Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 ok, nå har det seg slik at min kjære skulle overføre lånte penger til meg i går. Jeg skrev ned kontonummeret, og han overførte..Håper jeg. For idag når jeg ser på lappen så kan det se ut som om at et tall kunne ha blitt forvekslet med et annet, og da kommer jo ikke pengene til meg men til noen andre heldige her i landet. Hva kan man gjøre hvis det er tilfellet?. Har ringt kontofon, men er ikke kommet penger enda..Er det mulig å få pengene tilbake, eller er alt tapt?
fløtepia Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Hvis dere har forskjellige banker så kan det ta et par dager før pengene kommer inn. Hva med å spørre din kjære om hvilket kontonummer han brugte? Hvis han ikke vet så kan han sjekke nettbanken's siste transaksjoner og der står kontonummeret. Skulle han være så uheldig å ha brugt feil kontonummer, så kan han gå i banken og gi beskjed om dette, og da vil de trekke pengene tilbake. Tror jeg i alle fall! det har hendt meg at jeg plutselig hadde flere tusen på kontoen som jeg ikke ante hvor kom i fra, og dagen etter var de borte :gråte: så er sikker noe slikt som har hendt =P
Alison Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Ble pengene overført via nettbank i går så skal du ha fått pengene på kontoen nå. Hvis ikke må du få din kjære til å finne ut hvilket kontonummer han faktisk har overført til. Har det blitt gjort en feil så er dere forhåpentlligvis så heldige at det kontonummeret som er brukt faktisk ikke eksisterer. Da skal i tilfelle pengene komme tilbake på kontoen til avsender. Skulle pengene ha kommet inn på konto til feil person så må dere i hovedsak ta kontak med eier av den kontoen og kreve pengene tilbake.
Gjest Gjest TS Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 phu, pengene er inne på min konto nå..han hadde ikke lest feil, heldigvis:)..men er fort gjort i grunn..
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 men er fort gjort i grunn.. Kontoer man overfører til (som en kjæreste sin) legger man jo inn kontooverskikten, så man bare kan velge denne kontoen senere og slipper å taste inn nummeret. Da er man trygg.
mettemarit_ikke Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Men man bør skrive både navn og kontonummer, da er man sikret, ikke noe kan gå feil da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå