Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal igang med ivf nå. Noen som har erfaringer å komme med ? Hvor mange egg satte dere inn ? Var det vellykket ? På første forsøk eller ? Vi har prøvd i 2 år og 7 mnd uten å lykkes, har hatt 3 pergotime-kurer.. Legen sier vi har 50 % sjangse for å lykkes med ivf.

Fortell gjerne hvor mange egg dere klarte å høste inn og hvor mange som ble befruktet også ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, svarer likvel jeg, selv om jeg ikke har forsøkt IVF selv. Men har flere venner som har vært gjennom det.

Føler veldig med deg og skjønner at du ble skuffet da TR kom. Men jeg regner med leger vil se lyst på deres sjanser. Du er jo fortsatt ung.

De jeg kjenner som har gått gjennom IVF har alle vært nesten førti, og da er ikke legene like optimistiske.

De fleste nå får satt inn maks to egg, for at det ikke skal bli firlinger og femlinger.

Det står forresten endel om dette i første kapittel av Gro Nylanders bok På Vei.

Ellers har BarniMagen et eget forum om assistert befruktning

http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/3073

Ønsker deg lykke til!!!! :)

Gjest barelillemeg
Skrevet

Jeg er midt i et forsøk. Hos meg hentet de ut 17 egg, men det er litt i overkant. Nå sitter jeg igjen og er overstimulert og det er bare ubehagelig. 5 egg ble befruktet, og ett ble satt inn igjen. Ingenting på frys.

Legen sa før forsøket at han var ganske sikker på at vi ville lykkes, men vi er ikke like optimistiske selv lenger. Mannens sædkvalitet har rast fra "grei nok, men ikke god nok" til elendig, så nå må vi bare vente og se om det vedvarer.

Imens ruger jeg på en liten celleklump, og håper det blir vår baby...

Gjest Gjest
Skrevet

1. forsøk: 10 egg ut, ett befruktet og satt tilbake. Negativt

2. forsøk: 12 egg ut, 8 befrukted, 5 overlevde natten, 2 satt inn og 3 på frys. Negativt

Fryseforsøk: 2 overlevde opptiningen og ble satt tilbake. Negativt

3. forsøk: 8 egg ut, 5 befrukted, 2 ble satt inn og 2 på frys. TVILLINGER!!

Det opptimale er mellom 8 og 12 egg, da har man litt å "rutte" med og man er heller ikke overstimulert.

Vi fikk høre ved hvert forsøk, at NÅ går det. Det gikk til slutt da.

Nesten 50% av parene som gjennomgår IVF blir gravide. Det er ca 25% sjanse for at det går ved hvert forsøk. (ikke legg dette sammen, for det gjelder for hvert forsøk)

Bare spør hvis det er mer du lurer på.

Lykke til!

Skrevet

Så kjekt å få svar !!!! :) :) krysser fingrene for at det klaffer for dere "barelillemeg" .. Kom innom her å fortell hvordan det går !!

Jeg begynner å tenke litt mer realistisk etterhvert. Hadde store forhåpninger når jeg fikk pergotimekur, men ingen av de 3 kurene virket.. Får bare håpe at vi kan være litt mer heldige med IVF.. :sjenert: Mannen min ønsker seg faktisk tvillinger han :ler: men jeg tviler på at legen setter inn 2 egg på første forsøk.. Vi får jo bare se..

Jeg har lest så utrolig mye på nettet, men det er såååååå mange som sliter og med MANGE ivf forsøk at jeg blir bare lei meg.. Uff :sukk:

Men.... de fleste får det jo til, til slutt :hoppe: Må bare ha godt mot !!

Skrevet (endret)

*abonnere*

Endret av Toblerone
Gjest Gjest
Skrevet

1.førsøk - 4 ut - 3 befrukta - 1 inn - 1 på frys - negativt

Fryseforsøk - Overlevde tining - negativt

2.forsøk - 11 egg ut - 4 befrukta - 1 inn - ingen på frys. Venter nå en liten jente :)

Skrevet

1. forsøk: 27 egg ut - 16 befruktede - 1 egg inn - 15 på frys - negativt

Skrevet
1. forsøk: 27 egg ut - 16 befruktede - 1 egg inn - 15 på frys - negativt

jøss, 27 egg ut !!! det var mye ;) men bra å ha reserver på frys :jepp: Er du i gang igjen nå da? Jeg skal til legen igjen i morgen, blir spennende å se hvor mange egg det ligger an til.

Skrevet

Har nettopp hatt første IVF forsøk. Fikk ut 8 egg - 6 ble befruktet - 2 delte seg riktig - 1 egg inn, ingen på frys. Negativt.

Det var ikke spørsmål om å sette inn 2 egg på første forsøk hos meg. Årsak til dette er at jeg er ung i prøverørsforsøk (32 år)! :)Ved neste forsøk vil jeg høre om jeg kan få inn 2 egg.

Lykke til i morgen!

Skrevet (endret)
jøss, 27 egg ut !!! det var mye ;) men bra å ha reserver på frys :jepp: Er du i gang igjen nå da? Jeg skal til legen igjen i morgen, blir spennende å se hvor mange egg det ligger an til.

Det var mye ja. Men å få mange egg har sin pris å betale, for jeg ble overstimulert og måtte ligge på sykehus nesten én uke. Det var ikke særlig gøy eller behagelig, og når forsøket i tillegg ble negativt så var det ekstra kjipt. Men nå er jeg i grunnen glad til, for med så mange egg på frys så blir det lenge til jeg trenger ordinært forsøk igen. :)

Lykke til i morra! Kom gjerne hit med ei oppdatering når du har vært hos legen!

Endret av Kylling
Gjest Gjest
Skrevet

Ved IVF forsøk er det kvalitet og ikke kvantitet man ønsker. Ofte kan mange egg føre til dårligere kvalitet. For ikke å snakke om overstimulering som Kylling nevnte, det er fryktelig ubehagelig og i verste fall kan man få vann i lungene.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Ble så glad av å lese om gjest litt lenger over som prøvde så mange ganger og til slutt fikk tvillinger! Det kommer helt sikkert til å gå bra for deg ts, jeg heier på deg og mannen din :) Lykke til!

Skrevet
Ved IVF forsøk er det kvalitet og ikke kvantitet man ønsker. Ofte kan mange egg føre til dårligere kvalitet. For ikke å snakke om overstimulering som Kylling nevnte, det er fryktelig ubehagelig og i verste fall kan man få vann i lungene.

Ja det er sant. Får satse på noen av god kvalitet og kanskje nok til et par på frys :) jeg skal oppdatere her i morgen ettermiddag :)

Skrevet
Ble så glad av å lese om gjest litt lenger over som prøvde så mange ganger og til slutt fikk tvillinger! Det kommer helt sikkert til å gå bra for deg ts, jeg heier på deg og mannen din :) Lykke til!

Takk for det lucy :klem:

Skrevet

1. forsøk - 6 egg ut, 5 befruktet. 1 satt inn, 3 på frys. Positiv test, nydelig baby sover i rommet ved siden av, snart 3 mnd gammel ;-)

Lykke til med forsøk!

Skrevet
1. forsøk - 6 egg ut, 5 befruktet. 1 satt inn, 3 på frys. Positiv test, nydelig baby sover i rommet ved siden av, snart 3 mnd gammel ;-)

Lykke til med forsøk!

Ååååå.. Så kjekt å lese når det klaffer på 1 forsøk :) bebisen på bildet er jo helt herlig forresten :rosasmil:

Gjest Gjest
Skrevet

Hei, jeg var gjennom tre kurer med Crinone og tre kurer med Crinon og Pergotime før prøverørsforsøk.

Forsøk 1: Hadde tre eggposer, men kun to egg. Skulle da få satt inn begge to dagen etter uttak, siden det ikke var noe vits i å vente og se hvilke egg som utviklet seg best. Men allerede dagen etter viste det seg at bare det ene var bra nok til å bli satt inn igjen.

Forsøk 2 med betydelig sterkere dose hormoner: Hadde to eggposer, begge var tomme.

Etter det orket vi ikke flere forsøk.

Sjansen vår for at det skal gå med prøverørsforsøk er bare noen få prosent. Vår diagnose er tidlig overgangsalder på meg, det er årsaken til få egg og evt dårlig kvalitet på dem.

Lykke til med deres forsøk!! :roser:

Skrevet
Hei, jeg var gjennom tre kurer med Crinone og tre kurer med Crinon og Pergotime før prøverørsforsøk.

Forsøk 1: Hadde tre eggposer, men kun to egg. Skulle da få satt inn begge to dagen etter uttak, siden det ikke var noe vits i å vente og se hvilke egg som utviklet seg best. Men allerede dagen etter viste det seg at bare det ene var bra nok til å bli satt inn igjen.

Forsøk 2 med betydelig sterkere dose hormoner: Hadde to eggposer, begge var tomme.

Etter det orket vi ikke flere forsøk.

Sjansen vår for at det skal gå med prøverørsforsøk er bare noen få prosent. Vår diagnose er tidlig overgangsalder på meg, det er årsaken til få egg og evt dårlig kvalitet på dem.

Lykke til med deres forsøk!! :roser:

oi, uffameg det var trist å lese :tristbla: Jeg hadde vel ikke gitt opp da heller jeg (tror jeg).. Men det vet jeg jo ikke.. Det tar utrolig på å prøve og prøve, uten resultater.. Uff, stor klem til deg :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...