Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 En video på youtube fortalte meg at store selskaper jobber med et "nytt" internett. Internett skal bli som tv, du betaler for en type abonnement som inkluderer så og så mange kanaler (websider). For eksempel kan man kjøpe en startpakke hvor man får wikipedia, google og youtube, eller man kan utvide abonnementet og betale mer slik at man får tilgang til flere sider. De store internett/pc/isp-selskapene verden over jobber visstnok med dette prosjektet som vil tre i kraft rundt 2012. Høres unektelig helt fjernt ut, og det kan da umulig bli en realitet men det er et uhyre skremmende scenario. Se videoen og bedøm selv:
mysan Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Og der kom tallet 2012 frem igjen... Det er visst mye som skal skje i 2012; ny verdensordning, reptilene skal ta over, Planet X kommer og ødelegger alt liv på jorden, vi skal over i den 5. dimensjonen osv osv... Jeg tipper at 2012 kommer og går, og vi står der vi står, sånn som vi har gjort alle de andre årstallene som skulle bety så mye. Når det gjelder internett som betalTV med gitte sider og sånt, så høres det ut som et digert tilbakesteg på webfronten, så det tviler jeg sterkt på.
Gjest Raptuza Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Trur heller ikkje det kjem til å skje. Dei sa jo det same om nettaviser for nokre år sidan, at det var berre et tidsspørsmål om kortid dei vart betal. Og papiravisa vart dømt til døden, men lever fortsatt.........
Mann 42 Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Bare vås. Det er allerede mye innhold som er etter mal fra betal-TV, og som man må abbonere på. Men den dagen det blir en generell mal for hvordan internett fungerer, så tror jeg at trafikken kommer til å krasje. jeg har noen ganske få ting som må betales, men det dreier seg om copyrighta materiale som tidsskrifter og musikk. Tidsskriftene får jeg forøvrig dekket av arbeidsgiver. Den øvrige internettbruken min er for en stor del ikke-essensiell, og jeg ville ikke betale for å bruke diskusjonsfora, chattegrupper eller søkemotorer som google. Det får holde at jeg må betale for å i det hele tatt komme på nett. Dersom hotmail, gmail, google og wikipedia skulle begynne å kreve penger for å la meg bruke tjenesten, så ville jeg antakelig velge å klare meg uten. Det samme mistenker jeg at svært mange andre ville, også. Og siden det meste av internett finansieres gjennom trafikkstyring og annonseintekter, så tror jeg at tapet for de nåværende aktørene, ville bli langt større enn de potensielle inntektene. Dessuten er slike tjenester som Wikipedia og Google langt på vei avhengig av brukerne for å fungere som det var tenkt, så jeg tror at kvaliteten ville falle dersom flere lar være å bruke dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå