Gå til innhold

Jeans som lukter surt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en jeans som har begynt å lukte surt. jeg henger den alltid opp rett etter vask og drar den i form og henger den slik at den skal tørke raskt. Men likevel har det satt seg sur lukt i den. det rare er at det er bare i den buksa, selv om jeg alltid vasker den sammen med andre klær.

Men den sitter perfekt, så jeg vil redde den. Hvordan kan jeg bli kvitt lukta? Vaskelappen sier at den skal vaskes på 40 grader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eddik i skyllevannet kan hjelpe.

Gjest Lacuna
Skrevet

Har den nylig begynt å lukte surt? Eddik kan hjelpe, og i tillegg ville jeg forsøkt å tørke den i friskluft. Jeg har en jeans som bortimot er utslitt, og som fortsatt lukter like kjemisk som da den var ny, så det er tydeligvis ikke alltid det hjelper med noe som helst.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mye eddik? Kan jeg eventuelt legge den i eddikvann før jeg vasker den sammen med andre klær?

Den begynte å lukte surt for noen vasker siden. Den luktet ikke slik i begynnelsen. Jeg skal forsøke å henge den ut også, om det ikke regner.

Skrevet

Ja du kan legge den i bløt i eddik før du vasker den - la den ligge over natten f.eks.

Skrevet

Har hatt samme problem med jeansene til gubben (bare hans selv om mine ble vasket sammen med dem...). Spesielt var det ille en periode vi tilbrakte i USA. Det hjalp å komme hjem og kunne vaske dem en gang på 60 grader - dongeri tåler det som oftest i ny og ne. Så buksene hans vasker jeg vanligvis på 40 men en gang i mellom vasker jeg dem på 60 og da holder lukten seg borte.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk til dere som svarte!

Jeg la dem først i bløt i går, en halv dag og vasket dem på 40 grader, sentrifugerte dem på 1400 og hengte dem opp ute. Jeg kjente ingen lukt i dag. :) Nå sliter jeg med allergi for tiden, så luktesansen er ikke helt på topp.

Dere som bruker eddik i skyllevannet: Hvor mye skal man bruke? Og av hvilken eddik?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...