Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Frysepinnene kan i hvert fall reise til varmere strøk, for oss varmehatere er det vanskeligere. Husker jeg reiste på sommerferie til Røros en gang, for der skal det i hvert fall være kjølig. Fint er det der, men tror du ikke det var 29 varmegrader da jeg kom dit? Og selvsagt ikke aircondition på hotellet, for hva skal de med det der, liksom? :P

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, bestem dere! Nå var jeg allerede i gang med å øete etter hytter utenfor Bergen til neste sommer...

Anonymous poster hash: 56083...38e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (På 13.7.2013 den 19.57):

Eh nei, Bergen har hatt en grusom sommer. Varmt og fuktig

Stemmer på ingen måte. Med unntak av pinsehelgen (som var fin i hele landet) har det vært kaldt og mye vind. I starten av mai hadde vi til og med snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det litt på samme måte, jeg elsker sol, sommer, og alt som henger med, men noen ganger blir det så varmt, og når det ("endelig") regner, så kjenner jeg at jeg føler meg litt lettere i kroppen. MEN selvom sol og varme kan bli litt mye, så er det sunt være litt ute i sola, d- vitaminer og sollys er ikke noe vi nordmenn er bortskjemte på.

Så har noen tips som gjør at jeg hvertfall nyter sommermånedene til tross for varme:

1.) Ha det kaldt hjemme, kjøp eventuelt en vifte og sørg for at det er kjølig og frisk luft når du sover og evt tar en pause fra sola.

2.) Drikk masse vann, mer enn du pleier, kroppen svetter hele tiden, så her er det bare å fylle på. Vannet hjelper med å kjøle ned kroppen innenifra.

3.) Facemist eller vannspray er supersmart, finnes mange varianter gjerne med syrlige og friske dufter, som skal virke kjølende, ha en i veska og spray i annsiktet og nakken med en gang du føler deg litt varm i toppen.

4.) Vær i nærheten av vann og sørg for å ta deg en frisk dukkert i ny og ne

5.) Pass på ben og føtter. Disse kan bli tunge og hovne i varmen, det er slitsomt. Det finnes masse hjelp mot dette i form av kremer, urte-te etc, men prøv å la de hvile, masser de hver morgen og kveld, og plei dem godt, sørg for at de får kjøle seg av de også innimellom.

6.) trekk i skyggen når det blir varmt.

Anonymous poster hash: 7c802...f5b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du definerer varmt som noe annet enn meg da. Alt over 20 grader og full sol er forferdelig for meg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke så forskjellig definisjon enn deg. Temperaturene i Bergen har generelt vært lave i forhold til sør/østlandet (selv på dager med sol), bortsett fra nevnte pinse. Alt man har snakket om i lunchen på jobb er det dårlige været og at folk gleder seg til sydenturer etc ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Vaffel skrev (På 13.7.2013 den 21.54):

Alt man har snakket om i lunchen på jobb er det dårlige været og at folk gleder seg til sydenturer etc ;)

Det er alt de snakker om i Oslo også, uansett hvor varmt det blir. Folk sitter seriøst her i 25 varmegrader og gleder seg til de skal til Tyrkia, for der er det 40. Mens jeg sitter og damper bort og teller dagene til den første snøen faller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting i verden kunne fått meg til å dra på ferie til "varmere breddegrader" i dette livet. Jeg skal aldri utsette meg for slik en grusom prøvelse.

Jeg skal starte en kjølig stat i staten og emigrere med trosfeller dit. :glare:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2013 den 22.07):

Det er alt de snakker om i Oslo også, uansett hvor varmt det blir. Folk sitter seriøst her i 25 varmegrader og gleder seg til de skal til Tyrkia, for der er det 40. Mens jeg sitter og damper bort og teller dagene til den første snøen faller.

Skulle til å skrive at gresset alltid er grønnere på den andre siden av gjerdet, men i dette tilfellet er det nok mer brunsvidd i sydenvarmen :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner hvor lei jeg er varmen, når jeg i dag presis klokka 12.00 tenkte: Jesss, nå er vi halveis gjennom juli! :fnise:

Om nøyaktig fire måneder skal jeg på årets første julemarked. Virker ganske fjernt akkurat nå, men...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Idag har det vært 27 grader :sjokkert: Jeg elsker sommer og sol, men idag har det vært forferdelig varmt. Jeg holder på å renne vekk nå. Hjeleps meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Sunshine23 skrev (På 17.7.2013 den 18.43):

Idag har det vært 27 grader :sjokkert: Jeg elsker sommer og sol, men idag har det vært forferdelig varmt. Jeg holder på å renne vekk nå. Hjeleps meg.

Det skal visst være sånn i lang tid fremover. For et par dager siden viste langtidsvarslet 19-20 grader, nå er det plutselig 26-27 :vetikke:

Jeg blir i hvert fall grinete hvis noen når denne varmen en gang gir seg, begynner på igjen om hvor kaldt og mye regn det har vært i sommer. :jolie:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten litt lyst til å omplassere dyra et par måneder på sommertid. Orker ikke å være ute, eller gjøre noe som helst.

Jeg satser på å flytte til Island en eller annen gang i løpet av livet. Så kjølig og deilig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg leste nyheten om at "Nå kommer varmen!" vurderte jeg helt seriøst å ta livet av meg. Jeg takler det ikke!!!!!!!!! Jeg må bare flytte til Island eller Svalbard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå er det halv pris på aircondition på SmartClub !

Vi elsker vår. Stikker slangen med varmluft ut av vinduet og vips er det 16 grader i det store sovrommet på 15 minutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mååå bare blåse ut litt..:

Det er så vaaaaarmt. :sur: Og ifølge værvarselet bare fortsetter og fortsetter det. :grine::sukk:

:sno::strix::kalle:

Takk for oppmerksomheten og denne tråden. ;)

Endret av fjærestein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.7.2013 den 20.01):

Da jeg leste nyheten om at "Nå kommer varmen!" vurderte jeg helt seriøst å ta livet av meg. Jeg takler det ikke!!!!!!!!! Jeg må bare flytte til Island eller Svalbard!

Nå har Dagbladet byttet ut nå kommer varmen, med nå kommer heten! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...