Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Spiller det egentlig noen rolle da hvordan den personen oppfører seg, hva den personen gjør eller tenker når du ikke er til stede så lenge det ikke fører til kraftige tillitsbrudd som utroskap og lignende?

Eller spiller det noen rolle hvilke tanker denne personen har i sitt stille sinn når dere er sammen, så lenge du ikke vet om disse tankene (evt tanker om andre)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja.

Om h'n oppfører seg på en måte som skader eller sårer andre, så er det i aller høyeste grad noe jeg bryr meg om.

Skrevet
Ja.

Om h'n oppfører seg på en måte som skader eller sårer andre, så er det i aller høyeste grad noe jeg bryr meg om.

:Nikke:

Skrevet

Kjærlighet har ikke noe med valgfrihet å gjøre, og så lenge man ikke vet at den motsatte part har tanker og meninger som strider med ens egene er det uansett fint lite man kan gjøre.

Men hadde jeg fått vite at en jeg elsket hadde totalt motstridende følelser enn meg om viktige ting (for meg) så hadde jeg vært nødt til å gjøre det slutt. I et sånt forhold kan ingen av partene bli lykkelig. Uansett hvor høyt man elsker hverandre..

Skrevet

ville man likt at en person ikke er på samme sted som en selv følelsesmessig om man elsket denne personen og får vibber på at følelsene ikke er gjengjeldt?

Hvordan er det med emosjonelt og psykisk utroskap i motsetning til fysisk utroskap eller begge deler? Jeg kjenner at alt er ille.. iogforseg.. skulle ønske at verden ikke var slik at man kunne bli betatt og ikke være følelsesmessig "borte" mens man satt i sofaen vedsiden av parteneren sin :trist: .. hvorfor i sv... svingende er det slik????

Jeg tror at vi lever i en verden som er skapt for monogame mennesker.. men ingen av oss er det egentlig.. ihvertfall ikke emosjonelt!!! Hvor ille er det da? det er ille , men det er helt normalt for alle.. Derfor tror jeg man må leve med det, bare...og akseptere at parteneren har hodet andre steder innimellom.. og ikke lage stort fuss av det.. har vi noe annet alternativ?? tror vi blir hysteriske om ikke vi aksepterer noe..

Gjest Gjest_Ulrikke_*
Skrevet

Jeg tror vi tiltrekkes av mennesker som er like oss selv, både når det gjelder venner og kjærester. Han bør nok, for meg i allefall, ikke være så ulik meg, min oppførsel og mine meninger hverken når vi er sammen eller fra hverandre.

Er du virkelig forelsket, men ser at kjæresten er/gjør noe du oppfatter som annerledes fra deg når dere ikke er sammen, er det kanskje fordi det er lettere å se andres feil enn dine egne. Er det ikke en mulighet for at du også oppfører deg slik når du er "på egenhånd"?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan er det med emosjonelt og psykisk utroskap i motsetning til fysisk utroskap eller begge deler? Jeg kjenner at alt er ille.. iogforseg.. skulle ønske at verden ikke var slik at man kunne bli betatt og ikke være følelsesmessig "borte" mens man satt i sofaen vedsiden av parteneren sin :trist: .. hvorfor i sv... svingende er det slik????

Jeg tror at vi lever i en verden som er skapt for monogame mennesker.. men ingen av oss er det egentlig.. ihvertfall ikke emosjonelt!!! Hvor ille er det da? det er ille , men det er helt normalt for alle.. Derfor tror jeg man må leve med det, bare...og akseptere at parteneren har hodet andre steder innimellom.. og ikke lage stort fuss av det.. har vi noe annet alternativ?? tror vi blir hysteriske om ikke vi aksepterer noe..

Signerer denne!

Gjest Casey
Skrevet
...Spiller det egentlig noen rolle da hvordan den personen oppfører seg, hva den personen gjør eller tenker når du ikke er til stede så lenge det ikke fører til kraftige tillitsbrudd som utroskap og lignende?

Ja, selvsagt. Man er jo nærmest hva man tenker, er man ikke? Du foreslår her en person som tenker annerledes enn han handler, altså et ikke-samsvar mellom tanke og handling. Jeg synes ikke det virker spesielt tillitsvekkende. Og tillit er en forutsetning for å elske.

Skrevet

Slik som du beskriver dette så vil det antagelig ikke være gjensidig kjærlighet om den andre parten har slike tanker eller gjør mye du ikke liker.

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom personen du "elsker" oppfører seg annerledes når du ikke er til stede (hvordan klarer du å kaste bort noe så fantastisk som fantasien din på slike teite,oppkonstruerte ikkeproblemstillinger?) så vil jeg si at du har forelsket deg i en fasade og ikke i en genuin person!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...