Gå til innhold

Vintage/retro brudekjoler

Fremhevede innlegg

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Jeg har begynt å kikke litt på retro-inspirerte kjoler. Kjoler med lengde under kneet til midt på leggen, med store flotte skjørt. Problemet er at jeg finner kanskje en slik kjole på de hundrevis av sidene jeg er innom. Noen som vet om designere, sider eller enkeltkjoler i kolleksjoner?

De kan være kortere eller enklere enn jeg har beskrevet, også.

Edit: Er det noen som vet om salonger i oslo som har noen slike kjoler?

Tusen takk på forhånd :)

Endret av Grafica
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har begynt å kikke litt på retro-inspirerte kjoler. Kjoler med lengde under kneet til midt på leggen, med store flotte skjørt. Problemet er at jeg finner kanskje en slik kjole på de hundrevis av sidene jeg er innom. Noen som vet om designere, sider eller enkeltkjoler i kolleksjoner?

De kan være kortere eller enklere enn jeg har beskrevet, også.

Edit: Er det noen som vet om salonger i oslo som har noen slike kjoler?

Tusen takk på forhånd :)

her, her og her er noen :-)

Gjest Grafica
Skrevet

De var nydelige! Jeg ser for meg enda litt lenger og fullere skjørt, men den første der er bookmarked. Selv om den er for liten, kan jeg få sydd en kopi på divax eller lignende :D

Gjest Grafica
Skrevet

Åh, så mye spennende jeg har funnet nå! Har funnet en hel HAUG med linker på egenhånd og (kan poste noen senere, for de som er interessert!) og nå er det nesten for mye å velge mellom :fnise:

En jeg snuser veeeeeeeldig på, er denne:

http://www.michelleroth.com/images/dress_l.../maya_large.jpg

Men ikke bestemt meg, på langt nær! Dette tar nok litt tid ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Åh, så mye spennende jeg har funnet nå! Har funnet en hel HAUG med linker på egenhånd og (kan poste noen senere, for de som er interessert!) og nå er det nesten for mye å velge mellom :fnise:

En jeg snuser veeeeeeeldig på, er denne:

http://www.michelleroth.com/images/dress_l.../maya_large.jpg

Men ikke bestemt meg, på langt nær! Dette tar nok litt tid ;)

Jeg har siklet over akkurat den samme kjolen!! :) :)

Gjest Grafica
Skrevet

Dessverre er Michelle Roth ute av produksjon.... =/ så jeg må finne noen i norge som kan sy den!

Gjest Grafica
Skrevet

Så søtt! Takk AnnChristin :)

Jeg har også forelsket meg i kjolene til http://www.stephaniejamescouture.com ! Særlig kjolen som heter Bianca. Sendte henne mail igår, og spurte pent om muligheten til å se større bilder. Forklarte at jeg har forelsket meg skikkelig i kjolene hennes, men at jeg bor i Norge (selges kun i USA). Ba om bilder og forklarte at jeg ville forsøke å få sydd noe LIGNENDE, ikke direkte kopi, fordi det følte jeg at ville være respektløst. Så krysser fingrene nå :)

Skrevet

Så søte de var. Syntes det var noe rart med de båndene som gikk opp fra midten av kjolen og bak, men det er nå meg hehe.. Ble litt rufflete med de.

Gjest Grafica
Skrevet

Derfor jeg ikke skal ha en direkte kopi, fordi jeg vil ha ordentlige stropper ;) også vil jeg ha et rødt bånd som går langs kanten av toppen, og røde stropper. Og rødt underskjørt. Om jeg går for Michelle Roth-kjolen, skal jeg ha de samme endringene.

Skrevet

Det prikkestoffet er utrolig fint syns jeg.

Jeg har kjøpt meg vintage 50 talls kjole på nettet selv. Den er bare super fin og jeg gleder meg sånn til å ha den på :sminkedokke:

Skrevet

Jeg likte Roxanne og Hillary-kjolene kjempegodt!

Gjest Grafica
Skrevet

SPENNENDE! Jeg sendte mail til stephanie james, og hun var fullstendig villig til å sende en kjole til norge! Jeg forklarte at jeg opprinnelig ba om bilder fordi det var noen endringer jeg ville ha gjort på originalmodellen. Skal bli spennende å se hva hun svarer! Bianca koster originalt 1100dollar, så litt over 5500. Om hun enten sier ja til å endre en kjole selv for meg, eller om jeg får tilsendt en og får en syerske her til å endre på den, så blir det fortsatt RÅbillig i forhold til hva jeg trodde de kom til å koste!

Skrevet

Utrolig fine kjoler! Bianca var veldig flott, men jeg falt helt for Josephine! Åh! :hjerter: nesten så jeg vil gifte meg i en slik kjole selv... men bare nesten :)

Husk at du må regne med toll (10.7%) og moms (25%) i tillegg + porto da... så litt koster det jo å få den hit (blir fort over 8000 samlet tenker jeg), men brudekjoler i Norge er jo dyrt så så ille blir det jo ikke :)

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...