Gjest HulaHulaGirl Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Hei folkens:) Jeg er ei jente på 21 år som trener 3-4 ganger i uka, og spiser normalt i forhold til treningsmengde. Skal også sies at forbrenningen min er skyhøy (i tilfelle det er relevant). Problem: Så til de grader oppblåst mage, så jeg faktisk ser gravid ut... Har en del magemuskler, og det er veldig lite fett på magen, men dette er noe jeg er veldig bevisst på.. Sååå, det som er greia er at det faktisk ikke er luft i magen, ingenting som presser eller noe (da jeg gjør "my business" en gang om dagen, ofte 2 :gjeiper: ) . Noen som har samme problemet? Eneste tilskuddet jeg tar hver dag er Möllers Dobbel. Kan omega 3 være kilden? Håper noen kan hjelpe meg, har hatt det sånn nå over 1 år, og ikke påvist noe allergi/intoleranse.
Gjest Mea Culpa Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har det på samme måte, bare verre ... Har kommet fram til at det er IBS(Irritable bowel syndrome). Men det kan skyldes mye annet og.
Gjest HulaHulaGirl Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Hvilke symptomer har man egentlig på IBS? Tror ikke jeg har symptomer på noe som helst spesifikt egentlig, kan oppleve ubehag av og til når det "buler" som verst:P Men kan fortsatt si med sikkerhet at det IKKE er pga luft i magen Kan det komme av stress kanskje? For å stresse ned er ikke noe jeg vet hvordan jeg gjør en gang..
Mehe Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Spiser du mye frukt? Mener å ha hørt at det kan ha en slik virkning. Ellers - hva spiser du i løpet av en dag? Ikke at jeg har peiling, men det kan sikkert være nyttig å se.
Gjest HulaHulaGirl Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Spiser ikke noe særlig med frukt igrunn da, kanskje et par-tre ganger i uka. Ellers spiser jeg på en vanlig dag; Frokost - Grove rundstykker med smør/syltetøy. Mengde avhenger av tid:P Lunsj - Ofte det samme som frokost, evt. grov baguette med ost og skinke. Middag - Hva enn som fins! Alt fra kyllingsalat, pasta bolognese, kjøttkaker m/poteter og brunsaus Kvelds - Tar gjerne et par ostesmørbrød! Eller lager fruktsalat med vanilje kesam og honning når jeg faktisk har tenkt på å lage det en dag i forveien:P Passer ellers godt på å få spist etter trening. Ellers ikke fremmed for frukt som mellommåltid, eller noe godt.. men det er heller sjeldent. Har god apetitt!
Gjest Lacuna Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Drikker du melk? Magen min blir vond og oppblåst av søtmelksprodukter (melk, fløte, brunost, cottage cheese...), og jeg har det mye bedre hvis jeg klarer å holde meg unna dette.
Gjest HulaHulaGirl Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Nei, hadde jeg enda gjort det så kanskje jeg hadde skjønt det Spiser ost nå og da, men lite melkeprodukter..
Gjest Bolledeig Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 IBS rammer ca 10% av befolkningen, og hva man reagerer på varierer veldig, noen blir veldig oppblåst av raske karbohydrater, andre av langsomme, andre igjen av melkeprodukter, grønnsaker, kjøtt, det meste ;-D Den enkleste måten å løse dette problemet på (om du ellers er frisk) er rett og slett god gammeldags prøv og feil metode. Fas ut enkelte ting i kosten din, forsvinner problemet da? Hvis plagene kommer tilbake når du gjenintroduserer det, har du trolig funnet kilden. Du kan jo prøve å styre unna brødmat en periode, og se hvordan magen reagerer da, f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå