Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen var hos et vennepar for noen dager siden, hvor også 2 andre par skulle være. Mannen i det ene paret avlyste imidlertid kort tid før middagen, pga at han hadde en god kompis hvis samboer hadde dumpet, og mannen ville støtte vennen ved å være sammen med han. Da slo det meg at det er lenge siden det har vært brudd i omgangskretsen vår. Da jeg var 20-23 var det en del ungdomskjærester i vennegjengen som gjorde det slutt, siden har det vært stille(er 26). Heller ikke i mannens vennegjeng (som er noen få år eldre enn meg) har det vært noen brudd de siste årene.

Jeg kommenterte dette for de andre som var der, og det ene paret (som er i midten av 30-årene) sa at de opplevde det helt omvendt. Så og si "alle" vennene hadde brutt med partner de siste årene.

Jeg tenkte at dette hadde nok noe med alder å gjøre, og at slike ting går litt i sykluser? Har dere noen tilsvarende erfaringer evt noen tanker om temaet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Venetia
Skrevet

Kan jo være forskjellige ting som skjer i livet til forskjellige tider som kan spille inn ja, men har egentlig aldri tenkt på det før.

Skrevet

Jo, har lagt merke til det samme.

Min teori er at om et par "hangler" og samlivet er i ferd med å gå dukken så er det mange som holder igjen av frykt for hvordan det blir å være alene igjen.

Så plutselig er det noen i omgangskretsen som går fra hverandre, og plutselig så blir det ikke så skummelt å være alene lenger, man har jo en venn eller venninne som også er blitt alene.

eller..

Så er det lettere å tenke: "klarte de det, så klarer jeg det" og endelig tørre å bryte ut av et forhold som ikke er der det burde være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...