Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tutta_*
Skrevet

I påsken ble det slutt mellom meg og kjæresten min. Bruddet skyldest ikke forandringer i følelsene eller at noen hadde gjort noe galt. Mer at begge var under enormt press på jobben, sykdom og tidskrevende hobbyer på hver sin kant. Ble liksom en avstand i mellom oss, og begge synes det var greit å gå hvert til sitt, selv om ingen klarte å si at avgjørelsen var endelig.

Så har vi sett hverandre ca en gang i uken, og ting har igjen vært supert. Alle følelsene har blomstret opp, og vi prater sammen, tar på hverandre og alt er sånn det burde vært. Så jeg tok en prat med han og fortalte hva jeg følte, greier ikke å være i ett "uforpliktende" forhold med han. Og lurte på om vi skulle prøve igjen. Han var mer usikker. Vi er veldig forskjellige som personer, jeg er åpen, impusliv og prater om følelser. Han er lukket, treg og har vanskelig for å prate om følelser.

Han mener om vi skal prøve igjen så må vi være "sikre" på at det blir oss. Og han mener at måten han kan finne ut av det på er at vi ikke har kontakt på en stund. Jeg synes det er helt merklig, føler at om vi ikke er sammen så kommer vi til å glemme hverandre ikke ville ha hverandre.....

Vi har jo som sagt sett hverandre jevnlig siden bruddet, og jeg har masse følelser for han. Men greier ikke å ikke vite hvor jeg står heller. Men tenker at om han ikke vet omm han vil når vi har hatt det bra sammen, hvordan skal han finne ut det når vi ikke ser hverandre? Kan folk virkelig virke så forskjellig, altså at han ved å ikke se meg kan skjønne at han vil ha meg? Virker så merklig spør du meg.

Føler at fra min side, om jeg greier å gi han tid og avstand, så er det fordi jeg greier å legge lokk på følelsene mine og skyve han vekk. Og hva skjer da om han plutslig står der og vil ha meg? Og hvor lang tid bruker man egentlig på å finne ut sånt? Sov hos han fra fredag til lørdag og har ikke hatt kontakt med han siden. Har heller ikke hatt behov for det på en måte, og begynner å være redd for at det kan bli for sent, om dere skjønner hva jeg mener.

På en måte så føler jeg at han kommer til å komme tilbake til meg, at alt det vi har hatt og det jeg vet han føler gjør at han vil igjen. Mulig jeg bare er innbilsk og naiv, men er både ting han sier når vi er sammen og som han gjør som tilsier det. I tillegg møtte jeg bestekompisen hans på byen i helgen og han sa jeg ikke måtte gi opp, men greie å gi han tid....

Men jeg vet ikke jeg, er ikke det å si at man trenger tid bare bullshit egentlig??? Eller er det bare fordi jeg er så motsatt i min tankegang og oppførsel jeg er så negativ?

*Inspill, trøst og råd mottas med takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er nok redd for å gå en runde til, og at det blir enda et brudd.

Når man først bryter, så skjer det uansett noe mellom partene, og det å finne sammen igjen like etter bruddet kan være vanskelig.

En er redd for å involvere seg for mye, i tilfelle det ender i brudd igjen. En er usikker på partnerens følelser, for hvordan kan h*n elske meg når h*n kunne bryte med meg så lett? Hvis h*n elsker meg, hvorfor kjempet h*n ikke mer da? Og hvis jeg elsker, hvorfor kjempet ikke jeg mer?

Dette er tanker som gjerne dukker opp, spesielt når en bryter av grunner som dere hadde.

Skal en finne sammen igjen, bør en ihvertfall snakke om disse tingene først, få dem ut av verden slik at de ikke blir liggende og gnage.

En må stole på hverandres følelser igjen hvis en skal ha en sjans til å lykkes med runde nr 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...