Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Aner ikke hvor jeg kan poste dette..så moderatorer må bare flytte det dit de mener det eventuelt passer bedre.. Jeg har delt en leilighet med en venninne i snart ett år. Nå skal leiligheten selges og vi må flytte. Jeg har lenge gått og hadd en drøm om å flytte til utlandet for å jobbe i en liten periode men det har ikke latt seg gjøre. Nå har jeg dumpet bort i litt informasjon og det kan virkeliggjøres tidligst på nyåret (2009) Det betyr at jeg trenger eventuelt en plass å bo for kun 1/2 år til. Det er en risiko jeg eventuelt velger å ta da jeg hittil har levd et liv hvor jeg ikke har vært impulsiv og bare drømt. Nå vil jeg veldig gjerne gjøre noe med drømmen(e). Jeg har fått et tilbud om å flytte inn hos kjæresten min da han blir boende alene i en leilighet frem til julen (han reiser til utlandet etter julen) Dette er ikke noe jeg har drøftet med henne jeg bor sammen med da ingenting er helt klart,og at det kanskje ikke blir 100% sikkert før om noen mnd og det største problemet; jeg er redd for å såre henne..Vi har allerede vært på visning ett par ganger på andre leiligheter (dette har vært før ideen om jobbing i utlandet og dele leilighet med kjæresten i neste 1/2 år virkelig slo rot..) Bør jeg avvente situasjonen? om jeg sier noe så bør jeg kanskje si enten eller? Jeg kan jo ikke be henne vente for å se om ting går iorden for min del? Jeg er så redd! Vil helst gjøre alle fornøyde..
Alice Ayres Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Hold en åpen og ærlig dialog med henne. Det er redeligere overfor venninnen din, for på denne måten får hun også muligheten til å planlegge fremtiden sin - på samme måte som du selv gjør. Den beste måten å gjøre alle fornøyde på er å spille med åpne kort. Folk som føler seg lurt og ført bak lyset, vil som regel ikke reagere positivt. Du må nok regne med at venninnen din blir skuffet, men hun kommer nok over det. Du legger jo ikke de planene du gjør for å være ekkel mot henne, og det innser hun nok når hun kommer over det første sjokket.
FoxyFish Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Signerer Alice. Om du hemmeligholder noe, eller dysser ting ned kan venninnen din fort få falske forhåpninger om at dere skal fortsette å bo sammen. Skuffelsen vil bli desto større om du plutselig gjør helomvending i siste liten. Så bare vær ærlig med henne, så vil det gå seg til! Hun er sikkert glad på dine vegne også, for det høres jo veldig spennende ut med jobb i utlandet! Lykke til med det som måtte skje
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Hei Syntes ikke dette hørtes ut som noe stort problem jeg.. Venninnen din forstår vel at dette er den greieste måten å gjøre det på? I alle fall siden du kansje skal til utlandet etter et halvt år uansett, da måttet venninnen din kansje flytte om dere bodde i lag. Sier som de andre her, vær åpen og ærlig med henne så går det nok fint:) Har akkurat vært i en lignende situasjon. Bodde me en venninne, vi måtte ikke flytte, men venninnen min hadde lyst å bo for seg selv. Jeg hadde ingen problem med å forstå det.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå