Gjest Studenten Skrevet 9. april 2002 #1 Del Skrevet 9. april 2002 hei hei.. jeg studerer journalistikk og skal skrive en oppgave om dameblader (Det Nye, Mag, Cosmopolitan...) og hvilken rolle de spiller i livet til leserene sine. Jeg vil faa frem at disse bladene ikke bare er underholdnings lesning, men at det faktisk er viktige informasjonskilder.. Er det noen som har noen meninger om dette eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 9. april 2002 #2 Del Skrevet 9. april 2002 jeg stoler hvertfall ALDRI 100% på noe som står i et såkalt dameblad. Har flere ganger sett feilinformasjon bli gitt.De blir lest for underholdning og hvertfall ikke brukt som oppslagsverk.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 9. april 2002 #3 Del Skrevet 9. april 2002 Hmmm. Sånne dameblader blir ofte en kilde til informasjon om alle behov jeg ikke visste jeg hadde før jeg leste om dem i Cosmo. De forsyner meg med prestasjonsangst overfor min kjære fordi jeg plutselig blir oppmerksom på alle lyster og fantasier jeg ikke ante han hadde (eller burde ha); og jeg blir tipset om hvordan jeg skal tilfredsstille han... Husker en genial artikkel jeg leste en gang for mange år siden i KK; om hvordan det var å være kvinnelig lege i Afganistan. DEN artikkelen er noe av det mest spennende, grusomme og fengende jeg har lest noensinne i et blad. Langt mellom godbitene for min del, men så kjøper jeg ikke så mye sånt fordi disse bladene først og fremst fôrer meg med en haug med dårlig selvtillit... _________________ Vibeke 1212[ Dette Innlegg er endret av: Vibeke den 2002-04-09 19:18 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 9. april 2002 #4 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg abbonerer på norske Elle. Til å begynne med fordi KK var for satt, Det Nye var for hipt og mag og Topp var litt for fjortis. Etterhvert så lurer jeg på hvorfor jeg gidder å fortsette. En god del av intervjuene er interessante, og de er godt skrevet. En god del artikler er også interessante. Motesidene er litt alternative, fordi de ofte viser bilder av modeller som egentlig ikke er veldig pene, i klær som er satt sammen på måter som for meg er litt idiotisk. (Dessuten viser de ofte veldig dyre klær, men man kan alltids jakte på de billigere kopiene, så det er ikke noe problem.) Det er til gjengjeld en del artikler som ikke interesserer meg. Evt. de provoserer meg fordi de viser en helt annen verdensoppfatning enn min. Eller dokumenterer at en del damer er litt på jordet. (Gwyneth Paltrow: "Jeg har kjempekomplekser for kroppen min, og det tror jeg alle kvinner har." ) Jeg lurer egentlig på å si opp abbonementet neste gang det skal betales, og heller lese de litt mer seriøse bladene som min kjære drar i hus. ("THe Economist"- seriøs utgave av Newsweek og "Empire"- britisk filmblad). Elle gir meg ikke så mye, egentlig. Jeg overser alle artikler som kan virke negativt på min selvfølelse, men når resten ikke er så interessant lenger, da er det ikke så spennende. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #5 Del Skrevet 9. april 2002 norske elle er jo noe av det mest innholdsløse man kan klare å finne på narvesen. så godt som alle artikler og moteserier er oversatt fra britisk/amerikansk utgave. muligens slått av shape-up som tydeligvis sikter seg inn på det hjernedøde markedet. mag synes jeg er ganske morsomt, til og med kjæresten min leser det. det nye har jeg aldri likt, for mye snørr og tårer, samme treige designen siden 80-tallet, og moteseriene har en tendens til å være skikkelig uproffe. henne synes jeg har blitt bedre med årene, her finner jeg en del å lese, og kk synes jeg er bra. der står det egentlig mye fornuftig, og så kan jeg lære meg å kle meg som mamma. leser noen utenlandske blader, mest britiske, da går det i elle og marie claire. konklusjonen min er at det er vanvittige mengder vås som får komme på trykk. særlig stoff om hudpleie og kosmetikk er ren reklame uten noen informasjonsverdi overhodet, og helsestoffet bør som regel tas med en stor klype salt. når det gjelder shape-up er det til tider helt vanvittig hva de får seg til å påstå, større søppel-blekke skal du lete lenge etter. må bare legge til at jeg har anledning til å lese de fleste av disse bladene gratis på jobb, de eneste jeg bruker penger på er mag, evt. kk eller henne hvis de er forseglet, og de utenlandske enten kjøper jeg eller blar gjennom på narvesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå