingen av oss syns den icing'en de hadde brukt var god. (Veldig søtt!)

Men her kan du se bilde av vår om du vil se hvordan det ser ut med smørkrem-icing. Om dere liker dette er det ett godt alternativ til marsipan. Det blir hvitt og pent og glatt....

Jeg har sett samme kake dekorert m friske roser mellom lagene - det var råfint! (Jeg gadd bare ikke legge penger id et.)Bilde

Vi hadde sjokoladekake med bringebærmousse inni.

(Det var ikke sånn at ingen likte den altså - og jeg tror definitivt samme kake laget i Norge ville vært bedre ;) )

Skrevet

Ja tenkte litt også på bringebær eller noe sånn syrlig frukt. Hmm vanskelig dette.

Det var en vakker kake emma:)

Men har hørt man kan ha lite i sånne stable kaker, for at de kan bli for tung?

Skrevet

ser for meg at for å få til dette må en ha en plate med pinner under som du setter kake nummer 2 eventilet3 på. slik at kaken ikke synker sammen, men blir støttet på denne. altså på samme måte som på slik kake som har luft mellom delene, men bruke kortere pinner så de ikke vises. men har egentli ikke peil her da. bare fikk en tanke.

Skrevet
ser for meg at for å få til dette må en ha en plate med pinner under som du setter kake nummer 2 eventilet3 på. slik at kaken ikke synker sammen, men blir støttet på denne. altså på samme måte som på slik kake som har luft mellom delene, men bruke kortere pinner så de ikke vises. men har egentli ikke peil her da. bare fikk en tanke.

Det stemmer det, man bør nok ha plate mellom hvert lag. Disse kan holdes oppe med sugerør også. Dytt noen sugerør ned i kaka og klipp av i samme høyde som kaka er i, og sett neste brett med kake oppå. :)

Skrevet
Det stemmer det, man bør nok ha plate mellom hvert lag. Disse kan holdes oppe med sugerør også. Dytt noen sugerør ned i kaka og klipp av i samme høyde som kaka er i, og sett neste brett med kake oppå. :)

Det var smart:)

Skrevet

Det var ikke pinner eller noen form for støtte i vår kake.

I USA er det veldig vanlig med slike kaker med både 3 og 4 lag.

Skrevet
Det var ikke pinner eller noen form for støtte i vår kake.

I USA er det veldig vanlig med slike kaker med både 3 og 4 lag.

I USA mener jeg de har kaker som er mere faste enn her hjemme. Den royal icing kremen, er ganske massiv.

Jeg ville nok ha hatt sugerør/eller pinner imellom på våre norske kaker, så ikke den ene synker ned i den andre. :)

Men man kan jo prøve det ut på forhånd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...