Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:tristbla: for en tid tilbake ble jeg lærling som omsorgsarbeider, jeg hadde fortiden ingen kjæreste, å når tilbudet om å få reise til Spania å arbeide der i 4 mnd, kom i mine hender slo jeg til, jeg så på meg selv som kjempe heldig, men det var jo et halvt år til, så jeg så ikke det på noen hindring i å få nye guttevenner...

nå når jeg sitter her i dag, tenker at det bare er 3 mnd til jeg reiser, er livet mitt snudd på hodet, jeg har fått en fantastisk kjæreste, å om jeg kunne, ville jeg sagt nei til å reise nå, men ingen vei tilbake, billetten ligger i lommeboka, alt er betalt, å tiden går..

skjønner ikke hvordan jeg skal klare fire mnd uten min kjære når jeg nesten ikke kan være uten han i 1 natt en gang..

er det noen som har erfaring fra noe liggnende ?

det høres kanskje tåpelig ut , men jeg har skikkelige problemer når han går fra meg, har begynt å tenke at p-pillene jeg går på kan ha litt med saken å gjøre, for jeg kan ikke huske jeg var sånn før jeg begynte på dem.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
det høres kanskje tåpelig ut , men jeg har skikkelige problemer når han går fra meg, har begynt å tenke at p-pillene jeg går på kan ha litt med saken å gjøre, for jeg kan ikke huske jeg var sånn før jeg begynte på dem.

Det kan godt tenkes. P-piller ol er beryktet for å utløse ulike ting.

Hva med å slutte på de nå, og så får du 7 måneder "pillefri"? For det å eventuelt vente med å slutte på de til du reiser (for da har du, forhåpentligvis ;), ikke bruk for de på en stund. Med mindre det er medisinske årsaker da) er litt risikabelt. I "verste fall" kan du få en ordentlig opptur, uten å vite om det er reisen eller pilleslutten som er grunnen.

Gjest Gjest
Skrevet

Har du ingen kollegaer du kan bytte med da som heller vil reise?:)

Skrevet
Det kan godt tenkes. P-piller ol er beryktet for å utløse ulike ting.

Hva med å slutte på de nå, og så får du 7 måneder "pillefri"? For det å eventuelt vente med å slutte på de til du reiser (for da har du, forhåpentligvis ;), ikke bruk for de på en stund. Med mindre det er medisinske årsaker da) er litt risikabelt. I "verste fall" kan du få en ordentlig opptur, uten å vite om det er reisen eller pilleslutten som er grunnen.

det hørtes lurt ut, skal til legen i dag for å høre om andre eventuelle prevansjons midler.

har forhørt meg litt om implanon, de er visstnok hormonfrie :)

(men du har helt rett i at jeg ikke trenger p-piller når jeg er bortreist ;):) :)

Skrevet

Det er snakk om 4 mnd, ikke en evighet! Hvis dere er virkelig glade i hverandre, så vil det at du reiser bort gjøre forholdet sterkere.

Dette er jo noe du har hatt virkelig lysst til å gjøre, ikke la dine drømmer gå i glemmeboka fordi du er nyforelsket å har truffet en gutt.

Skrevet
Har du ingen kollegaer du kan bytte med da som heller vil reise?:)

merkelig nok er det ikke mange, men jeg vet om ei som gjerne skulle reist..

men før jeg ble sammen med kjæresten min var dette min store drøm !

så burde jeg ikke gjør det for meg selv ?

:sjenert:

Skrevet

Hei, jeg har vært i et avstandsforhold i 2 år nå, vi har sett hverandre ca 1 gang i mnd, noen ganger mindre. Det er vanskelig, men det går.. det er 9 timers reisetid imellom oss, og det koster ca 600:- hver vei. Heldigvis har vi akkurat flyttet sammen nå.

Om dere bestemmer dere for det burde dere også klare litt avstand.Har han feks. mulighet til å komme på besøk etter en stund? Om man har mulighet til å bruke msn, bruker skype eller liknende, kan det bli litt lettere.

Du sier du har skikkelige problemer når han går fra deg, det er det kanskje lurt å jobbe litt med =) Man kan jo ikke alltid være sammen. Hvis du har mulighet til å slutte på p-pillen en stund er det sikkert lurt, de kan gjøre deg ekstra emosjonell.

Lykke til =)

Skrevet
Det er snakk om 4 mnd, ikke en evighet! Hvis dere er virkelig glade i hverandre, så vil det at du reiser bort gjøre forholdet sterkere.

Dette er jo noe du har hatt virkelig lysst til å gjøre, ikke la dine drømmer gå i glemmeboka fordi du er nyforelsket å har truffet en gutt.

Jeg er enig, helt enig !

men 4 mnd, 120 netter, :O

det er en evighet i mine øyne ihvertfall.. :s

Gjest Gjest
Skrevet
det hørtes lurt ut, skal til legen i dag for å høre om andre eventuelle prevansjons midler.

har forhørt meg litt om implanon, de er visstnok hormonfrie :)

(men du har helt rett i at jeg ikke trenger p-piller når jeg er bortreist ;):) :)

Implanon er ikke hormonfri nei.

Det som er av hormonfritt er *trekker pusten*: Spiral (kobbertypen), kondom, femidon, pessar, femcap, fertility awareness method (kan være vanskelig å få ordentlig til rett etter pilleslutt), avbrutt samleie, sterilisering, sæddrepende midler. Phu, lang setning, men tror jeg har husket alt :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

4 måneder går kjempefort! Om kjæresten din har nett hjemme kan dere snakkes over internett (f.eks skype) hele tiden, helt gratis! Det hjalp skikkelig når jeg var borte fra min så lenge. Han kan jo sikkert komme på besøk en tur også! Eller kanskje du får langfri så du kan reise hjem?

Om du ikke reiser kommer du nok til å angre skikkelig når du ikke er like nyforelsket lenger..

Skrevet

Bestem deg for en ting, og om du angrer, ja, da vet du hva du vil :)

Det her er sikkert en ting du aldri får tilbud om igjen (hmm?) og kjæresten din er der om det er ment til å vare :)

Skrevet

Om du ikke reiser er det nok en mulighet for at du kommer til å angre når forholdet har "lagt" seg litt. Nå er du jo nyforelsket, og fire mnd. fra hverandre virker helt umulig. Det er jo slik det skal være, så nyt det! ;)

Og som Lille Lea sier, om dere er meant to be, så er han der når du kommer tilbake.. :)

Skrevet
Hei, jeg har vært i et avstandsforhold i 2 år nå, vi har sett hverandre ca 1 gang i mnd, noen ganger mindre. Det er vanskelig, men det går.. det er 9 timers reisetid imellom oss, og det koster ca 600:- hver vei. Heldigvis har vi akkurat flyttet sammen nå.

Om dere bestemmer dere for det burde dere også klare litt avstand.Har han feks. mulighet til å komme på besøk etter en stund? Om man har mulighet til å bruke msn, bruker skype eller liknende, kan det bli litt lettere.

Du sier du har skikkelige problemer når han går fra deg, det er det kanskje lurt å jobbe litt med =) Man kan jo ikke alltid være sammen. Hvis du har mulighet til å slutte på p-pillen en stund er det sikkert lurt, de kan gjøre deg ekstra emosjonell.

Lykke til =)

Først må jeg bare si at det beundrer jeg dere for, å selvfølgelig gratulerer, gleder meg til vi også skal flytte sammen, planlegger å gjør det om alt fortsatt er som det skal når jeg kommer tilbake i desember...

vi prøver så godt vi kan med å forbrede oss til jeg skal reise, men merkelig nok ender det allti med at han kommer til meg på kvelden/ natta etter at jeg har tryglet å bedt om de.. :)

kan ikke la vær..

men det er nok ikke noen annen utvei enn å snakke på nett i 4 mnd,

ser så utroli mye fram til å kunne holde rundt han igjen <3

Skrevet
Om du ikke reiser er det nok en mulighet for at du kommer til å angre når forholdet har "lagt" seg litt. Nå er du jo nyforelsket, og fire mnd. fra hverandre virker helt umulig. Det er jo slik det skal være, så nyt det! ;)

Og som Lille Lea sier, om dere er meant to be, så er han der når du kommer tilbake.. :)

ja, men da må vi jo bare klare det, for ment to be, det er oss :) <3

Skrevet
Bestem deg for en ting, og om du angrer, ja, da vet du hva du vil :)

Det her er sikkert en ting du aldri får tilbud om igjen (hmm?) og kjæresten din er der om det er ment til å vare :)

Ja, satser på at han er her når jeg er tilbake,,

vi er begge våre første "ordentelige" kjæreste..

samme tilbud kommer nok aldri til meg igjen ihvertfal.

Åh. må nok bare hoppe i det å ikke se tilbake før om 4 mnd.. ,

men det er jo sikkert fint å savne hverandre også... ? :trist:

Skrevet

Jeg ville dratt til Spania. Vet det høres grusomt ut, men med e-mail, skype og brev tror jeg forholdet overlever hvis det er ment to be..

Husker kvelden før kjæresten min dro i militæret for første gang, gråt som en foss da, men nå, to år senere tror jeg den avstanden bare gjorde at vi kom sterkere ut av det. Dere overlever fire måneder, og dette er en mulighet som kanskje bare kommer til deg en gang.

Lykke til med valget :)

Gjest Chrissy82
Skrevet

Jeg synes du burde reise.. Du bestilte dette før du møtte kjæresten din og hvis det er noe du har drømt om å gjøre, så synes jeg ikke skulle la den sjansen gå fra deg. Hvis dere virkelig er glad i hverandre, så kommer dere nok til å klare 4 mnd uten hverandre. Bare være flinke til å holde kontakten!

Gjest Gjest
Skrevet

Kan ikke han besøke deg der nede da, sånn midtveis cirka? Hvis han sparer ferien sin til da, så er det jo bare to måneder uten hverandre før og etter besøket hans. Kanskje mer overkommelig tanke?

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Skrevet
Jeg synes du burde reise.. Du bestilte dette før du møtte kjæresten din og hvis det er noe du har drømt om å gjøre, så synes jeg ikke skulle la den sjansen gå fra deg. Hvis dere virkelig er glad i hverandre, så kommer dere nok til å klare 4 mnd uten hverandre. Bare være flinke til å holde kontakten!

Ja, vi har snakket om det at han skal komme på besøk, men sjefen hans er virkelig utilregnelig så vi må nok bare se hvordan ting er når jeg reiser..

tenker han kommer ned 7 dager ca, for før jeg reiser skal vi ned til kroatia med en vennegjeng, så da går det 4 uker med ferie, 1 uke igjen.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...