Gå til innhold

Hva liker dere best av

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva liker du best av:

Kjøtt

Fisk (sjømat)

Fjærkre

????

Jeg liker best fisk og er ikke så veldig glad i kjøtt!

Om jeg spiser kjøtt foretrekker jeg faktisk lammekjøtt og pinnekjøtt som da er av lam eller sau:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver til sitt formål, men skulle jeg rangert dem hadde det vært følgende

1. Fjærkre

2. Kjøtt

3. fisk

Men tror det rett og slett har noe med at jeg er håpløs til å lage fisk, elsker fisk når noen som er flinke til å lage mat med fisk byr meg på middag :sjenert:

Gjest Lacuna
Skrevet

Jeg foretrekker fisk, helt klart. Rødt kjøtt er mektig og tungt i magen, mens kylling er OK i mindre doser.

Skrevet

Definitivt fisk! Etter det kommer vel fjærkre..

Skrevet

Det varierer. Jeg liker alt like godt; alt til sin tid. :)

Skrevet

Jeg er dessverre mest glad i kjøtt. Dessverre fordi helsen min ville hatt bedre av fjærkre og fisk. Jeg er forresten veldig glad i skalldyr, og det er jo sunt.

Skrevet

I rekkefølge

1 Kjøtt

2 Fisk

3 Fjærkre

Etter å ha blitt matforgifta av kylling to ganger i utlandet, har jeg blitt nokså skeptisk! Sykehus i Riga er ikke å anbefale ;)

Skrevet
Jeg er dessverre mest glad i kjøtt. Dessverre fordi helsen min ville hatt bedre av fjærkre og fisk. Jeg er forresten veldig glad i skalldyr, og det er jo sunt.

Signerer denne, jeg.

Skrevet

Fisk helt klart best. Men tett fulgt av kjøtt. Kylling og sånt blir liksom litt pregløst.

Gjest Gjest_Ingunn_*
Skrevet

Fisk er min favoritt!

1)Fisk og all slags sjømat....nei foresten, ikke snegler da

2)Fjærkre. And er det beste der, og så kommer marinert saftig kylling (tørt kylling/kalkunkjøtt vil jeg ikke ha)

3)Kjøtt kommer helt til slutt! Lammekjøtt er det beste, men får jeg tørt kjøtt spiser jeg det ikke uansett. Mørt kjøtt er nydelig.

Skrevet

Fjaerkve

Kjoett og fisk paa samme rang, men spiser nok mer fisk enn kjoett.

Gjest Gjest
Skrevet

1. Skalldyr

2. Fjærkre

3. Fisk

4. Kjøtt

Er nødt til å skille mellom 1. og 3. Syntes skalldyr er himmelsk.

Skrevet

1. fisk og sjømat

2. fjærkre

3. Kjøtt

Er glad i alt sammen, men elsker fisk og sjømat og veldig glad i fjærkre og normalt glad i kjøtt.

Bar synd fisk er så dyrt og jeg er den eneste i familien som liker det.

Gjest Screemy
Skrevet

Fisk og skalldyr (sushi)

Kylling - andebryst elsker jeg, og marinert kylling-tørr kalkun liker jeg dårlig gitt.

Kjøtt - er glad i lam og viltkjøtt framfor svin og oksekjøtt.

(tørt kjøtt spiser jeg ikke)

Gjest Eurydike
Skrevet (endret)

For det første: Fjærkre er da vel også kjøtt? :klø: (Noe av det dummeste jeg hører om, er nemlig amerikanere som betegner seg som pollo-vegetarians).

Vel. Hvis jeg måtte slutte å spise noen av disse råvarene, ville det vært lettest å droppe enkelte typer rødt kjøtt, og vanskeligst å droppe fisk. Så fisk rangerer kanskje høyest hos meg. Rødt kjøtt blir jeg tung i kroppen av, og vi har det som oftest ikke mer enn én gang i uken (gjerne søndag eller fredag). Da er det bedre med kylling, som passer fint til en lett, rask hverdagsmiddag, og som til tross for at det er ganske kjedelige, nøytrale greier også kan ha masse smak, feks kyllinglår marinert i hvitløk og sitron med godt tilbehør.

Men rødt kjøtt er jo så mye, da. And, som mange nevner, regnes vel som rødt kjøtt, og likner mer annet mildt vilt enn feks kylling, vil jeg si. Jeg er veldig glad i lam og kalv, og mindre glad i vanlig biff, som jeg synes er tungt og litt kjedelig. Svinekjøtt spiser jeg stort sett bare i form av bacon, pålegg (skinke, leverpostei etc), gode pølser (feks chorizo, som i dag) og ribbe til jul (men da ikke som eget førstevalg ;)).

Endret av Eurydike
Skrevet

Best smak

1 Biff av storfe

2Kylling

3Fisk

Spiser mest

1 Kylling

2 Svin

3 Fisk

4 Biff

Skrevet

fjærkre men VILT er mitt hjerte nærmest, rådyr, rype, elg osv

Gjest Gjest
Skrevet
For det første: Fjærkre er da vel også kjøtt? :klø:

Fuglekjøtt da se - kylling, høne, and, rype....

Fisk

Fjærkre

Kjøtt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...