Cristycreme Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Er litt forvirret av alle mulighetene innen bæreslynger eller hva det nå er riktig å kalle de. Mener altså alternativene tili babybjorn som jeg følte bare var brukendes opp til 6 mnd. Hva er best til en 1 åring? Noe hun kan sitte godt i og gjerne sove i når jeg bærer henne? Hvor lenge kan barna sitte i disse?? Noen som har noen konkrete anbefalinger?
Grooo Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 (endret) http://www.tettinntil.no/HVA_kanduvelge.htm Her er en del info om de forskjellige variantene. Til en nybegynner-bærer med en ettåring ville jeg anbefalt meitai eller formsydd som Ergo eller Manduca. Her er litt bilder og info om Manduca: http://www.manduca.de/ Anbefaler deg å titte litt rundt på sidene til http://www.tettinntil.no/ og se på bilder og tekst der, og velg noe du synes er fint. Alle er gode alternativer og kan brukes opp til 3-4 år eller lengre, litt avhengig av barnets vekt, så velg noe du liker utseendet på! På Tettinntil kan du komme i kontakt med noen i nærheten av deg så du kan prøve/låne/titte/kjenne før du kjøper også. Endret 6. juni 2008 av Grooo
Susan Sto Helit Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Ville bare gi deg samme anbefaling som Grooo jeg, gå inn på tettinntil.no. Der er det masse informasjon både om hva de forskjellige tingene er, hvordan det brukes, og hvor du får tak i. Og det er også mulig å få kontakt med noen som bor nært deg, og som kan vise deg og gi deg tips. Har som nevt i den andre tråden meitai selv, som jeg bruker til å bære min gutt på halvannet. Og både han og jeg er veldig fornøyde med det. Jeg har ofte båret han i både en halvtime og mer, uten at det har vært det minste vondt for rygg eller skuldre. (Bortsett fra det faktum at jeg er litt utrent, så jeg blir av og til støl etterpå om jeg bærer lenge flere dager på rad.) En Ergo eller annen formsydd kan kanskje være lettere å få pappaen til å bruke.
wok Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har en Mei tei som jeg bruker til å bære knøttet på 4 mnd i på magen, og 2- åringen bæres i den på ryggen. Begge to sovner hvis de er trøtte. Veldig greit i og med at den passer til alle, både til den som bærer og den som bæres. Hvis du eller andre som skal bære er litt store, bør selene være lenger enn 2 meter.
Fioletta Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Jeg bruker også Mei Tai til vår 1-åring, både på magen og ryggen. Var i utlandet for en stund tilbake og tilbrakte myye tid på flyplasser. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den! (gratulerer med forestående 1-årsdag, forresten- vi lå vel og fødte samtidig for et års tid tilbake )
Cristycreme Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2008 Jeg bruker også Mei Tai til vår 1-åring, både på magen og ryggen. Var i utlandet for en stund tilbake og tilbrakte myye tid på flyplasser. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den! (gratulerer med forestående 1-årsdag, forresten- vi lå vel og fødte samtidig for et års tid tilbake ) OK, tror jeg ender opp med mei tai. Må bare finne en rimelig nok. Synes 1000 kr er mye å bruke på noe sånt. Takk og takk i lige mode!! Gutten (syns jeg å huske) din var vel født bare minutter før jenta mi? De har sikkert veldig mye til felles vil jeg tro! Definitivt ingen baby lenger:)
Cristycreme Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2008 OK, tror jeg ender opp med mei tai. Må bare finne en rimelig nok. Synes 1000 kr er mye å bruke på noe sånt. Må korrigere meg selv, mei tai er vel rundt 500 lappen. Det er jo ikke så gale:) Er vel Ergo som ligger på rundt det doble.
Susan Sto Helit Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Må korrigere meg selv, mei tai er vel rundt 500 lappen. Det er jo ikke så gale:) Er vel Ergo som ligger på rundt det doble. Det er nok mer rett, ja. Men det er mye pent brukt å finne, av begge deler. Både på tettinntil.no sine salgstråder, og på finn.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå