Gå til innhold

Navnet Nathaniel

Gjest Thalee

Anbefalte innlegg

Gjest Thalee

Jeg har registrert at Nathaniel har blitt et ekstremt populært guttenavn. Hvordan skal dette navnet uttales på norsk? Som Daniel? Na-ta-ni-el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thalee

Med rett frem mener du Na-ta-ni-el som jeg skrev over? Eller med tydelig TH som i engelsk uttale?

Jeg for min del syns det er ekstremt teit å gi barn her i Norge engelske/amerikanske navn, spesielt dersom uttalen må være engelsk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Jeg har registrert at Nathaniel har blitt et ekstremt populært guttenavn. Hvordan skal dette navnet uttales på norsk? Som Daniel? Na-ta-ni-el?

Det skal uttales med trykk på annen stavelse og med norsk uttale, altså ikke med lespelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med rett frem mener du Na-ta-ni-el som jeg skrev over? Eller med tydelig TH som i engelsk uttale?

Jeg for min del syns det er ekstremt teit å gi barn her i Norge engelske/amerikanske navn, spesielt dersom uttalen må være engelsk også.

Jeg ville sagt Na-ta-ni-el. Synes navnet var fint jeg, det gaar jo fint an aa uttale paa norsk ogsaa. Det er jo veldig mange navn som er vanlig aa bruke i Norge som ikke er typisk norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...