Gjest Lottemor Skrevet 9. april 2002 #1 Del Skrevet 9. april 2002 Har en liten jente på snart 17 månder som er avhengi av musikk..... Det vil si at hvist vi ikke har spilt musikk i minst 1 time om dagen så er hun sur og grinete..... Gråter hun eller kjeder seg så er det bare å sette på litt musikk så smiler hun med hele seg ..... Hun har radio på rommet sitt og nekter å leke der inne hvist den ikke er på. Og med en gang det nyheter eller rekalme på radioen så kommer hun sutrene inn i stuen... Hun kan stå å "danse" lenge lenge før jeg får kontakt med henne. Det er som om hun går inn i en transe når hun hører musikk.... Jeg hørt mye på musikk dag jeg gikk gravid var ute på byen og danset mye også..... Har brukt musikk for å roe oss ned mens hun var baby (hun hadde kolik og gråt mye) Da hun var baby så måtte jeg ha en liten lomme radio i vognen hennes for ellers så gren hun.... Er det vanelig at barn er så avhengig av musikk ?? _________________ *** Lottemor ***1212[ Dette Innlegg er endret av: Lottemor den 2002-04-09 17:09 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 10. april 2002 #2 Del Skrevet 10. april 2002 Hei Lottemor Jeg har vel ikke hørt om mange barn som er som ditt.. Men jeg vet at de fleste barn er glad i musikk.. i rytmer. I skolen og barnehagen i dag så fokuseres det en del på læring, mestring sammen med sang og instrumenter. Musikk blir brukt veldig mye på skolen til mine tre eldste barn. De danser, de synger og de lærer å spille. Mine to små kan sitte heeeeelt i ro og lytte til kassetter med Kaptein Sabeltann o.l. Og når de var mindre, så danset de rett som det var etter musikk DE likte. Ofte musikk med en klar rytme. Når datteren din viser en så lidenskapelig interrese for musikk, så har du en mulighet til å dyrke det sammen med henne.. Og hvem vet, kanskje bor den neste Sissel Kyrkjebø under ditt tak??? Eller en liten skuespiller?? Det vil tiden vise, men det virker som hun har bestemt at musikk DET vil hun ha i livet sitt. Så fint, sier jeg da!! *innestengt sangfugl* 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara Skrevet 10. april 2002 #3 Del Skrevet 10. april 2002 Bare bra at hun liker musikk mener jeg. Se på alle barna som sitter foran pc og tv skjerm omtrent hele dagen. Nei da er det myyyye bedre med musikk. Bare pass på så ikke musikken står for høyt på, det kan fort skade hørselen.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emily Skrevet 10. april 2002 #4 Del Skrevet 10. april 2002 Kjempeflott at hun er så glad i musikk La henne fortsett å dyrke denne lidenskapen, for hun finner vel en trygghet der da Det er vel ikke så uvanlig at barn er SÅ glade i musikk..Jeg vet av flere barn som straks lyser opp og blir glade når de får høre musikk _________________ ~Emily~ [ Dette Innlegg er endret av: Emily den 2002-04-10 11:21 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Emily den 2002-04-10 11:21 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå