Gjest Gjest_eva_* Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Hva sier loven om utleie til søsken? Må man betale skatt av de leiepengene?
Gjest Gjest_eva_* Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 I teorien, ja, i praksis, nei. Hmm, hva betyr det?
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Leieinntektene er skattepliktige på vanlig måte. Familieforhold betyr lite. Jeg kunne ikke latt mine barn bo gratis i mitt hus. Da måtte det ha blitt stipulert en leieinntekt som jeg måtte skatte av og muligens de måtte ta som inntekt.
Gjest Gjest_gina_* Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Leieinntektene er skattepliktige på vanlig måte. Familieforhold betyr lite. Jeg kunne ikke latt mine barn bo gratis i mitt hus. Da måtte det ha blitt stipulert en leieinntekt som jeg måtte skatte av og muligens de måtte ta som inntekt. Herregud for et system. Snart får vi ikke tørket ræva før vi har fått lov av Stoltenberg.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Herregud for et system. Snart får vi ikke tørket ræva før vi har fått lov av Stoltenberg. Hæ? Det kalles innteksskatt Og det er selvfølgelig skattepliktig uansett hvem man får det fra. Dersom det ble gjort forskjell på om man fikk pengene fra familie eller ei, ville det jo bli veldig lønnsomt å jobbe for egen familie f.eks I praksis er det vel neppe noen som oppdager det om du sniker deg unna, men lovlig blir det ikke likevel
mettemarit_ikke Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Du må betale skatt like fullt om det er slektninger eller ikke. Det er andre ting som avgjør om du slipper skatt eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå