Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Hei! Har kjøpt rens, krem og ylang ylang oljen av en selger på ebay. Jeg tittet under de for å sjekke om det var noen holdbarhetsdato. Hva jeg finner er en Q etterfulgt av to tall som jeg tolker som månede, år og tre tilfeldige siffer. Stemmer det at disse to tallene angir holdbarhetsdato? Krem: Q09 10 xxx - Flott Rens: Q09 08 xxx - Skeptisk... Ylang: Q02 02 xxx - Greit å vite før jeg eventuelt kontakter selgeren og kjefter og smeller Takker til alle som kan bidra!
Gjest Cathena Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Hei! Jeg satt p tenkte på at produkter pleier å holde seg ganske lenge så lenge de ikke er åpnet. For den eneste merkinga jeg kan se på produkter nå, er den trekanten med mnd.! Om det til dømes står 12, så betyr det at holdbarheten er 12 mnd., ETTER den er åpnet.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Jo det står slike symboler på kremen og rensen i alle fall. 12 måneder etter åpning. Men holdbarhetsdato er vel noe annet. De 12 månedene gjelder vel kun om det er over et år igjen til produktet faktisk går ut på dato. Nå regner jeg med at produktene sikkert som regel holder fint i flere måneder etter utløpsdatoen, men om det er slik at ylang ylang oljen gikk ut på dato for over SEKS år siden så er det drøyt! I og med at tallene stemmer med måneder, og år (altså mindre enn 13, og 0x something) så virker det for meg sannsynlig at det er holdbarhetsdatoen, men jeg vet ikke så derfor lurer jeg på om noen kan bekrefte/avkrefte mine antagelser Takk for at du tok deg tid til å svare i alle fall
Gjest Cathena Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Hm...! det var veldig rart det der. Nå har jeg gått igjennom nesten alle hudpleie produkter på jobben, òg de har ikke noe sånt merking...!
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Oida, det var da ikke meningen å pålegge deg så mye jobb Blir jo nesten litt rørt for at noen gidder, for et lite spm. på et nettforum. Så tusen takk!
Gjest Cathena Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Hehe, nei! Men, jeg ble så ivrig. Når jeg jobber i et parfymeri, så lurer jo virkelig jeg ògså! Men, som vi sier. Så lenge det ikke lukter rart, eller har en rar farge så funker det like fint som om det var nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå