Gå til innhold

Noen som ikke skal ha med seg barna sine på festen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vår sønn på 5 år skal være brudesvenn (hvis han vil, vil ikke tvinge han). Og vil han det, skal han da også være med til fotografen. Men etter det skal han til en venn i barnehagen.

Jeg kan jo også nevne at det ikke kommer til å være noen andre barn verken i kirken eller på festen.

Er vi dårlige foreldre fordi han ikke skal være med på festen, han kommer sikkert til å få det mye mer gøy hos kamraten sin.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Alle gjør som de føler for her. Jeg synes ikke at noen er dårlige foreldre fordi de velger barnevakt fremfor å ha barna på festen.

Men for oss er det en selvfølge å ha datteren vår på nesten tre år sammen med oss den dagen, vi ville følt det rart om hun var et annet sted denne dagen. Hun skal riktignok bli hentet på kvelden og sove hos noen andre, men vi vil ha henne hos oss inntil dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres veldig smart ut. Han skjønner ikke så mye av konseptet "bryllupsfest" uansett, og hvis han er der blir det jo uansett ekstra på dere. Synes dere har tatt et riktig valg - han får det sikkert supert hos kompisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis det ikke blir noen andre barn der, vil vel det beste være at han er hos noen andre så lenge.

Han hadde vel kommet til å kjede seg ihjel uansett, om det ikke var andre barn der.

Jeg ble ikke invitert i et bryllup for 2 år siden, for jeg var en av barna..Da var jeg altså 20 år :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det den naturligste ting i verden å ha sønnen min med helt til han skal legge seg, da skal han sove hos en barnevakt! Min sønn er 15 mnd når vi gifter oss... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn på 15 mnd har ingenting på en bryllupsfest å gjøre, synes nå jeg....

De er jo knappest med på fellessamlingene i barnehagen.....

Mine unger vil være ti og nesten syv.

De skal få være med så lenge de har lyst.

Vi skal ha barnevakt som skal være klar til å hente dem når de vil dra.

I tillegg har vi invitert en jente som også er ti som vi ikke er i familie med.

Hun skal være med på lik linje som mine barn, og bestefaren skal hente henne når hun vil hjem.( hun er datter av min forlover)

Mine tre søskenbarn, gutter på seks, ni og elleve vil mest sannsynlig ikke komme fordi foreldrene gjerne vil slippe.

Og da gjenstår mine tre tantebarn, jente på tretten som antakelig er der pluss to gutter på fire og seks som antakelig ikke er der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen våres på 11 mnd skal bare være med i kirken og hos fotografen, senere skal han til hun som skal være barnevakt.

Vi syntes det er den greieste løsningen, så får vi dagen for oss selv på en måte og. Vi er så og si aldrig borte fra han.

Ellers så kommer mine tantebarn til å være tilstede under middagen, de er også brudepike/svenn. Men til festen drar til til barnepikene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har tre barn, to-åringen blir hentet etter fotografering. Dagmamman kommer i kirka, slik at hun kan ta han ut dersom han blir lei.

De største (8 &10) blir med på middagen, men blir henta før festen. Da serveres det mer alkohol, og det matcher dårlig med unger, samtidig som guttene da har fått med seg det viktigste av festen..

Synes ikke det er egoistisk å utelate ungene fra bryllupsfesten, det er vel tvertom å sette ungenes behov først, det er begrensa hva en toåring får ut av en voksenfest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår er 2 år når vi gifter oss. Ho skal få være med på sermonien, og middagen. Vi har bestemt at alle mellom 1-6 må gå etter middagen.

Resten av barna de mellom 6-15 skal foreldrene få bestemme hvor lenge de skal få bli. De under 1 år og over 15 kan bli så lenge de lyster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn på 15 mnd har ingenting på en bryllupsfest å gjøre, synes nå jeg....

De er jo knappest med på fellessamlingene i barnehagen.....

...

Det er derfor han skal hos barnevakt når han skal legge seg.... som jeg skrev :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess

Våre to gutter (som akkurat er fyllt 2 og 4 år når bryllupet skal stå) skal være med i kirken, til fotografen, til middag og kaffe. Når kaffen er over (sånn i 20-tiden) skal de kjøres hjem hvor en barnevakt venter på dem :wink: Vi vil for all del ikke utelate barna på hverken middag eller kaffen! Våre to kakeelskere skal selvfølgelig få smake et stort stykke av mammas og pappas bryllupskake :lol:

De har uansett ingenting på festen å gjøre når det blir alkoholservering, så vi synes vi har funnet en veldig god løsning som tilfredsstiller både barnas og våre behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det den naturligste ting i verden å ha sønnen min med helt til han skal legge seg, da skal han sove hos en barnevakt! Min sønn er 15 mnd når vi gifter oss... :)

Og da lurer jeg på hvem du tenker på, dere eller ham.

Barn på 15 mnd klarer knapt å sitte stille ved et måltid i et kvarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha mange barn der vi, og de skal ha et eget opplegg og egen mat! Det er video, musikk og en som aktiviserer- og ikke minst andre barn å leke med!! Om vi tenker på oss selv eller han, hva slags spørsmål er det? Selvfølgelig tenker vi på han, og han kommer til å få det kjempegøy.

At du ikke greier å legge til rette for at barn kan ha det bra når du gifter deg, får du ta på din egen kappe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anicath: hvorfor stille spørsmål ved at noen syns det er naturlig å ha sine barn med på festen?

Det er jo sånn det fungerer i STORE deler av verden.

Du er kanskje blitt FOR sivilisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke i alle bryllup det passer med små.. Der de små har noe utbytte av festen. Skal det være gøy for min datter på 18 mnd må vi ha middagen før kl.18, og festen må ende kl.20.. Jeg vet ikke hvor mange bryllup som har det tidsskjemaet?

Vi skal ha bordsetting kl.19.30. Og det er omtrent på samme tid som hun begynner å gni seg i øynene.

Dessuten er hun ikke spesielt glad i å sitte 3 timer til bords.. :ler: Både Anitacath og jeg skal ha festen på gamle ærverdige steder, der barn dessverre ikke kan løpe til og fra bordet. Det er lagt opp til en mye mer formell stemning, som jeg faktisk ønsker i vårt bryllup!

Alle barna er med på vielsen -og det er jo det viktigste -hva angår et bryllup!!? Deretter har de eget selskap. Og ikke i de samme lokalene der foreldrene er. For da må også foreldrene løpe til og fra.

Alle må få gjøre som de vil. Men den siste meldingen din til Anitacath var i skarpeste laget. Ikke vits i å lage dårlig stemning her på KG..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Anicath: hvorfor stille spørsmål ved at noen syns det er naturlig å ha sine barn med på festen?

Det er jo sånn det fungerer i STORE deler av verden.

Du er kanskje blitt FOR sivilisert?

Jeg er helt enig med deg Starfish! Og dette innlegget var ikke for skarpt, Anitacath sine opplever jeg som mye krassere enn dette...

Hvorfor er det feil å ha barn ved en bryllupsmiddag om man ønsker det? Det er jo bare å legge opp til at barna har noe å gjøre, noen som passer på dem og akseptere at de går fra bordet før det har gått tre timer. Har vært i flere bryllup med barn, og det har aldri vært noe problem. De har alltid gått defra med barnevakt e.l. før festen starter for alvor, og har aldri har jeg opplevd at de har slått seg fullstendig vrange og hylt midt under en tale heller.

I utlandet er det helt vanlig at barna er med på slike selskaper, det er spesielt her oppe i nord at barna ses på som et problem når man skal arrangere fest/gå på resturant o.s.v. Jeg har bodd i Spania og Italia, og der ville denne diskusjonen aldri funnet sted! Det er rett og slett ikke noe problem for dem :roll: .

Greit nok at noen vil ha en så formell setting i bryllupet sitt at barn ikke passer inn, men hadde jeg hatt egne barn hadde jeg lagt opp bryllupet mitt etter det at jeg faktisk var både forelder OG brud - jeg ville hatt hele familien der på dagen min og tatt hensyn til alle parter.

Jeg synes ikke at barn har noe å gjøre på festen, da er de trøtte og bør kanskje komme seg i seng, og alkohol og barn passer selvsagt ikke sammen! Men på middagen ville jeg lagt opp ting etter at jeg faktisk har barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du barn "Gjest"?

Og i Italia og Spania sitter barna oppe til kl.01 -02, for å spise med familien. Og der har ingen problemer med å drikke alkohol mens barna er med.

Vet ikke helt hvor riktig det du sier er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, det er meg som startet denne tråden.

Når jeg leser svarene sitter jeg igjen med inntrykket av at de som skal ha med barna sine, har også flere barn i selskapet.

Vår sønn blir alene som barn hvis han blir med på festen.

Som noen skrev, gjør vi det beste for barnet eller oss selv? Jeg føler vi gjør det beste for han.

Han er ikke en mindre del av familien selv om han ikke blir med på festen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest, jeg tror uansett det blir kjedelig for sønnen din å være det eneste barnet på en bryllupsfest. Så da er det nok riktig å ha ham hos en barnevakt eller noe sånt.

Men selve vielsen synes jeg det er naturlig at han får være tilstede på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har du barn "Gjest"?

Og i Italia og Spania sitter barna oppe til kl.01 -02, for å spise med familien. Og der har ingen problemer med å drikke alkohol mens barna er med.

Vet ikke helt hvor riktig det du sier er..

Dette ble jo veldig usakelig Felix, for som jeg skrev i innlegget mitt så er jeg ikke noe særlig for at det er barn på festen, så at barna skal være oppe til 01-02-tiden eller se foreldrene hive innpå alkohol var ikke poenget mitt, det tror jeg faktisk du skjønte selv også. Poenget var jo at i utlandet er de, i mine øyne, flinkere enn oss til å integrere barna i festlige anledninger. Det er ikke dremed sagt at alle spanske barn er i bryllup til langt på natt eller må se foreldrene fulle... :roll:

Nei, jeg har ikke barn, men hadde jeg hatt et barn på fem år så ville jeg heller tatt med en lekekamerat til barnet mitt og engasjert en "dagmamma"/barnevakt til å ta vare på de, leke med de og ta dem med ut av rommet om de ikke orket å sitte stille ved bordet lenger. Det skurrer litt for meg når folk som allerede har barn når de gifter seg ikke vil ha barnet sitt der i sitt eget bryllup...

Bestevenninden min giftet seg i fjor, hun hadde da en datter på 4 år, og jenta syntes det var STORT å få være i mamma og pappas bryllup og hadde gledet seg lenge! Det gikk kjempefint uten rabalder og, og hun ble med barnevakten hjem ved leggetider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...