Sofia1 Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Vi er nyforlovet og reiser snart på ferie til Tyrkia (Alanya). Tenker å se etter forlovelsesringer der.. noen som har erfaring med slikt?
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Vi kjøpte våre gifteringer i tyrkia. Det er mange skikkelige gullsmeder der og det er ingenting i veien med å kjøpe ringer der. Når vi hadde ringene til inngravering senere fikk vi også bekreftet at de var akkurat som de skulle. Vi får faktisk enda julekort av gullsmeden hvor han kjøpte ringene vi, 4 år etter.
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Hva koster det der da? For to sånne enkle, tynne vanlige ringer? Er det mye billigere? Fattige studenter her vettu ;p
MiAmore83 Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Hva koster det der da? For to sånne enkle, tynne vanlige ringer? Er det mye billigere? Fattige studenter her vettu ;p Du får kjempebillig gull i tyrkia. Og hvis dere tenker på den enkle sorten med helt glatte ringer og avrundede i kanten tipper jeg dere går smilenende med hver deres ring fra en gullbutikk for rundt 1000,- lappen. Kanskje har du også da en liten diamant på din Jeg forlovet meg i tyrkia for 6år siden, vi hadde spesialdesignede og med diamanter i min, betalte vel 2500,-
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Hva koster det der da? For to sånne enkle, tynne vanlige ringer? Er det mye billigere? Fattige studenter her vettu ;p Hvordan kan dere dra til tyrkia om dere er fattige studenter? Et par forlovelesesringer koster tross alt ikke mer en 3 000 kr her heller da.
Pasha Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 vi kjøpte gifteringene våres der og er veldig fornøyd. Du betaler etter vekten på gullet (og ikke arbeidet som her i norge), så skal dere bare ha glatte og lette ringer koster det ikke mye. Skal du ha diamant hever det naturlignok prisen noe.
Nadir Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Prisene i Norge er for høye. Ringene i Tyrkia, Bulgaria, Romania er billigere enn her.
Lubbe Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Det blir nok en del billigere ja, men da er det lurt å få sjekket at det faktisk er gull, mange steder i utlandet de selger messing som er for gyllet bare... ... Grunnen til at prisene er så høye i Norge er at gullprisen ligger på ca 150kr grammet, og i og med at mye er håndlaget betaler man for både vekten og tiden det tar å lage det (og det er ca. 140kr timen tror jeg)... Mye som selges i utlandet er maskinlaget, og kan derfor selges billigere...
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 "Hvordan kan dere dra til tyrkia om dere er fattige studenter? Et par forlovelesesringer koster tross alt ikke mer en 3 000 kr her heller da." Hvem har sagt at vi betaler den turen?
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Oi, nå fikk jeg nesten litt vondt i magen med tanke på at jeg betalte de første 10000 kr på gifteringene idag, og det er under halvparten av sluttprisen. Lages hos smykkedesigner her i norge og noe forarbeid gjort i tyskland. Har vært en prosess som har vart siden februar der jeg har kommet med innspill og ideer underveis... Kunne jo aldri fått til det hvis jeg skulle ordnet det i tyrkia. Men likevel. Jaja, vi bruker mindre penger på andre ting da, bryllupsfest og sånn.... Gratulerer med forlovelsen
Sofia1 Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2008 Oi, nå fikk jeg nesten litt vondt i magen med tanke på at jeg betalte de første 10000 kr på gifteringene idag, og det er under halvparten av sluttprisen. Lages hos smykkedesigner her i norge og noe forarbeid gjort i tyskland. Har vært en prosess som har vart siden februar der jeg har kommet med innspill og ideer underveis... Kunne jo aldri fått til det hvis jeg skulle ordnet det i tyrkia. Men likevel. Jaja, vi bruker mindre penger på andre ting da, bryllupsfest og sånn.... Gratulerer med forlovelsen takk takk! Nå er vi kommet hjem, med ring på fingern (med diamant i min). Er kjempefornøyd! Var hos en gullsmed som reisebyrået anbefalte. Det er viktig å få med garantibevis, vi har 5 års garanti på ringene.
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 4. august 2008 #12 Skrevet 4. august 2008 takk takk! Nå er vi kommet hjem, med ring på fingern (med diamant i min). Er kjempefornøyd! Var hos en gullsmed som reisebyrået anbefalte. Det er viktig å få med garantibevis, vi har 5 års garanti på ringene. Hva betalte du/dere for begge ringene? Renger med han også fikk seg ring på fingeren, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå