Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dere som koker og damper ute om vinteren, hva har dere på dere?

Synes dette er så rart og interessant, hvordan forskjellige kropper takler forskjellige temperaturer så utrolig forskjellig :)

Det er et helvette å finne rett type klær. Jeg bruker tynnere jakker og mindre under når det ikke er alt for kaldt. Dvs opp til -10C

For du må jo ha noe på deg i minus 15 .Men ei boblejakke blir for varmt når den ikke kan lukkes opp "overalt".

Da bruker jeg t-shorte og skjerf samt har jakken åpen i front.Men skulle gjerne hatt en jakke som hadde luftemuligheter i ryggen også. Blir så varm

Min boblejakke har lufteluker under armene.Men skulle ønske jeg hadde to-veis glidelås i front.Slik at jeg kunne lukke igjen over brystene,men ha resten åpen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Det går greit om dagen, men ikke om natta. Sliter med å sove når det er veldig varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Våknet i dag og trodde jeg hadde fått en kraftig influensa eller noe. Brukte noen søvndrukne sekunder på å kjenne igjen symptomene: Bakerovnshete på soverommet! Hvordan skal jeg holde ut helt fra mai og frem til høsten? :grine:

Anonym poster: 2dd7cb84d6392ff31044c7151d4da37f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indra

Våknet i dag og trodde jeg hadde fått en kraftig influensa eller noe. Brukte noen søvndrukne sekunder på å kjenne igjen symptomene: Bakerovnshete på soverommet! Hvordan skal jeg holde ut helt fra mai og frem til høsten? :grine:

Kjøpe sommerdyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjøpe sommerdyne?

Dyne i 28 grader? :sjokkert:

Aircondition er vel det eneste som hjelper, problemet er da at man blir slått i bakken av varmen når man forlater huset.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indra

Dyne i 28 grader? :sjokkert:

Aircondition er vel det eneste som hjelper, problemet er da at man blir slått i bakken av varmen når man forlater huset.

Tynn sommerdyne, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme er så deilig. Husker da jeg var i Thailand, ca 50 varmegrader. Jogget på stranden, og kjølte meg ned i havet underveis med en stor vannflaske.

Varme er det beste som fins. Ingenting er bedre. Det er noe galt med deg TS ^^

hehe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Varme er så deilig. Husker da jeg var i Thailand, ca 50 varmegrader. Jogget på stranden, og kjølte meg ned i havet underveis med en stor vannflaske.

Varme er det beste som fins. Ingenting er bedre. Det er noe galt med deg TS ^^

hehe

Da er vi mange det er noe galt med i denne tråden. Og du har jo sannsynligvis rett, siden "alle" elsker varme så må det være et gen vi andre mangler eller noe. Skulle bare ønske vi kunne kureres. Dog ikke i så stor grad at vi ble sittende og fryse hele vinteren som dere normale. :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi lov til å spise is. Er sååå varmt her (Bergen) at jeg holder på å krepere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herre min hatt, like varmt i Oslo som i Istanbul. Og i morgen skal det bli verre :sjokkert:

MEN, i neste uke skal det visstnok bli vesentlig kjøligere igjen. 9-10 grader neste helg! :danse:

(Jeg tror det riktignok ikke før jeg kjenner det).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si noe for tidlig, men jeg var faktisk på tur i dag og syntes det var herlig ute. Ikke når jeg sto i stekende solskinn, men når jeg var litt i skygge og kjente den avkjølende brisen. Jeg hadde tenkt å gå langtur, men hunden la inn årene før meg, så vi gikk hjem igjen - fikk sjokk da jeg så at det var 24 grader ute! Har ikke opplevd at jeg synes det var behagelig ute når det var så varmt før. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skal ikke si noe for tidlig, men jeg var faktisk på tur i dag og syntes det var herlig ute. Ikke når jeg sto i stekende solskinn, men når jeg var litt i skygge og kjente den avkjølende brisen. Jeg hadde tenkt å gå langtur, men hunden la inn årene før meg, så vi gikk hjem igjen - fikk sjokk da jeg så at det var 24 grader ute! Har ikke opplevd at jeg synes det var behagelig ute når det var så varmt før. :P

Det har ikke jeg opplevd heller :P

Jeg reagerte faktisk tvert imot på at det var så varmt at selv ikke vinden svaler. Siden den også er glovarm :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Deilig ute nå, 23 grader.

Er jo ikke mer enn vanlig innetemperatur, så jeg skjønner ikke at noen synes det er sååååååååååå fryktelig varmt.

Men håper ikke det blir mer, da sliter jeg. Har dårlige kjølemuligheter i leiligheten min. Vifte gjør lite annet enn å bråke.

Anonym poster: 72771ced8896aec787f9cf4d0203b504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg det er en del som misforstår her: dette er tråden kun for dem som sliter med varmen.

Vi vet om at det kan kjøpes sommerdyner og at vi kan gå lettere kledd m.m. - det er ikke der problemet ligger.

Vi liker rett og slett ikke varmen, slik mange andre gjør. Personlig misliker jeg den sterkt. Dette er tråden (vårt eneste fristed) som vi kan få si akkurat det som ligger på vårt hjerte i, dag ut og dag inn, uten av den andre siden av befolkningen skal "lære oss" å sette pris på det vi ikke liker.

I ganske mange uker fremover nå, må vi bare holde ut det "de andre" så gjerne vil ha...og vi kan ikke si noe der ute i samfunnet heller, for det liker de solhungrige ikke. Greit vi er forskjellige,- la det bli med det.

Kanskje folk som liker varme kan lage sin egen tråd som de kan hylle sånne temperaturer i, og la oss få ha sytetråden vår i fred?

I dag har jeg vært sjåfør, kjørt lengre enn langt og ventet i bil, mens resten skulle på shopping i stort senter + tilliggende herligheter. Jeg satt i gjennomtrekk og kjente hvordan kvalmen begynte å bre seg i min kropp. Ikke en skygge å se i mils omkrets, og jeg visste ikke når de andre kom tilbake, så jeg kunne ikke kjøle meg ned med kjøretur heller.

Det er bare å resignert konstatere at "varme-hel**te" er i gang igjen.

Skygge, vifter, isbiter og våte håndklær, here i come. :(

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om min varmetoleranse i dag bare er forbigående, jeg frykter egentlig det. Jeg har aldri vært spesielt glad i varme. Men i år er jeg nesten mer bekymret for hunden. Har en hund med pels som storkoser seg i snø som er høyere enn ham når det er 12 blå ute - og i dag slet han virkelig. Han la seg ned midt på veien for å kjøle seg ned, og som jeg nevnte så endte det bare med at vi gikk hjem igjen, jeg så det var for varmt for ham.

Så blir spent å se hvordan det vil gå med oss to fremover i sommer. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hunden min går bare korte turer i denne varmen. Om kvelden kan vi gå litt lengre. Han har det ikke bra når vi er ute og går, men med en gang vi kommer hjem skal han bare ligge ute i hagen og sole seg. Men det får han ikke lov til

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle gå ned til butkken istad (tar ca 15 min hver vei) og jeg trodde jeg skulle renne vekk!

Kom svett og fæl hjem. Føltes ut som jeg hadde 40 i feber eller noe. Har fått kjølt meg ned litt nå heldigvis.

Jeg har ligget syk i flere dager og ante ikke at var så varmt. Herregud.

Anonym poster: ac71d4ba74279b48054c7f33fcfa1f35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...