Gjest *Ulla* Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 I februar begynte jeg å legge om kostholdet mitt og begynte å trene. Har gått ned de 5 kiloene jeg ville og blitt mye strammere, men jeg får ikke bort det nederste magefettet. Det må være utrolig vanskelig å få bort? Blitt fortalt at jeg må brenne det vekk med for eksempel spinning, og jeg har spint!! Men det vil ikke vekk. Og jeg har blitt fortalt at jeg må gjøre øvelsen med å løfte samla ben opp og holde de når de er nesten nedi gulvet. Og jeg har gjort det også! Men det vil ikke vekk. Jeg vil så gjerne ha flat mage, og trodde faktisk jeg kom til å ha det innen sommeren, for mye av fettet har forsvunnet, men den lille tutten nekter å forsvinne. Den har vært "stillestående" i to måneder nå. Noen som vet hva som skal til?
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Kvinner skal ha litt fett nederst på magen. Vi er laget sånn fordi vi skal bære frem barn. Det er derfor veldig veldig vanskelig å bli kvitt dette fettet. Kvinner er ikke skapt for å ha helt flat mage, sånn er det bare. Du kan ikke punktslanke. Å gjøre mageøvelser vil ikke brenne fettet på magen. Du vil forbrenne fett, men du kan ikke bestemme hvor. Du strammer opp musklene under, men fettet vil likevel ligge over dette igjen. Det er en del steder hvor vi rett og slett er programmert for å samle opp fett. På kvinner er det ofte nederste delen av magen, rundt hoftene og ofte på innside av lår. Man kan derfor se selv ekstremt tynne mennesker med ridebukselår. Fettet blir brent vekk alle andre steder enn på disse samle-opp-med-tanke-på-reproduksjon-stedene.
Gjest Huldali Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Det er vist veldig vanskelig for mange å få bort den lille klumpen nederst på magen, en typisk kvinne ting Har ingen gode råd å komme med annet enn å forsette slik du har gjort.
Gjest Tigress Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Eg mista min klatt då eg gjekk ned i vekt, men det var skilnaden mellom 53kg og 52kg som gjorde utslaget. Men då var han brått vekk også. Kan hende må du berre satse på at det tek lang tid?
Gjest Peachbud Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Eg mista min klatt då eg gjekk ned i vekt, men det var skilnaden mellom 53kg og 52kg som gjorde utslaget. Men då var han brått vekk også. Kan hende må du berre satse på at det tek lang tid? Hmm! Hvor høy er du? Du er ènsekstiognoe? Kanskje det også for meg er håp om å bli kvitt magen.
Gjest *Ulla* Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Eg mista min klatt då eg gjekk ned i vekt, men det var skilnaden mellom 53kg og 52kg som gjorde utslaget. Men då var han brått vekk også. Kan hende må du berre satse på at det tek lang tid? Ja jeg tror jeg bare må satse på at det tar lang tid, for det må da være mulig å bli kvitt den? Det er jo mange jenter som har flat mage selv om vi kanskje ikke er "skapt for å ha det".
Gjest Bolledeig Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Og jeg har blitt fortalt at jeg må gjøre øvelsen med å løfte samla ben opp og holde de når de er nesten nedi gulvet. Og jeg har gjort det også! Men det vil ikke vekk. Unngå denne øvelsen her. Den trener i hovedsak hofteleddsbøyerne, en muskel som er dominant (altså sterkere enn muskelen som virker i den andre retningen) for de aller fleste, spesielt kvinner, og trenger overhodet ikke mer trening. En stram hofteleddsbøyer kan føre til vondt i ryggen og holdningsproblemer. Ellers er det "bare" å være i kaloriunderskudd så kroppen forbrenner fett, så forsvinner tutten etter hvert.
Gjest Peachbud Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Ellers er det "bare" å være i kaloriunderskudd så kroppen forbrenner fett, så forsvinner tutten etter hvert. Ja, til slutt vil den jo gjøre det. Problemet er at den for noen, deriblant meg, klamrer seg fast og er det siste som forsvinner. Jeg er 166 cm og veier 56,5 kg. Jeg kan se ribbeina mine på brystet (altså et stykke under kragebeina), men har fortsatt mage. Er veltrent, så det er ikke det det står på.
Gjest Bolledeig Skrevet 5. juni 2008 #9 Skrevet 5. juni 2008 Jeg er klar over at mange får det sånn, men så lenge vi er genetisk programmerte til å tviholde på fettlagrene på magen med tanke på at vi gjerne skal ha barn en gang, så blir det gjerne sånn. Men en liten "tutt" er vel ikke akkurat verdens undergang, de flate magene vi liker å sammenlikne med er jo gjerne photoshoppede bilder av folk som har fastet i et døgn før bildet er tatt og har kuttet vann og karbs En pannekakeflat mage er skjelden naturlig for en kvinne som er ferdig med puberteten.
Gjest Huldali Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 (endret) Unngå denne øvelsen her. Den trener i hovedsak hofteleddsbøyerne, en muskel som er dominant (altså sterkere enn muskelen som virker i den andre retningen) for de aller fleste, spesielt kvinner, og trenger overhodet ikke mer trening. En stram hofteleddsbøyer kan føre til vondt i ryggen og holdningsproblemer. Kan du forklare litt nærmere hvor denne "hofteleddsbøyen" sitter? Det like nedenfor selve hoftene, altså på siden av rompa? Jeg har tatt denne øvelsen en del (samt løftet bena opp og ned) og faktisk merket at jeg er mer stiv i ryggen! Og fått mer muskler akkurat på nedenfor hoftene, på siden av rompa (gud, jeg er dårlig til å beskrive...) Så hvis det er sammenhengen mellom de øvelsene og stiv rygg, skal jeg finne meg en annen øvelse! Endret 6. juni 2008 av Huldali
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2008 #11 Skrevet 7. juni 2008 Den sitter på siden av magen og ned til hoften. Det området som blir bøyd når du tar ned til gulvet med strak rygg. Du kan tøye den ved å sette det ene benet fram med litt bøy og presse hoften fram det andre benet står litt bakover og litt bøyd i kneet. Litt som fremfall, bare ikke så langt ned og hoftene mere fram.
Gjest Bolledeig Skrevet 8. juni 2008 #12 Skrevet 8. juni 2008 Gjest fortalte det rimelig greit, muskelen sitter på fremsiden av hoften. Beinhev i ulike varienter aktiviserer denne muskelen mye i forhold til magemusklene, og da er det lett å bli "skeiv" hvis man ikke har en usedvanlig veltrent og sterk rumpe, som er muskelen som virker "andre veien" på hofteleddet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå