glaciera Skrevet 19. mai 2003 #1 Del Skrevet 19. mai 2003 Er nyutdannet samfunnsviter og går og tenker på å starte en egen liten bedrift. Ikke ta opp masse lån og foreta dyre investeringer. Bare registrere meg, lage en webside og se om jeg kan få noen utredningsoppdrag og sånn via kjente og nettverk. Jeg har allerede ett oppdrag i boks. Regner med at det vil ta tid å få en fast ansettelse et sted og tenkte dette kunne være både morsomt, lærerikt og en passe pro-aktiv innstilling i et vanskelig arbeidsmarked. Noen som har gjort noe lignende og vil dele erfaringer? Det ser jo ut som et mareritt av et byråkrati.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Croft Skrevet 19. mai 2003 #2 Del Skrevet 19. mai 2003 Bare en ting å si - Go for it! Startet eget for et par år siden og har lært kjempemasse! Du kan registrere deg på brønnøysund. Og dette er slett ikke så stor mølle. Evt. kan du, som vi valgte, ta kontakt med et lite regnskapsbyrå som tar hånd om registrering, moms og selvangivelse slik at du kan konsentrere deg om det du vil gjøre. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 22. mai 2003 #3 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg hadde lyst til å gjøre dette i fjor , så gikk på brønnøysundsreg sine websider og kryssa av for brosjyrer og diverse, og noen dager etterpå fikk jeg all infoen om hvordan starte en bedrift i posten. Lærte mye bare av å lese det, så det er vel et sted å starte..... lykke til, det virker som en utrolig moro og ikke minst interessant ting å gjøre!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CHK Skrevet 10. juni 2003 #4 Del Skrevet 10. juni 2003 Hva mener du med utredningsoppdrag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå